A DAF új automatikus vészfékrendszere: Fékező tényező
Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát. Immár nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra vészfékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a járművezető beavatkozása nélkül az automatikus vészfékrendszer harmadik generációjának...
Fuso eCanter SensorCollect: Gyűjtsük be a szemetet, pajti!
Ugratni nem tud, és nem is a bűnt üldözi, ám mégis éberen őrködik a japán városok híres tisztasága fölött az önvezető villany-kukásautó. Kavaszaki városában, a márka székhelyén mutatták be a villanymotoros teherautójukból épített önvezető hulladékgyűjtőt. A Fuso eCanter SensorCollect tájékozódását műholdas helymeghatározás, ultrahang-érzékelők és lidar segíti, ezek adatai alapján ismeri fel az útjában található akadályokat vagy személyeket. A tanulmány a...
Allison FuelSense 2.0: Szoftveres megtakarítások
Csupán egy egyszerű szoftverfrissítéssel is jelentős megtakarításokat érhetnek el az Allison automatikus váltókkal felszerelt városi haszonjárművek, ezt két üzemeltetői teszt is bizonyította a közelmúltban. Tavaly fél éven keresztül két Mercedes-Benz Econinc hulladékgyűjtő teherautóval tesztelte a skót Fife városa az Allison FuelSense 2.0 szoftverét, és 8,85 százalékos tüzelőanyag-megtakarítást értek el. A 2017-es évjáratú, 6×2-es járművek heti öt napban és napi két...
DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás
Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek, ám olykor, például a rakodóhely megközelítésekor, laza vagy csúszós terepen...
Continental hajlított kijelző és kiemelkedő gombok: Kiemelkedően hajlékony
Semmiből megjelenő gombok a műszerfalon és a tér minden irányába kanyargó képernyők – a Continental két díjnyertes megoldásával ezek a jövőtechnikának tűnő elképzelések is megvalósíthatók. Belsőépítészeti különlegességekkel zsebelt be két elismerést a Continental. A Német Dizájndíj 2020 a német beszállító két megoldását is elismerte, mindkettőt a Kiváló Terméktervezés kategóriában ítélték győztesnek. Az ívelt műanyag képernyő egyedi megoldása, hogy rendkívül kis sugarú...
Az első!
Újabb fejezet kezdődik a fenntartható szállítmányozás történelmében, elérkezett a hatótávszorongást megszüntető üzemanyagcella kora – nemcsak tanulmányként vagy ígéret formájában, hanem munkára fogott, valóságos járművek képében. Útnak indult az első tíz darab, kereskedelmi forgalomba szánt üzemanyagcellás nehéz-teherautó Svájcba, ezek a korábban beharangozott aprócska dél-koreai kontingens legelső sorozatgyártású példányai. Az idei év végig további 40 darab Hyundai Xcient Fuel Cell követi ezeket....
Volvo 7900 S-Charge: Öntöltős
Új, hatékonyabb hibriddel bővítette mifelénk csak alternatív hajtással elérhető városi buszainak kínálatát a Volvo Buses. Külön töltőinfrastruktúra kiépítése nélkül, bárhol bevethető a lassítások erejét hasznosító újdonság. Teljes értékű hibrid a Volvo 7900 S-Charge, amely a korábbi 20 helyett immár akár 50 kilométer/óra sebességgel vagy akár egy teljes kilométeren keresztül haladhat tisztán elektromos üzemben. A márka földrajzikerítés-szolgáltatásával meghatározható, hogy mikor töltse...
Vízensiklás elleni rendszer: Kutyaharapást szőrével
Különösen veszélyesek a vízensiklásos balesetek, ugyanis jellemzően nagy sebességnél, egy szempillantás alatt és látszólag bárminemű előjel nélkül következnek be. Egy olasz technológiai cég megtalálta a vízbázisú megoldást a problémára. Ha a jármű az útfelületen több vízzel találkozik, mint amennyit a gumiabroncs mintaárkai elvezetni képesek, akkor az előtte feltorlódó víz tetejére felül, azon siklik – ez a vízensiklás (aquaplaning). Ez azt...
A Daimler Truck AG és a Volvo-csoport partnersége: Hidrogénezett együttműködés
Nagyszabású stratégiai együttműködésbe kezdett a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport. A tervek szerint az 50-50 százalékban tulajdonolt leányvállalatuk feladata üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása lesz nehéz-haszonjárművek számára. Mindkét gyártó azt a jövőképet osztja, hogy Európa 2050-re szén-dioxid-semlegessé, közlekedési ökoszisztémája pedig hosszú távon fenntarthatóvá válik. Ennek megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik majd a gépjárművek villamosítása, ami a távolsági fuvarozást végző nehéz-tehergépkocsik esetében...
Csúcstechnológia a Hankook termékfejlesztésében: Mesterséges intelligenciával a jövőért
Azonnali válaszokat követelnek az abroncsgyártóktól is a
gyorsan változó piaci igények és az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások.
Ezért a Hankook Tire mesterséges intelligenciát alkalmaz a termékfejlesztés
területén. Mostantól mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat is
bevet a Hankook Tire a fejlesztései során, hogy a környezetkímélő
technológiákat és a fenntartható alapanyagokat minél gyorsabban bevezethesse a
piacra. Egy gumiabroncs nemcsak attól lehet környezetkímélő, hogy
újrahasznosított alapanyagokból készül, hanem attól is, hogy...