Hino-Toyota üzemanyagcellás nyerges vontató: Hidrogénezett cirkáló
Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot. Rohamosan nő az érdeklődés Észak-Amerikában az elektromos hajtású nehézkategóriás, azaz ottani besorolás szerint 8-as osztályú tehergépkocsik iránt, azonban a hálózatról tölthető akkumulátoros megoldások a saját tömeg, a hatótávolság...
5G-alapú járműkommunikáció: Barát vagy ellenség?
Sokan tartanak tőle, sokan kételkedve fogadják, míg sokan óriási lehetőségeket látnak az 5G-ben. Egy biztos, megteremtheti a gépjárművek és az infrastruktúra közötti kommunikációt, ami számos innovatív megoldást szülhet a fenntartható közlekedéshez. Fontos mérföldkövet jelentenek a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés felé vezető úton a Bosch számos partnerrel közösen folytatott 5G-projektjei. A valós idejű kommunikáción alapuló megoldások a biztonság, a kényelem és...
Knorr-Bremse utólag beszerelhető asszisztens: Utólag is véd
Szerencsére egyre nagyobb figyelmet kap a közlekedésbiztonság a haszonjárművek kapcsán is, mind törvényhozói, mind gyártói oldalról. Egy új rendszerrel a már meglévő járművek felzárkóztathatók modern színvonalra. Modern, csúcstechnikájú haszonjárművek biztonsági tudását kínálja a Knorr-Bremse utólag beépíthető ProFleet Assist+ rendszere. Figyelmeztet a kis követési távolságra, valamint a ráfutásos baleset veszélyére lakott területen belüli és azon kívüli tempónál egyaránt. Sőt, nemcsak a...
Továbbfejlesztett Volvo FH I-Save: Koplalóművész
Tavaly tavasszal nagyot durrantott a Volvo Trucks az I-Save csomaggal, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH tüzelőanyag-fogyasztását. Máris itt az új I-Save, további három százalékponttal mérsékelve a típus étvágyát. Tavaly a svédországi menetpróba kapcsán részletesen ismertettük a Volvo FH típushoz kínált I-Save csomagot. Röviden összefoglalva a lényegét, lelke a továbbfejlesztett és turbocompounddal ellátott, 460, illetve 500 lóerő teljesítményszinttel...
Camcon Automotive Intelligent Valve Technology: Digitális vezérműtengely
Bár bitek hosszú sora alkotja, ezek nem tengellyé állnak össze, hanem intelligens programmá. Ráadásul nem csupán a 0 és az 1 értékeket ismeri, végtelen szabadságot kínál. Ezek után nem csoda, hogy takarékosabb a láncos vagy szíjas elődjeinél. Elektronikus szabályozásúra cserélte a belső égésű motor szinte minden részét és segédberendezését az iparág az elmúlt években, évtizedekben. Egyedül a lélegeztetés maradt meg...
A DAF új automatikus vészfékrendszere: Fékező tényező
Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát. Immár nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra vészfékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a járművezető beavatkozása nélkül az automatikus vészfékrendszer harmadik generációjának...
Fuso eCanter SensorCollect: Gyűjtsük be a szemetet, pajti!
Ugratni nem tud, és nem is a bűnt üldözi, ám mégis éberen őrködik a japán városok híres tisztasága fölött az önvezető villany-kukásautó. Kavaszaki városában, a márka székhelyén mutatták be a villanymotoros teherautójukból épített önvezető hulladékgyűjtőt. A Fuso eCanter SensorCollect tájékozódását műholdas helymeghatározás, ultrahang-érzékelők és lidar segíti, ezek adatai alapján ismeri fel az útjában található akadályokat vagy személyeket. A tanulmány a...
Allison FuelSense 2.0: Szoftveres megtakarítások
Csupán egy egyszerű szoftverfrissítéssel is jelentős megtakarításokat érhetnek el az Allison automatikus váltókkal felszerelt városi haszonjárművek, ezt két üzemeltetői teszt is bizonyította a közelmúltban. Tavaly fél éven keresztül két Mercedes-Benz Econinc hulladékgyűjtő teherautóval tesztelte a skót Fife városa az Allison FuelSense 2.0 szoftverét, és 8,85 százalékos tüzelőanyag-megtakarítást értek el. A 2017-es évjáratú, 6×2-es járművek heti öt napban és napi két...
DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás
Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek, ám olykor, például a rakodóhely megközelítésekor, laza vagy csúszós terepen...
Continental hajlított kijelző és kiemelkedő gombok: Kiemelkedően hajlékony
Semmiből megjelenő gombok a műszerfalon és a tér minden irányába kanyargó képernyők – a Continental két díjnyertes megoldásával ezek a jövőtechnikának tűnő elképzelések is megvalósíthatók. Belsőépítészeti különlegességekkel zsebelt be két elismerést a Continental. A Német Dizájndíj 2020 a német beszállító két megoldását is elismerte, mindkettőt a Kiváló Terméktervezés kategóriában ítélték győztesnek. Az ívelt műanyag képernyő egyedi megoldása, hogy rendkívül kis sugarú...