Fenntartható csúcshódítás
Ismét történelmet írt a PACCAR. Ugyanis egy Kenworth T680 üzemanyagcellás elektromos és egy Peterbilt Model 579EV akkumulátoros elektromos nyerges vontatóval teljesítette a legendás coloradói Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny útvonalát. Mindkét jármű kimagasló teljesítményt és vezethetőséget nyújtott a 4300 méter magas csúcsra felvezető, 156 kanyarból és 7-10 százalékos meredekségű szakaszokból álló, húsz kilométer hosszú versenytávon. Ehhez persze az...
A legnagyobb kandzsi: UDvözlőlap
Eljött a karácsonyi képeslapok ideje. Ilyenkor minden írástudó előveszi a pennát és papírra vet pár kedves sort a szeretteinek. Nem ragadtam múlt századi szeretetotthonban, tudom, hogy ez manapság jórészt elektronikus úton történik. Szívemnek ezért oly kedves ötlettel állt elő a nemes hagyományokkal rendelkező, tősgyökeres japán teherautó- és buszgyártó UD Trucks (2010 előtt Nissan Diesel Motor), amikor megalkotta a világ egyik...
Citroën Tubik tanulmányfurgon: Megfelelő cipők
Fel kellett kötnie a virtuális gatyamadzagot, hiszen a múlt évszázad legsikeresebb francia furgonjának nyomaiba kívánt lépni. Ötleteit elnézve a Citroën Tubik hibrid tanulmányjármű a feladathoz abszolút passzoló lábbeliket viselt.
Nikola Tre előzetes: Messziről nem rossz
Ha annyit változik a Nikola Tre is, mint két amerikai testvére, akkor a most látható képekről nem sok minden köszön majd vissza az egyszer talán tényleg megjelenő vontatón. Kitekintünk a most még távoli, ám ígéretesnek tűnő jövőbe.
Túlméretes szállítmányok: Túlméretes konfekció
Ki ne emlékezne arra az áhítatra, amit akkor érzett, midőn a léghűtés turbinájának visításától kísérve, dübörögve elhaladt mellette egy narancssárga Tatra 813 TP 6×6 nehézvontató és a ráakasztott masszív Goldhofer pótkocsin egy hatalmas DET-250 buldózer. Sokat változott azóta a világ. No nem azért, mert nincsenek többé túlméretes szállítmányok, hanem mert manapság már a pótkocsik sem csupán egyszerű pótkocsik. Némelyik széthúzható,...
GMC Hummer EV: Szabadság ereje
Felélesztette csipkerózsika-álmából az egykoron katonai terepjárókból épített civil monstrumok nevét a General Motors. Névadójával ellentétben a GMC Hummer EV kifejezetten kíméletes a környezetünkkel szemben, a természet csendes meghódítására készült. Ma már csak egykori munkavállalói nyugdíjintézeteként van jelen Európában a General Motors, hiszen utolsó érdekeltségét is eladta néhány éve. Sok márkát végzett ki a cégcsoport az évtizedek során, ám a Hummer...
DAF Energy Booster: Két legyet egy csapásra
Csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást és javítja a járművezetők egészségét a DAF világújdonsága. Ráadásul mindezt egyszerre!
DAF XF extrém futásteljesítménnyel: Túl a kétmillión
Ez bizony még gombócból is sok! Ha gyorsan kiátlagoljuk a futásteljesítményét, akkor 14 évvel és évi 250 munkanappal számolva legalább 570 kilométert teljesített minden egyes szürke hétköznapon ez a DAF XF.
Volkswagen TRISTAR: Német bicska
Igen figyelemre méltó koncepcióautó a Volkswagen TRISTAR, mert nemcsak az immár ötödik nemzedékénél tartó T-sorozat eddigi legjobb jellemzőit egyesíti magában, hanem egyúttal már a következő generáció hírnöke is.
Fiat Strada és Toro: Kisplatósok Brazíliából
Dél-Amerikában más a pickupok szerepe és a Fiat jelentősége, mint errefelé. Két újabb típus apropóján látogatunk el a déli félteke nyugati oldalára. Brazília nem csak földrajzilag távoli ország, európai szemlélettel, gondolkodással alig felfogható. Eltérő az éghajlat és az úthálózat, sajátos az autópiac és az autóhasználat. Sőt, az ország jelentős része benzin helyett alkohollal üzemelteti kocsiját. Az 1973 óta ott működő...