Jó tanácsok közlekedőknek: Baleset után: hogyan tovább?
Sokaknak életük során bele sem kell gondolni abba, hogy milyen egy közlekedési baleset részesévé válni. Pedig a baj könnyen bekövetkezik, és még ha figyelmesek is vagyunk, a helyzetek többségében nem csak rajtunk múlik a kimenetel. Szerkesztőségünk berkein belül két eset is történt a közelmúltban, ezek kapcsán pedig rengeteg érdekességre derült fény. Ezért jártunk utána több szemszögből is, hogy mi a...
Volvo tesztnapok: Svédasztalos csemegék
Volvo-ínyencségeket kóstolgató, kétnapos tesztmaratonom a WSZL főhadiszállásáról indult. Nem bántam meg a „hajnali” találkozót sem, a Volvo Hungária Kft. exkluzív élményvezetése kárpótolt a korán kelésért. Annál is inkább, mivel az elmaradt reggeli kávézás dacára nemcsak a Volvo Hungária és a Waberer's-csoport csinos kolléganői láttán éreztem magam egy csapásra jobban, hanem az előttem tornyosuló, impozáns Globetrotter XL fülke miatt is. Szó...
Porhintés
Homokvihar – új veszélyforrás az útjainkon. Elméletileg eddig is tudtuk, hogy van ilyen, de most már azt is megtapasztaltuk, hogy milyen brutális ez valójában. Meg azt is, hogy mennyire nem vagyunk felkészülve erre! A kérdés csak az, hogy tanulunk-e belőle? Szerintem nincs ember ebben az országban, aki ne hallott volna a hazai utakon eddig sohasem tapasztalt méretű tömegbalesetről. Korábban egyszerre...
Mentőfolyosó: Hogy idejében érkezzen a segítség
Mindig, minden helyzetben elsőbbséget kell adni és akadálymentes továbbhaladást kell biztosítani a megkülönböztető jelzést használó járműveknek. Így szól a rendelet, de akadnak helyzetek, amikor ez nem is annyira egyszerű. Tulajdonképpen két szétválasztható esetet definiálhatunk, amelyeknek aztán a vonzata ugyanaz. Történik egy baleset, a helyszín körül feltorlódik a forgalom, megáll az élet. Sérültek várnak a minél gyorsabb segítségre. A gyakoribb, a...
Scania emberi tényezős mérések: Vezető egyéniségek
Tehergépkocsi-vezetők bevonásával végzi legfrissebb felméréseit a Scania, hogy még pontosabb képet kapjanak az emberi tényezők szerepéről a járművezetésben. Az eredmények alapján fejlesztik a jövő teherautóit.
Scania szerelvény két félpótkocsival: Nincs ennél hosszabb
Harminc méternél is hosszabb, hetven tonna össztömegű, két félpótkocsiból álló óriást tesztel a SEAT és a Sesé logisztikai vállalat. A Scania R 580 által vontatott kísérleti szerelvény már több tesztet is sikerrel teljesített.
IAA 2018., háttéripar, 1. rész: Innovatív háttér
Elérkeztünk a hannoveri IAA haszonjármű-kiállítás újdonságait bemutató cikksorozatunk utolsó részeihez. Ebben a háttéripar, vagyis a gumiabroncsgyártók és a jelentősebb technológiai beszállítók innovációit vesszük számba.
Nehéz-teherautók biztonsági minősítése: Iparágat felkaroló újításra készülnek
Nemcsak a halálos és súlyos baleseteket előznék meg a teherszállító járművek biztonsági besorolásával, de egységes képet is kapnának a gyártók arról, hogy milyen fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy a lehető legbiztonságosabbá váljon a szektor. Alapvetően meghatározza az Euro NCAP a fogyasztók személyautókkal szemben támasztott általános biztonsági elvárásait már 1997 óta, néhány éve már a kishaszonjárművek aktív biztonságát is tesztelik. A jövőben...
Nekimenjek, ne menjek?
Egy negyven tonnás monstrum volánja mögött ülsz és magabiztosan szeled a kilométereket. Kedvenc zenekarodat hallgatod, szereted a munkád. Évtizedek óta ezt csinálod, balesetmentesen, eddig megúsztad, ám most szörnyű dilemma elé kerülsz. Tudod jól, hogy a világ egyik legveszélyesebb munkája a tiéd. De talán már arra is gondolsz, hogy veled olyan már nem történhet, amely szituációban ne találnád fel magad. Annyi...
Interjú Kiss Dáviddal: a DAF 2016-os éve: Nyolcadik éve a csúcson
Kiss Dáviddal, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a 2016-os év eredményeiről és a 2017-es tervekről, ugyanis a DAF az egymást követő nyolcadik évben végzett első helyen a hat tonna össztömeg feletti tehergépjárművek piacán.