Minden kategóriában bővüléssel zárta a 2018-as évet az IVECO tehergépkocsik és autóbuszok magyarországi vezérképviselete, a DanubeTruck Magyarország Kft. – tudtuk meg Zákány Zoltántól, a DanubeTruck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától.
Hirdetés:

Sikeres évzárásról és a 2019 folyamán várható újdonságokról is beszélgettünk Zákány Zoltánnal.
„A legnagyobb bővülést a nehézkategóriában értük el, ahol közel kétszer annyi járművet helyeztünk forgalomba, mint 2017-ben, így kettőről három százalékra növeltük a piaci részesedésünket. Ebben nagy szerepe van az építőipar erősödésének, és annak, hogy a Trakkernek jól cseng a neve a szegmensében, így ez a típus szép eredményeket produkált. A Stralis X-WAY piaca is elkezdett mozogni, de itt kicsit később számítunk látványosabb keresletre. A Stralis esetében viszont azt tapasztaljuk, hogy habár az üzemeltetők elégedettek a tüzelőanyag-fogyasztással és a minőséggel, a gépkocsivezetők oldaláról számottevő az ellenállás a típust illetően. Ezért 2019-ben egy olyan programot szeretnénk indítani a gyárral karöltve, amely a járművezetőkre fókuszál” – kezdte Zákány Zoltán.

 -

„Az Eurocargo által fémjelzett középkategória, vagyis a 7,5-16 tonna össztömeg közötti szegmens szintén szépen fejlődött idén, azonban ez továbbra is egy nagyon szűk piaci területet jelent. Mindenesetre az IVECO hagyományosan jól teljesít ebben az osztályban, első vagy második helyen zárjuk majd az évet. A 3,5 tonna össztömeg alatti kategóriában, vagyis a kishaszonjárművek piacán hatvanszázalékos bővülést értünk el a Daily típussal, ám a 3,5-7,5 tonna közötti szegmensben stagnál a piac, így az általunk várt bővülés elmaradt. Ugyanis a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszerben (TSM) a 7,5 tonna össztömeg alatti tehergépkocsikra nem szabnak ki bírságot. Az IVECO buszok értékesítésében viszont túlteljesítettük az elvárásokat, már szeptemberben teljesült az éves terv a darabszámok tekintetében. A Crossway Európa egyik legkedveltebb típusa, ezért sajnos elég hosszú a szállítási határidő, ez nehezíti az értékesítés felfutását. A midibuszok kategóriája is megmozdult, egyre nagyobb az igény a 20-30 fős, jól felszerelt dolgozószállító járművekre, és ezt a hullámot jól meg tudjuk lovagolni a Daily típussal” – magyarázta az ügyvezető igazgató.
„Jövőre a kishaszonjárművek és az építőipari nehéz-tehergépkocsik szegmensében tervezünk további jelentősebb erősödést, míg a Stralis esetében a gázüzemű modellek által remélünk fejlődést. Ez utóbbit segíti elő, hogy Németországban 2019. január 1-jétől két évig mentességet élveznek az útdíjfizetés alól a gázüzemű gépjárművek. Sajnos a hazai LNG-töltőállomások létesítésére irányuló projekt körül kipattant pénzügyi botrány nem tett jót az ügynek, nagy erkölcsi kárt okozott ebben a folyamatban. Ezenkívül két termékújdonság bevezetésére is készülünk 2019-ben a nyár elejétől. A Daily esetében inkább ráncfelvarrásról beszélhetünk, várhatóan bővül az aktív biztonsági rendszerek palettája, megjelenik a digitális műszerfal és bővülnek a Business Up funkciói a vezetési stílus elemzése, az tüzelőanyag-felhasználás és a vezeték nélküli csatlakozás tekintetében. A Stralis pedig teljesen megújul” – foglalta össze a terveket Zákány Zoltán.

 -

Előző cikkKutyák a volán mögött
Következő cikkKorszerű szovjet teherhordó
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.