Hirdetés:

Eddig amerikai alapokra épült, ezentúl ismét japán lesz a Mazda pickupja, ám továbbra sem házon belülről érkezik. Mi sajnos továbbra is csak távolról sóvárogva szemlélhetjük a közel hatvanéves történelem legújabb fejezetét.

Megújul a Mazda BT-50 pickup, friss és modern vonzerővel csábítja majd a vásárlókat Közép- és Dél-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten, Délkelet-Ázsiában és Óceániában. Aki jó földrajzból, az észrevehette, hogy a felsorolásból kimaradt Európa, vagyis hozzánk sajnos még mindig nem tér vissza a japán pickup. A jármű teljesen új harmadik nemzedéke az új Isuzu D-Max típusra épül, a két iker között a legjelentősebb különbség a Mazda Kodo formai nyelvezetébe illő orr és az igényesebb belső kialakítás.

Egyértelműen fölfelé húz a Mazda szíve, ez nem a volumengyártóktól és a haszonjárművektől megszokott látványvilág

A bemutatón kalandjárműnek titulálták és folyamatos párhuzamokat vontak a márka szabadidő-autóival, ami a belső megjelenés láttán nem is csoda. Azt hiszem, hogy a sáros nadrág és az elegáns, bőrborítású ülések, valamint az olajos munkáskesztyű és a műszerfal finom anyagai, díszvarrásai soha nem lesznek jó barátok. Azonban LED-technikájú fényszórók, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a kétzónás légkondicionáló, a hangvezérlés, a fűthető ülések és az automatikus váltó csupa olyan jellemző, amelyet egyre több vásárló vár el ebben a szegmensben. Nem hiányoznak a sávtartó és az automatikus vészfékező rendszerek sem. El kell fogadni, hogy a világ egyre több részén a gazdag felszereltség az egyik legfontosabb szempont e járművek vásárlásakor. Ettől még tisztességes a terhelhetősége és vontatási képessége. Míg az (immár vezeték nélküli!) Android Auto és Apple CarPlay képernyőtükrözés úri huncutságnak tűnik sokaknak, őket megnyugtathatja a 800 milliméteres gázlómélység, a lejtmenetvezérlő, a forgókapcsolóval vezérelhető összkerékhajtás és a zárható hátsó differenciálmű. A négyhengeres motor teljesítménye legfeljebb átlagosnak számít, mert az elmúlt években a konkurencia folyamatosan és szorgalmasan gyűjtötte a lóerőket. Azonban az igényes belső, valamint a gazdag kényelmi és biztonsági felszereltség méltóvá teszik az újdonságot a felfelé nyújtózkodó márka törekvéseihez.

A képeken látható Mazda BT-50 főbb műszaki adatai
Kivitel:Duplafülkés
Hosszúság/szélesség/magasság (mm):5280/1870/1790
Tengelytávolság (mm):3125
Fordulókör átmérője (m):12,2
Terhelhetőség (kg):1065
Legnagyobb vontatható tömeg (kg):3500
Gumiabroncsok méretjelzése:265/60 R18
Motor összlökettérfogata (cm3)2999
Legnagyobb teljesítmény (kW(LE)/1/min):140(190)/3600
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm/1/min):450/1600–2600
Erőátvitel:Hatfokozatú automatikus váltó, összkerékhajtás
Mifelénk továbbra sem várható, de távolról csodálni ér. Fátyolos tekintettel gondolhatunk vissza a szép időkre, amikor még nálunk is létezett Mazda pickup