Idén ünnepli teherautó-gyártásának hetvenötödik születésnapját a DAF. Habár az 1928-ban alapított holland gyártó hamarosan centenáriumát ülheti, teherautók gyártásába „csupán” 1949-ben, a háromtonnás A30 típus bemutatásával fogott.
Alig néhány hónappal később az öt-, majd a hattonnás A50 és A60 típusok is kigördülhettek a gyárkapun. A nagy gazdasági fellendülés időszakában szó szerint nem tudtak elég teherautót gyártani a haszonjárművek iránti kereslet csillapítására. Az ötvenes években lefelé, a kishaszonjárművek irányába is elmozdultak, amikor bemutatták az egytonnás A10 furgont, valamint a négyliteres, hathengeres benzinmotorral felvértezett, amerikai stílusú A107 pickupot.
A legelső márkák között voltak, akik 1953-tól maguk tervezték a fülkéket, majd rövidre rá már saját motorokat is fejlesztettek. Első teherautó-gyártóként növelték erőforrásaik teljesítményét turbófeltöltéssel. Innen pedig már nem volt megállás, hiszen sorra követték egymást az olyan típusok, amelyekkel végleg kiléphettek a tulipánok és szélmalmok árnyékából és a nemzetközi szállítmányozás egyik legkiemelkedőbb szereplőjévé katapultálták a holland gyártót.
FAUN LF 910 Rosenbauer FLF 60/100 és a Rosenbauer Simba 6×6: Óriások a kifutón
Elég katasztrófafilmet láttunk már ahhoz, hogy ne találkozzunk szívesen repülőtéri tűzoltójárművekkel. Tudjuk, hogy ott lapulnak valamelyik hangár rejtekében, mégis abban reménykedünk, hogy bevetésükre nem akkor kerül sor, amikor fapadosunk ülésén trónolunk.
Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.
Kögel történelem: Nem százas!
Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.
Renault felépítmények: Mi lapul a bendőjükben?
Korábban már beszámoltunk a Renault Master új generációjával szerzett első tapasztalatokról, most meglessük, mi mindent lehetne kihozni belőlük, belenézünk a bendőjükbe!
Repülőkkel táncoló
Főszereplőnk a hazai ipar egyik fénypontja, mégsem hallott róla szinte senki, és még kevesebben láthatták élőben munka közben.
Értünk fényeskedik
Idén júniusban ünnepli fennállásának 125. esztendejét a Hella. Természetesen ezen idő alatt nem ragaszkodtak görcsösen ahhoz az 1908-ban bemutatott, automobilok számára fejlesztett acetilénlámpához, ami elhozta számukra a legelső sikereket.