Január hagyományosan a Dakar-rali hónapja, a Mercedes-Benz nem is hagyja a sivatag homokjában elsüllyedni egykori dicsősége emlékét. Szerencséjükre a porfelhőt húzó Unimogot látva könnyedén megbocsátjuk a saját vállaik veregetését.
Hirdetés:

Hétvégén elrajtolt a Dakar-rali, amelynek idén új helyszín ad otthont. Az immár több mint négy évtizede tartó sorozat történelmében először Ázsiába látogatnak a legkeményebbnek kikiáltott tereprali versenyzői. Azonban nem a kontinens valamelyik távoli csücskébe, hanem a névadó városhoz „közelebbi” felére, Szaúd-Arábiába. Valóban közelebbi ez! Ugyanis több mint egy évtizeden keresztül, egészen tavalyig Dél-Amerika volt a Dakar-rali hazája, az új célpont pedig Perunál bő ezer kilométerrel közelebb fekszik Szenegál fővárosához.
A terepralik királyának tartott versenyen a teherautók kategóriáját néhány kivételtől eltekintve az orosz KAMAZ uralta az elmúlt bő két évtizedben. A gyártó 23 év alatt 16 elsőséget söpört össze magának a kőtengerekből, a homokból és a porból. Az összesítésben a második helyen szintén az egykori keleti blokk egyik képviselője áll, a cseh Tatra versenyzőinek hat aranyos serleg vámolásával kellett már megküzdeniük. A tabella harmadik helyét azonban a Mercedes-Benz foglalja el – a Dakar újkori történelme alapján ezt talán nem is gondolnánk.

 -

Mercedes-Benz 1936 AK, a Neue Generation sivatagi rohamosztagosa

A stuttgarti csillagosok még a versenyek hőskorában szedtek össze zsinórban öt győzelmet 1982 és 1986 között. Első ízben az ötödik „Dakaron” sikerült leggyorsabban meghódítani a tízezer kilométeres terepralit. A sikerek egy része a Neue Generation (NG) típuscsalád összkerékhajtású, billencsek alá szánt alvázú Mercedes-Benz 1936 AK versenykamionokhoz köthető. Azonban például az utolsó előtti győzelem a nyitóképen látható Unimog, egy U 1700 L számlájára írható. Jól szemlélteti a németek erejét, hogy menetelésük megállításához a „de Rooy-dakardinasztia alapítójának” 1987-re a DAF TurboTwin kétmotoros szörnyeteget kellett hadrendbe állítania. Tehát méltán történik az önvállcsapkodás Stuttgartban, és amíg ilyen látványos emlékeztetőket adnak elénk, addig mi sem panaszkodhatunk.

 -

Különösen dicsőséges évként vonult be 1983. a márka történelemkönyvébe, hiszen a személyautók között a Mercedes-Benz 280 GE, míg a teherautók kategóriájában az NG bizonyult a leggyorsabbnak