Felfrissítette a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzó rendszerét a Scania. Június óta minden Opticruise G25 és G33 automatizált sebességváltóval szerelt teherautó esetében már az új rendszert építették be a rendelést követően.
Ennél is érdekesebb adalék, hogy a 13 literes, hathengeres 309–412 kilowattos (420–560 lóerő) dízelmotorokkal szorgoskodó, Super-hajtásláncú Scania haszonjárművek utólag is felvértezhetőek az új CCAP-rendszerrel. A vitalizációs programot követően azonos átlagsebesség mellett a korábbiaknál két százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztás érhető el. Ez a megtakarítás leginkább a dimbes-dombos szakaszoknál jelentkezik és a nagyobb számítási kapacitásnak, intelligensebb algoritmusoknak, valamint a térképadatok optimalizált használatának köszönhető. A régi hagyományoknak megfelelően a CCAP maximálisan kihasználja a Scania erőforrásainak kis fordulatszámon jelentkező legnagyobb forgatónyomatékát. A skandináv griff hívei egészen pontosan kiválaszthatják, hogy haszonjárművük és sofőrje a lehető legkisebb átlagfogyasztást vagy inkább a lehető legnagyobb átlagsebességet priorizálja. Fontos apróság a fent leírtakhoz az utólagos frissítést tervezőknek, hogy a jelentősen megnövelt számítási kapacitás nagy valószínűséggel hardveres cserét is jelent, nem csupán egy új szoftververzió feltöltését.
Fészekrakó griffmadár
Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.
Svéd torna
További tengelyelrendezéssel, hajtásképlettel, fülkékkel, továbbá egy sor mellékhajtóművel bővíti teljesen elektromos teherautóinak választékát a Scania.
Gázos griffek
Minden korábbinál jobban óvja környezetét a Scania új biogázmotorja. Hiszen a cseppfolyósított (LNG) vagy sűrített biogázra (CNG) való átállás radikálisan csökkenti a környezeti lábnyomot.
Hollandiában már feszültség van
Megnyitotta első töltőpontját a Daimler Truck, a Traton és a Volvo-csoport közös leányvállalata. A Milence a stratégiai szempontból különösen fontos hollandiai Venlo mellett indította el szolgáltatását.
Nem fogyott, gyarapodott!
Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.
Skandináv komfort
Digitálisan „okos” műszerfallal fokozza a járműveiben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázását a Scania. Egyúttal kellemes atmoszférát teremt és jelentősen megkönnyíti a járművezetők munkáját, ezáltal csökkenti a rájuk nehezedő stressz hatásait.