Anno valamennyi márka önállóan fejlesztette ki saját típusait, és ezt persze a vásárlók fizethették meg. Az ilyen pazarlást a szellemi erőforrásokkal és a műszaki kapacitásokkal, valamint a költségekkel, nagymértékben enyhíti, hogy konszernek újabban egységesen fejlesztenek, és majdnem ugyanazokat a járműveket hozzák ki többféle márkanévvel, kissé eltérő részletekkel. Jó példa az Opel Vivaro, amely 2001-ben a Renault Trafic alapján kezdte pályafutását, és ez a rokonság tavalyig tartott. Ugyanis az Opelt 2017-ben felvásárolta a PSA, így az új Vivaro már a Peugeot Expert, a Citroën Jumpy és a Toyota Proace édestestvére – de azért opeles jellemzőkkel. Így a nemrég debütált Opel Combo után ez a második villámos kishaszonjármű, amely Citroën-Peugeot alapokra váltott.
Mindegy, csak francia legyen! Renault után ezentúl PSA-alapokon él tovább a név
Eltűnt a fülke fölött jellegzetesen kidomborodó, elefántfejre emlékeztető Jumbo tető, ezzel a karosszéria kissé beleszürkült az átlagba, de a kishaszonjárművek vevői úgysem a dizájnnal, hanem a praktikummal törődnek elsősorban. Abban pedig nincs hiány. A 4,60 és 5,30 méter közötti hosszváltozatokban készülő, 1,90 méter magas jármű behajthat mélygarázsba, áruházak alagsori rakodószintjére. Teherbírása 1,4 tonna (200 kilogrammal több az eddiginél), 2,5 tonnás utánfutót vontathat, raktérfogata eléri a 6,6 köbmétert. 11,3 méter átmérőjű fordulókörének köszönhetően szűk helyeken is ügyesen mozog.
Biztos előrejutásról – sárban, homokon, havon egyaránt – adaptív IntelliGrip kipörgésgátló gondoskodik, durvább terepakadályokon pedig a szabad hasmagasságot megemelő és a jármű alját védelmező speciális építőipari csomag segíti át a Vivaro pilótáját. Ráadásul mindjárt a piaci bevezetéskor lesz 4×4-es változat, a terepspecialista Dangel közreműködésével.
A raktérhez hozzáférni a hátfalajtón és az oldalsó tolóajtókon át lehet. Az utóbbiak most először nyílnak motorosan és önműködően, érzékelős vezérléssel: elegendő egy lábmozdulat a jármű irányába. A praktikus FlexCargo átrakónyílás jóvoltából a vezetőfülkébe előre lehet tolni hosszú rakományt, például az 5,30 méteres járműbe 4,02 méteres tárgyakat.
Az átrakónyílás értékes araszokkal toldja meg a rakteret a hosszú tárgyak szállításához
Az új Vivaro vezetője és utasa személyautóban érezheti magát, hiszen olyan rendszerek segítik az utazást, mint a szélvédőhöz vetített kijelzés, a 180 fokos tolatássegítő kamera, a figyelmeztetés a frontális ütközésveszélyre, a vészfékrásegítő és az intelligens sebességszabályozó. A lehető legjobb hálózatba kapcsolhatóság a modern infotainment-rendszerek és az új Opel Connect telematikai rendszer érdeme, valós idejű közlekedési információkat felhasználó Live Navigation tájékozódással, közvetlen kapcsolattal az autómentőkhöz és automatikus segélyhívással.
A Vivarót egyetlen kézmozdulatra alakítja át mobil irodává a FlexCargo: az első üléssor középső támlájából tároló hajtható ki, és szolgálhat asztalkaként. A manuális sebességváltó mellett rendelhető nyolcfokozatú automatikus váltó is, amely a várakozások szerint főképp flottaüzemeltetők érdeklődését keltheti fel. Az üzemköltséget 50 ezer kilométert elérő szervizperiódus szorítja le, továbbá beszámítanak a gazdaságosságba olyan apróságok is, mint a fényszórók „bagatellkárokat” megakadályozó magasra helyezése.
Meghalt a Vivaro, éljen a Vivaro!
Hátulról csak az embléma és a felirat különbözteti meg a testvéreitől