Hirdetés:

Többek között az immár távolsági fülkével is kínált két új teljesítményszinttel bővítette akkumulátorhajtású modelljeinek palettáját a Scania. A márka a gázüzemű motorjai és összeköttetési megoldásai terén is tartogat újdonságokat.

A Scania 40 R és 40 S modellek 400 kilowatt, míg a Scania 45 R és 45 S kivitelek 450 kilowatt tartósan levehető teljesítményt kínálnak, vontatóként 4×2, fülke-alvázként pedig 6×2*4 hajtásképlettel. A vontató 4150 milliméter tengelytávval – azaz kihasználva a megnövelt járműméretekre vonatkozó európai szabályzás adta lehetőségeket – hat akkumulátort hordozhat. A várható hatótáv a járművek tömegétől és konfigurációjától, illetve a topográfiai viszonyoktól függően és 80 kilométer/óra átlagos autópálya-tempó mellett a 40 tonnás, 4×2-es, hat akkumulátoros nyergesszerelvény esetében a 350 kilométert is elérheti. A 64 tonnás „északi” szerelvények üzemeltetői ugyanilyen körülmények között mintegy 250 kilométerre számíthatnak. A töltőteljesítmény akár 375 kilowatt, amivel „ökölszabályként” egy óra alatt 270-300 kilométerrel növelhető a hatótáv. A Scania a CHARIN együttműködés Megawatt Charging System töltőállomás-prototípusát is bemutatta hannoveri standján. Az MCS még nem véglegesített szabványának célja, hogy lehetővé tegye a legalább egy megawattos nagy teljesítményű töltést, ami a járművezetők kötelező 45 perces pihenőideje alatt is lehetőséget kínálna a távolsági fuvarozás teherautóinak feltöltésére.

A Scania – az európai piac teljesítményigényének nagy részét lefedve – két új, 420 és 460 lóerős gázüzemű motor bemutatásával bővíti tovább nehézkategóriájú modelljei biogázos kínálatát. A 40 tonnás nyerges szerelvények – tartályaikban cseppfolyósított biometánnal – akár 1400 kilométer hatótávval is szolgálhatnak. Az új erőforrások a Scania jól bevált, 13 literes gázüzemű motorjának műszaki alapjaira épülnek, és a márka hagyományaihoz híven a gáz és az oxigén teljes körű (sztöchiometrikus) égésfolyamatával, azaz gázolaj és AdBlue adalék nélkül üzemelnek. A munkaütemet gyújtógyertyák indítják, az előkeverésre a szívócsatornákban kerül sor. Az új gázüzemű motorok a Scania legújabb Opticruise sebességváltóihoz (G25) csatlakoznak, maximális forgatónyomatékuk és tüzelőanyag-takarékossági kvalitásaik pedig dízelmotoros testvéreikéhez állnak közel. Az új erőforrások 2023 harmadik negyedévétől rendelhetők.

Újdonság továbbá a My Scania ügyfélportál, amely a flottakezelési szolgáltatásokon túl olyan funkciókra is kiterjed, mint például a Scania tachográf-szolgáltatásai, a szervizidőpont-foglalás és a teherautó-konfigurátor, emellett partnermegoldásoknak és helyi fejlesztésű szolgáltatásoknak is otthont adhat. Szintén új a Scania Driver alkalmazás, amellyel a sofőrök minden szükséges információhoz hozzáférnek járművükről, miközben vezetési idejük kiszámításához is segítséget kaphatnak – függetlenül attól, hogy dízelmotoros vagy elektromos teherautóval járnak. A My Scania és a Scania Driver kapcsolata a cégen belüli együttműködést is elősegíti.