Hirdetés:

Spanyolország helyi autóbusziparának képviselői és néhány vezető nemzetközi gyártó is hiányzott az FIAA kiállításról. A hiányérzetet néhány újdonság, érdekesség bemutatása enyhítette.

Nem igazán nevezhető sikeresnek az FIAA autóbuszos seregszemle szervezőinek törekvése a kiemelkedő európai szerepre. Bár az is igaz, hogy a szakemberek szerint kész akrobatamutatvány manapság egy turistabuszt eladni Európában. Ez állhat annak a hátterében, hogy szinte csak a közösségi közlekedés járműveit láthattuk a standokon. Az IVECO Bus Crossway LE Hybrid világpremierje volt az FIAA 2022 igazi újdonsága. De az Otokar Kent C mild hibrid változata is a „kiemelt hírek” fejezethez tartozik. Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül összegzem a vásáron látottakat.

Az IVECO Bus és a Daimler Buses volt az a nemzetközi szinten is jegyzett két gyártó, akik nagy területen mutatták be portfóliójukat. A török márkák uralták a kiállítási csarnokot – a Karsan, az Anadolu Isuzu, az Otokar ma már jól hangzó nevek a szakmában.

Közülük is a Karsant emelném ki, amely egy tisztán elektromos járműsort hozott el, az e-Jest mini akkumulátoros elektromos modelltől az önvezető e-Atak és a hidrogénüzemű e-Ata 12 járművekig. Négy jármű állt az Isuzu standján. A Grand Toro a kiállításhoz kapcsolódó minibuszos megmérettetésnek részese is volt. Az Otokar sztárja az e-Centro C, amely a török márka 2022-es újdonsága, igazi egyéniség, nagyon el tudnám képzelni Budapesten a várnegyedben. A Solaris pedig kiállított egy 8,9 méteres Urbino 9 LE elektromos alacsonybelépésű buszt.