Hirdetés:

Hosszú ideig szolgált a Nissan NV200, beleértve az úttörőnek is számító elektromos változatát is. Így elérkezett a generációváltás ideje, utódja azonban már nem a japán márka saját terméke, hanem a francia konszerntestvértől származik.

Sorra mutatkoznak be az új Renault Kangoo klónjai, a második generációs Mercedes-Benz Citan után most itt a Nissan Townstar is. Aki a másik kettőt ismeri, annak már nem sok újat mutat a japán márka kompakt kishaszonjárműve. Egy jelentős különbség mellett azonban nem lehet szó nélkül elmenni. A Nissan Townstar csak benzines vagy tisztán elektromos hajtással készül, dízelmotorról nem szól a fáma.

A belsőtérben ránézésre csak az embléma különbözteti meg egymástól a Renault Kangoo és a Nissan Townstar típust

Az 1,3 literes, Euro 6d minősítésű benzinmotor 96 kilowatt (130 lóerő) legnagyobb teljesítménnyel és 240 newtonméter maximális nyomatékkal áll a ma még a belső égésű erőforrásokat előnyben részesítő ügyfelek rendelkezésére.

Az elektromos Townstar szériafelszerelésként LED-es fényszórókat kap

Az elektromos kishaszonjárművek egyik úttörőjének számító e-NV200 hagyományaira és sikereire építve azonban a Nissan jobban hangsúlyozza a Townstar villanyhajtásának paramétereit. A 44 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagját intelligens energiagazdálkodás és hatékony hűtőrendszer támogatja, így a jármű hatótávolsága elérheti a 285 kilométert. Váltakozó áram esetén 11 vagy opcióként 22, míg egyenárammal 75 kilowatt lehet a legnagyobb töltőteljesítmény, ezáltal akár 42 perc alatt is feltölthető nyolcvan százalékig az energiatárolója. Villanymotorjának legnagyobb teljesítménye pedig 90 kilowatt, míg a csúcsnyomatéka 245 newtonméter.

A Townstar egész más arányok szerint épült, mint elődje, az NV200

Mindemellett a Townstar számos új vezetéstámogató rendszert is felvonultat. Többek között oldalszélsegéd, vontatmánystabilizáló, gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelő automatikus vészfékrendszer, útkereszteződésben segítséget nyújtó rendszer, automatikus leparkolás, intelligens sebességtartó és körkörös felülnézeti képet adó kamerarendszer is szolgálja a járművezető biztonságát, illetve kényelmét. Sőt, az elektromos modellt választók a részleges önvezetést nyújtó ProPILOT működését is élvezhetik. Ez autópályán az előtte haladót követve automatikusan akár álló helyzetig fékezi és újból felgyorsítja a járművet, valamint a sáv közepén tartja a gépkocsit még enyhe ívű kanyarokban is.

Aszimmetrikus kétszárnyú hátfalajtó segíti a rakodást szűk helyeken

Persze a hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatások terén is a ma elvárható szintet nyújtja a Townstar, vezeték nélküli telefontöltéssel kiegészítve. Az elektromos változathoz pedig még több digitális szolgáltatás kapcsolódik. Mindezek egy nyolccolos érintőképernyőn keresztül használhatók, amelyhez a villanymotoros modellekben egy tízcolos digitális műszerpanel társul.

Hátulról a kipufogócső hiányán kívül a méretes Zero Emission felirat árulja el, hogy a villanyos változathoz van szerencsénk

A Nissan új kishaszonjárműve az opcionális befordítható válaszfallal 3,9 köbméteres rakteret kínál, amelyben két euroraklap és akár 0,8 tonna áru is szállítható. Emellett akár 1,5 tonnát nyomó utánfutót is vontathat a Townstar. A japán márka öt évig vagy 160 ezer kilométerig érvényes teljes körű garanciát vállal a típusra, az elektromos változat akkumulátorcsomagjának élettartamát pedig nyolc évig vagy 160 ezer kilométerig szavatolja.

A hűtőrács közepén, az embléma mögött található az elektromos változat töltőnyílása

Mindebből jól látható, hogy a Nissan a Townstar esetében már az elektromos változatra helyezi a hangsúlyt. Ma még merész húzásnak tűnik az európai piacon elhagyni a dízelmotort egy kishaszonjármű kínálatából, de a járműipari trendeket elnézve rövidesen lemorzsolódhat ennek hátránya.