Hirdetés:

Díjazták a lyoni Solutrans kiállításon az év kishaszonjárművét, az év pickupját, az év teherautóját és az év teherautó-innovációját is. Nem meglepő módon a villanymotoros modellek taroltak, a Bosch pedig egy hálózatba kapcsolt megoldással győzött.

KIA PV5: a legjobb furgon

Az International Van of the Year (IVOTY) zsűrije a Van of the Year 2025 címre a Kia PV5 teljesen elektromos, moduláris felépítésű furgont választotta. A dél-koreai gyártó első alkalommal érdemelte ki a rangos díjat, új terméke alapját az E-GMP.S gördeszka (angolul skateboard) padlólemez adja. Nyilvánosságra hozták az ezüstérmest is, ami a kínai Farizon SV, a dobogó harmadik fokára pedig a Ford E-Transit Courier került.

Ford Ranger PHEV: a legjobb pickup

Az International Pick-Up Award (IPUA) díjat az idén általunk is próbára tett Ford Ranger PHEV kapta, a brit Ineos Grenadier Quartermaster és a kínai Foton V9 járműveket megelőzve. A közepes méretű pickupok között a kékoválosok újdonsága elsőként kínál hálózatról is tölthető hibrid hajtást, megtartva a nagy teljesítményt és teherbírást.

DAF XD és XF Electric: a legjobb teherautó

Az International Truck of the Year (ITOY) zsűri díját a DAF XD és XF Electric teherautók kapták. Ez nagy fegyvertény, mert ezzel harmadik alkalommal díjazták az eindhoveni gyártó új generációs járműveit.

Rögtön a bemutatáskor az XF, az XG és XG+ ki is érdemelte a fontos díjat – az új generáció által ígért fogyasztási előnyökről egy különleges összehasonlító tesztet dokumentáló filmsorozattal bizonyosodtunk meg annak idején. Egy évvel később az XD is behúzta a kitüntetést. Tesztjeinkből te is megtudhatod, hogy mire képes az új generáció, ahhoz milyen szakfelépítmények érhetők el, valamint, hogy kinek lehet az XD 450 FAN és az XDC 450 FAD jó választás.

A jövő évre megszerzett trófea kapcsán a zsűri kiemelte a DAF XD és XF Electric teherautók rendkívüli energiahatékonyságát, valamint a kifinomult, mégis erőteljes hajtásláncukat és fejlett műszaki megoldásaikat. Ezen túlmenően a díjnyertes járműveket jó hatótávolságukért, előnyös, LFP‑technológiájú akkumulátoraikért és kiemelkedő vezetői komfortjukért is elismerték. A moduláris járműkoncepció, amely széles választékot kínál akkumulátor- és tengelykonfigurációkból, szintén elismerést kapott az üzemeltetők számára nyújtott kivételes rugalmasságáért. A DAF XD és XF Electric modellek menetpróbáján tapasztaltakat itt összefoglaltuk neked:

Amúgy ez a harmadik egymást követő év, hogy egy elektromos teherautó nyeri el a címet. Az aktuális rövid listára felkerült öt jelölt közül három villanymotoros volt, ami jelzi, hogy a hajtásláncok modernizálása továbbra is a teherautó-ipar fókuszában áll. Még úgy is, hogy közben a belső égésű motorok is folyamatosan fejlődnek, egyre takarékosabbak. Mennyire? Erről korábbi videónkban bővebben is beszélünk.

A holland gyártó nehéz-teherautója 92 pontot szerzett a végső összesítésben. Mögötte a dízelüzemű MAN D30 PowerLion erős konkurenciát jelentett, illetve versenyben volt még a teljesen elektromos, kínai SANY e435 is.

Bosch Road Hazard Service: a legjobb teherautó-innováció

A Truck Innovation Award díjjal minden évben egy olyan innovációt ismer el a szakújságírókból álló zsűri, amely hozzájárul az iparág mélyreható technikai átalakulásához és az energiahatékonyság fejlődéséhez. Idén a Bosch Road Hazard Service fejlesztése kapta az előkelő elismerést, amely valós idejű információkat kínál a járművezetőnek a potenciális veszélyekről, például erős köd, heves eső, úton lévő balesetek vagy lerobbant járművek esetén is előre figyelmeztetést küld.

A Road Hazard Service, azaz a közúti veszélyeket jelző szolgáltatás a járművek anonimizált adatait használva előrejelzéseket készít valós időben, emellett kapcsolódik az elérhető időjárási és közútkezelő szolgáltatók rendszereihez is. Ezen információk alapján képes a kritikus helyzeteket korai stádiumban felismerni. Az elv hasonló ahhoz, amit a Waze évekkel ezelőtt bevezetett, de esetében az „adatszolgáltatás” nem önkéntes alapú, hanem automatizált, mivel a járművekben lévő szenzorok – például a hőmérő, az ablaktörlő használata, a menetstabilizáló aktiválása – folyamatosan anonim módon adatokkal látják el az adatbázist.

A szolgáltatás része a Bosch Connected Map Services szolgáltatásnak, amely képes így a vezetéstámogató rendszereknek is kiegészítő adatokat szolgáltatni. A Bosch technológiáját 2024 nyarán vezették be és már több millió személyautóban használják Európa-szerte. Mi több, a tavalyi év végétől a hálózatba kapcsolt figyelmeztetések a Mercedes-Benz teherautókban már el is érhetők. A cél, hogy minél több járműben jelenjen meg, ezáltal még több adatot biztosítva és a még biztonságosabb működést elősegítve.

Egy új korszakba visz az új Renault Trafic
Bemutató

Egy új korszakba visz az új Renault Trafic

Olyannyira több egy szimpla ráncfelvarrásnál, hogy teljesen új alapokra épít a legújabb Renault Trafic. Csakis tisztán elektromos kivitelben és számos izgalmas újdonsággal érkezik a jövő év második felében.

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja
Hírek

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja

A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.

Itt elmondhatod a véleményedet!