Díjazták a lyoni Solutrans kiállításon az év kishaszonjárművét, az év pickupját, az év teherautóját és az év teherautó-innovációját is. Nem meglepő módon a villanymotoros modellek taroltak, a Bosch pedig egy hálózatba kapcsolt megoldással győzött.
KIA PV5: a legjobb furgon
Az International Van of the Year (IVOTY) zsűrije a Van of the Year 2025 címre a Kia PV5 teljesen elektromos, moduláris felépítésű furgont választotta. A dél-koreai gyártó első alkalommal érdemelte ki a rangos díjat, új terméke alapját az E-GMP.S gördeszka (angolul skateboard) padlólemez adja. Nyilvánosságra hozták az ezüstérmest is, ami a kínai Farizon SV, a dobogó harmadik fokára pedig a Ford E-Transit Courier került.

Ford Ranger PHEV: a legjobb pickup
Az International Pick-Up Award (IPUA) díjat az idén általunk is próbára tett Ford Ranger PHEV kapta, a brit Ineos Grenadier Quartermaster és a kínai Foton V9 járműveket megelőzve. A közepes méretű pickupok között a kékoválosok újdonsága elsőként kínál hálózatról is tölthető hibrid hajtást, megtartva a nagy teljesítményt és teherbírást.

DAF XD és XF Electric: a legjobb teherautó
Az International Truck of the Year (ITOY) zsűri díját a DAF XD és XF Electric teherautók kapták. Ez nagy fegyvertény, mert ezzel harmadik alkalommal díjazták az eindhoveni gyártó új generációs járműveit.
Rögtön a bemutatáskor az XF, az XG és XG+ ki is érdemelte a fontos díjat – az új generáció által ígért fogyasztási előnyökről egy különleges összehasonlító tesztet dokumentáló filmsorozattal bizonyosodtunk meg annak idején. Egy évvel később az XD is behúzta a kitüntetést. Tesztjeinkből te is megtudhatod, hogy mire képes az új generáció, ahhoz milyen szakfelépítmények érhetők el, valamint, hogy kinek lehet az XD 450 FAN és az XDC 450 FAD jó választás.

A jövő évre megszerzett trófea kapcsán a zsűri kiemelte a DAF XD és XF Electric teherautók rendkívüli energiahatékonyságát, valamint a kifinomult, mégis erőteljes hajtásláncukat és fejlett műszaki megoldásaikat. Ezen túlmenően a díjnyertes járműveket jó hatótávolságukért, előnyös, LFP‑technológiájú akkumulátoraikért és kiemelkedő vezetői komfortjukért is elismerték. A moduláris járműkoncepció, amely széles választékot kínál akkumulátor- és tengelykonfigurációkból, szintén elismerést kapott az üzemeltetők számára nyújtott kivételes rugalmasságáért. A DAF XD és XF Electric modellek menetpróbáján tapasztaltakat itt összefoglaltuk neked:
Amúgy ez a harmadik egymást követő év, hogy egy elektromos teherautó nyeri el a címet. Az aktuális rövid listára felkerült öt jelölt közül három villanymotoros volt, ami jelzi, hogy a hajtásláncok modernizálása továbbra is a teherautó-ipar fókuszában áll. Még úgy is, hogy közben a belső égésű motorok is folyamatosan fejlődnek, egyre takarékosabbak. Mennyire? Erről korábbi videónkban bővebben is beszélünk.
A holland gyártó nehéz-teherautója 92 pontot szerzett a végső összesítésben. Mögötte a dízelüzemű MAN D30 PowerLion erős konkurenciát jelentett, illetve versenyben volt még a teljesen elektromos, kínai SANY e435 is.
Bosch Road Hazard Service: a legjobb teherautó-innováció
A Truck Innovation Award díjjal minden évben egy olyan innovációt ismer el a szakújságírókból álló zsűri, amely hozzájárul az iparág mélyreható technikai átalakulásához és az energiahatékonyság fejlődéséhez. Idén a Bosch Road Hazard Service fejlesztése kapta az előkelő elismerést, amely valós idejű információkat kínál a járművezetőnek a potenciális veszélyekről, például erős köd, heves eső, úton lévő balesetek vagy lerobbant járművek esetén is előre figyelmeztetést küld.

A Road Hazard Service, azaz a közúti veszélyeket jelző szolgáltatás a járművek anonimizált adatait használva előrejelzéseket készít valós időben, emellett kapcsolódik az elérhető időjárási és közútkezelő szolgáltatók rendszereihez is. Ezen információk alapján képes a kritikus helyzeteket korai stádiumban felismerni. Az elv hasonló ahhoz, amit a Waze évekkel ezelőtt bevezetett, de esetében az „adatszolgáltatás” nem önkéntes alapú, hanem automatizált, mivel a járművekben lévő szenzorok – például a hőmérő, az ablaktörlő használata, a menetstabilizáló aktiválása – folyamatosan anonim módon adatokkal látják el az adatbázist.
A szolgáltatás része a Bosch Connected Map Services szolgáltatásnak, amely képes így a vezetéstámogató rendszereknek is kiegészítő adatokat szolgáltatni. A Bosch technológiáját 2024 nyarán vezették be és már több millió személyautóban használják Európa-szerte. Mi több, a tavalyi év végétől a hálózatba kapcsolt figyelmeztetések a Mercedes-Benz teherautókban már el is érhetők. A cél, hogy minél több járműben jelenjen meg, ezáltal még több adatot biztosítva és a még biztonságosabb működést elősegítve.

Egy új korszakba visz az új Renault Trafic
Olyannyira több egy szimpla ráncfelvarrásnál, hogy teljesen új alapokra épít a legújabb Renault Trafic. Csakis tisztán elektromos kivitelben és számos izgalmas újdonsággal érkezik a jövő év második felében.

Megmutatjuk mennyi mindent kínál gyárilag az MAN TGE: Felépítménykirály
Érdekes küldetésre indult idén a Rolling Tons csapata. Míg Sándor kollégánk Münchenben nyomozott az MAN TGE gyári felépítménykínálata kapcsán, addig Bence hazai ügyfeleket kérdezett a legkisebb oroszlán sikereiről.

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja
A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.

Új Mercedes-Benz buszok a BKK színeiben: Apró és hatalmas újdonságok a fővárosban
Több száz kék csuklós busz kezdi meg a munkát a következő években Budapesten, sok millió utazást kényelmesebbé téve. A másik újdonság csupán egyetlen egy járművet és pár ezer embert érint, mégis ugyanennyi vagy még több érdekességgel szolgál!

Megérkezett hazánkba a Maxus: Pickupot a népnek
Újabb távol-keleti márka debütál Magyarországon, ezúttal a négy nagy tradicionális kínai autógyártó közül a legnagyobb, a SAIC hozza el a Maxus haszonjárműveit.

Ford Trucks–IVECO együttműködés: Kezet ráztak a törökök és az olaszok
Közös fejlesztésű új teherautó-fülke születik majd a Ford Trucks és az IVECO együttműködéséből. A projektre összesen 340 millió eurós büdzsét határozott meg a két vállalat.








