Hirdetés:

Még St. Anionio de Vicenzo Y Galapagos is tudta, hogy az álnéven kötött házasságból nem lehet kibújni. Ha Rejtő Jenő világának logikáját alkalmazzuk a rekordokra is, akkor az IVECO BUS nyugodtan aludhat.

Bár a főherceg Warins Bob néven vette el a lázadó elnök polgári származású lányát, mivel a maláji misszióból küldött igazi jezsuita atya végezte a szertartást, ezért bizony Anna Alvarez bizony a Boldogság Szigetek királynője. Ha ezt a logikát követjük, akkor az IVECO BUS új rekordja is érvényes. Ismerjük meg a szereplőket!

Európában ugyanis méltatlanul ismeretlen a Heuliez név. Az egykor legendás karosszáló buszos részlege negyven évvel ezelőtt vált ki az azóta már csődbe ment anyavállalattól, amelyet egyébként éppen száz évvel ezelőtt alapítottak. Ám az Irisbus sok más márkájával – Renault Bus, Karosa, Ikarus – ellentétben ez sosem szűnt meg, főként a hazai (francia) piacon aktív. Városi autóbuszokat gyártanak, amelyet a kapott delfines örökségből önállóan fejlesztettek tovább. A GX típuscsalád dízelmotorral, gázmotorral, hibridként és villanymotorral is elérhető. A még a Renault Agora emlékét hordozó típuscsaládból készítettek gyorsforgalmi buszjáratokra szánt változatot, és a villanymotoros is ezt az alaposan körbeburkolt ruhát kapja.

Történetünk főszereplője egy ilyen Heuliez GX 337 ELEC modell, amellyel egy őszi napon tavaly hatótávrekordot állítottak fel, amelyet a TÜV SÜD hitelesített. A francia busz optimalizált körülmények között (egy tesztpályán, 10-15 Celsius-fokos hőmérsékletben) közel 12 óra alatt 527 kilométert tett meg. A 350 kilowattóra kapacitású akkumulátorból a töltést átlagosan 46,6 kilométer/óra sebességgel fogyasztotta, így a valós életre nyilvánvalóan semmilyen következtetést nem vonhatunk le ebből. Az érdekesség ott kezdődik, hogy az IVECO BUS a tavaly év végén a Busworld Europe kiállításon bemutatott IVECO BUS E-WAY by HEULIEZ típus nevével és arcképével reklámozza az eseményt.

Az igaz, hogy a két típus között valóban csak az embléma az eltérés. Ám azt csak remélni tudjuk, hogy az igazi példányokra szebben rakják majd fel az emblémát, mint a grafikus az álneves közlemény képére.

Azt tehát megállapítottuk, hogy az álnevesítés esete áll fenn. Azt is levezettük, hogy a Boldogság Szigetek törvényei szerint a rekord ettől még érvényes. A rekordot az eredeti francia közlemény szerint a TÜV Südwest hitelesítette, és az új hatótáv a kétszerese a szakmában eddigi legjobb eredménynek. Reméljük, hogy ez a „pap” igazi jezsuita volt, ugyanis ilyen néven 1996 óta nem létezik műszaki minősítő intézet, a jogutódja ugyanis a TÜV Süddeutschland. És a kettős álnevesítés sem von le abból semmit, hogy a Heuliez Bus dokumentált keretek között futotta ezt az új csúcsot, míg a szenzációs 1800 kilométeres hatótávrekord részleteiről a mai napig semmit sem tudni…