Ahogy a jeti amerikai rokona, úgy az Isuzu eddigi legnagyobb pickupja is nagy lábon él. Szó szerint, hiszen közel méteres átmérőjű abroncsaival akkor sem jön zavarba, ha a legközelebbi, gőzölgő vulkánhoz egy alattomos gleccseren keresztül vezet az „út”.
Joggal gondolhatják, hogy összevissza hablatyolok itt kitörésre készülő vulkánokról és repedezett jégfolyókról. Épp csak a fortyogó gejzíreket, a mesebeli elfeket és trollokat, valamint a csodás aurora borealist, a közelmúltban nálunk is vendégeskedő sarki fényt nem említettem. Éppenséggel megtehettem volna, hiszen ezek épp annyira szorosan hozzátartoznak Izlandhoz, mint az extrém járműveiről nevezetes Arctic Trucks csapata, akik mindig kaphatók egy kiadós kalandra. No, nem kell itt semmilyen paráznaságra gondolni! Csupán arról van szó, hogy az általuk kezelésbe vett járművek gyakran kötnek ki valamelyik extrém expedíció vagy világrekordra készülő csapat flottájában.
Mégis a méret a lényeg
Akár 44 colos ballonokat is felfeszegetnek a saját tervezésű, kétszelepes könnyűfém keréktárcsákra. Amennyiben az ügyfél igényei úgy kívánják, és a pénztárcája is bírja a jelentős megrázkódtatást. Praktikus szokássá vált, hogy az Arctic Trucks mindig beleszövi járművei típusnevébe a gumiabroncsok méretét. Így találgatás nélkül, első hallásra azonnal beazonosítható, mennyire extrém átalakításon esett át a delikvens. Ezúttal bátran kijelenthetjük, hogy a D-Max jelentős tuningot kapott, hiszen 37 colos, azaz 94 centiméter átmérőjű ballonos kerekeken szalad. Nem ez az első eset, hogy az izlandi csapat átrajzolta a dízelmotorjairól nevezetes japán gyártó pickupját. Azonban a korábbi AT35 még kisebb önbizalomról tett tanúbizonyságot. Nem úgy most, hiszen a közel métereres átmérőjű BFGoodrich KM3 Mud-Terrain terepgumikhoz már módosítani kellett az első és hátsó differenciálművek áttételét is. Mindezt azért, hogy nehéz terepen az érintetlenül hagyott 1,9 literes, négyhengeres, 120 kilowattra (163 lóerő) és 360 newtonméterre képes erőforrás ellenére is bőséges forgatónyomaték jusson a kerekekre.
Tisztességesen kimaxolták!
Valójában akkor láthatnánk igazán, hogy mekkorára nőtt az Isuzu D-Max Arctic Trucks AT37, ha odaállítanánk egyik hétköznapi testvére mellé. Annál ugyanis 140 milliméterrel magasabbra nyújtózkodik. Pedig nemcsak felfelé növekedett jelentősen, hanem széltében is, így civil rokonainál nagyságrendekkel mokányabb benyomást gyakorol ránk az AT37. Természetesen a D-Max többi komponensét sem hagyták érintetlenül. A jelentősen megnövekedett terhelés miatt megerősítették a D-Max létravázát, egyúttal kiszélesítették a sárvédőket is, hogy a kerekek urbánus környezetben se úthengerként viselkedjenek Reykjavík járókelőivel. Eközben a tíz fokozatban állítható Bilstein lengéscsillapítókkal felvértezett felfüggesztés minden körülmények között igyekszik úton tartani az egy tonna terhelhetőségű, csörlővel felvértezett platóst. Mi tagadás, az izlandi csapat tényleg szó szerint veszi az Arctic Trucks mottóját: „Explore Without Limits”, azaz határok nélküli felfedezés.
Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus
Boldog időket élhetünk, hiszen már nem csak feketében guríthatunk haza egy-egy faküllőst, mint Henry Ford idejében. Sőt, a Model T típussal ellentétben némelyik kékoválost kiemelkedően sportos, teljesen elektromos vagy hibrid változatban is kérhetjük!
Kindred Chevy 3100 Pick-up Truck: Drágán add az életed!
Veterán járművekkel közlekedni sokunk számára életforma, míg másoknak csupán kényszerűség. Azonban, ahogy a macska sem foghat egyszerre künn s bent egeret, úgy az aggastyánok éltetése is bizonyos lemondásokkal jár. Biztosan így kell lennie?
Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor
Bele kell törődnünk, hogy mai rohanó világunkban minden változik körülöttünk. Csupán az elmúlást és az immár 58. alkalommal életre hívott húsvéti Jeep-szafarit nevezhetjük állandó eseménynek az életünkben. Lássuk, mit hozott idén Moab nyuszija!
Háromtengelyes ragadozó
Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.
Vége a dalnak
„Egyszer csak mindennek vége lesz majd, nincs olyan csók, amely örökké tart” – énekelte egykoron Kalmár Pál. Nos, ez akkor is igaz, ha történetesen nem csókról, hanem egy, közel háromtonnás pickupról beszélünk!
Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!