Rég látott akkora fejlődést az autóipar, mint az utóbbi esztendőkben, hiszen szó szerint egymást érik az elektromos rekordok, immár a megawattos töltés is közelebb került a mindennapokhoz.
Az MAN néhány hónappal ezelőtt büszkén adta hírül, hogy sikerült átlépnie a 700 kilowattos és ezer amperes töltési teljesítményt, valamint áramerősséget. Ezzel az elektromos nyerges vontatójának akkumulátorait alig fél óra alatt sikerült tízről nyolcvan százalékosra töltenie. Vagyis a járművezetők számára kötelező pihenőidő alatt, a legnagyobb, 534 kilowattórás akkumulátorcsomaggal felvértezett villanyoroszlán 3-400 kilométeres hatótávolságra elegendő energiát tud magába szívni. Alig hajthattuk néhányszor álomra gondterhelt buksinkat, a Mercedes-Benz máris bejelentette, hogy elsőként sikerült átlépniük az akkumulátorok töltésének jelenlegi hangsebességét, és ezer kilowattal kínálták meg az eActros 600 egyik prototípusát. Így az egy „levegővel” ötszáz kilométeres hatótávolságra képes, 2024 év végén gyártásba kerülő csillagos villanyteherautó számára naponta ezer kilométeres távolságok sem jelentenek valódi kihívást. Habár mindkettő eredmény lenyűgöző, messze nem aknázták még ki az új megawattos töltőkben (MCS) rejlő lehetőségeket. Ezek ugyanis szabvány szerint 3,75 megawattal, valamint 3000 amperes áramerősséggel is megbirkóznak!
Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.
Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?
Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!
Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!
Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.
IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.