Hirdetés:

Rég látott akkora fejlődést az autóipar, mint az utóbbi esztendőkben, hiszen szó szerint egymást érik az elektromos rekordok, immár a megawattos töltés is közelebb került a mindennapokhoz.

Az MAN néhány hónappal ezelőtt büszkén adta hírül, hogy sikerült átlépnie a 700 kilowattos és ezer amperes töltési teljesítményt, valamint áramerősséget. Ezzel az elektromos nyerges vontatójának akkumulátorait alig fél óra alatt sikerült tízről nyolcvan százalékosra töltenie. Vagyis a járművezetők számára kötelező pihenőidő alatt, a legnagyobb, 534 kilowattórás akkumulátorcsomaggal felvértezett villanyoroszlán 3-400 kilométeres hatótávolságra elegendő energiát tud magába szívni. Alig hajthattuk néhányszor álomra gondterhelt buksinkat, a Mercedes-Benz máris bejelentette, hogy elsőként sikerült átlépniük az akkumulátorok töltésének jelenlegi hangsebességét, és ezer kilowattal kínálták meg az eActros 600 egyik prototípusát. Így az egy „levegővel” ötszáz kilométeres hatótávolságra képes, 2024 év végén gyártásba kerülő csillagos villanyteherautó számára naponta ezer kilométeres távolságok sem jelentenek valódi kihívást. Habár mindkettő eredmény lenyűgöző, messze nem aknázták még ki az új megawattos töltőkben (MCS) rejlő lehetőségeket. Ezek ugyanis szabvány szerint 3,75 megawattal, valamint 3000 amperes áramerősséggel is megbirkóznak!

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj
Történelem

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj

Amennyiben csupán egyetlen típuscsaládot emelhetnénk ki a szép emlékű Ikarus palettájából, mindenképp a kétszázas sorozatot említenénk. Hiszen elég csupán annyit mondanunk: 208 853.

A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona
Zöld jövő

A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona

Rögtön azzal kezdem, hogy eloszlatom a képzavart, amit a címmel generáltam. MOONCITY névvel hozott létre élményközpontot Budaörsön a Porsche Hungaria. Az egykori Agip-székház helyén immár elektromos autók és töltési megoldások tesztközpontja található.