Hirdetés:

Veterán járművekkel közlekedni sokunk számára életforma, míg másoknak csupán kényszerűség. Azonban, ahogy a macska sem foghat egyszerre künn s bent egeret, úgy az aggastyánok éltetése is bizonyos lemondásokkal jár. Biztosan így kell lennie?

Nem! Habár a veteránozás kétségtelenül igényel némi empatikus hozzáállást, immár kompromisszummentesen is megvalósítható. Amennyiben hajlandóak vagyunk lemondani az eredetiség jelentős részéről és a klasszikus sziluett alá korszerű műszaki megoldásokat rejtünk. Itt jönnek képbe a restomod – csupán külsőleg archaikus, azonban modern technikával felvértezett –járművek. A Kindred Motorworks még egy lépéssel tovább ment és akár teljesen elektromos hajtáslánccal is megrendelhetjük a lassan, de töretlenül bővülő kínálatuk járműveit. Feltéve, hogy elég tőkeerősek vagyunk, ugyanis 159 ezer dollártól indul a dal. Nem az egykori zimbabwei, hanem az aktuális amerikai valutában! Cserébe a kaliforniai műhelynél szó szerint értendő a manufaktúra kifejezés, hiszen valóban kézzel készülnek a verdák. Ennek megfelelően messzemenőkig az ízlésünkhöz alakítják a kiszemelt látens ősöregeket.

Még az avatott szemek sem feltétlen veszik észre első látásra a turpisságot

Chevy Chase

Villanyplatósunk számára az 1947 és 1953 között gyártott Chevrolet 3100 pickup szolgáltatja az alapokat. Azonban immár egy 219 kilowattos villanymotor hozza lendületbe a hátsó merevtengelyen keresztül. Ekkora teljesítmény mellé már jól jön a négy tárcsafék. Az eredetihez nagyon hasonló stílusú, azonban 17 colos keréktárcsák fényét krómozott Chevy dísztárcsák emelik. A tapadást tömlős diagonálok helyett modern Continental TrueContact Tour gumiabroncsokra bízták.

Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés segít úton tartani a felvillanyozott platóst. Az elektromos rásegítéssel felvértezett fogasléces kormányművel az eredetinél nagyságrendekkel precízebben irányítható a Kindred 3100. Így aztán nyoma sincs a korabeli amerikai filmekben látható tekintélyes, a kormánykerék karimáján 35-40 fokra becsülhető holtjátéknak. Kormányváltó helyett forgókapcsolóval választhatunk menetirányt és elektromos rögzítőfék akadályozza meg, hogy elguruljon a gyógyszer. Hiszen ez egy valódi lélekbalzsam. Akkor is nyugtató hatással bír, ha csupán kívülről csodáljuk!

Ennél elegánsabban aligha oldhatták volna meg a töltőcsatlakozó elhelyezését

Az energiaellátásért egy 74 kilowattórás akkumulátorcsomag felel, ami körülbelül 322 kilométerre elég. Ehhez mérten kicsit soványnak tűnik a fedélzeti töltő 6,6 kilowattos teljesítménye, de reggelig így is megetethetők a Kore Power akkumulátorok cellái. Diszkréten a csodásan domborodó jobb hátsó sárvédőbe rejtették a töltőcsatlakozót. Egy ezerwattos inverter táplálja a plató belső falára rögzített 120 voltos aljzatot és USB-csatlakozót. Szalagfűrészhez kevés lesz, de az italhűtővel, laptoppal és hangfalakkal azért megbirkózik. A hajózásból ismert technológiákkal vízállóvá varázsolták a platópadló fa borítását. A gombnyomásra nyíló platóajtó büszkén hirdeti, hogy ez bizony nem egy Ford.

Barátság extrákkal

Mélynyomóval felvértezett, prémium hangrendszer segít ellazítani az idegrendszerünk pattanásig feszült húrjait. Nem hiányzik az információs és szórakoztató rendszer érintőképernyője sem. Ezen telefonunk tükrözése mellett a tolatókamera képe is megjeleníthető. Vezeték nélkül is tölthetjük az erre alkalmas kommunikációs eszközeinket. A látszat ellenére a háromküllős kormánykerék mögött felsorakozó kerek műszerek sem ragadtak az ötvenes években, hiszen kizárólag releváns paramétereket jelenítenek meg, például az akkumulátor töltöttségét vagy éppen hőmérsékletét. Az iszákos utasok számára pohártartót rejtettek a középső kartámaszba. Utóbbit felhajtva a kellemesen melengető, fűthető ülőpadon egy harmadik utas is kényelmesen elfér.

Egyszerre akár hárman is élvezhetik a lenyűgöző menetteljesítményeket, valamint a hangulatos beltér varázsát

Energiatakarékos és hatékony hőszivattyús hűtés és fűtés segíti az utasok, valamint az utastér temperálását. Azonban eredeti feladatát ellátva, friss levegővel tölti fel az utasteret a motorháztető mögött, a szélvédő tövében csücsülő, nyitható és zárható szellőzőnyílás is. Ezt a célt az elektromosan animált ablakok is kiszolgálhatják. A kulcs nélküli ajtónyitással is felvértezett központi zár felgyorsítja a ki és beszállás menetét. A LED-fényszórók és hátsó lámpák pedig az éjszakai tájékozódást, valamint láthatóságot támogatják. Hárompontos biztonsági övek, valamint fejtámlák növelik a fülig érő mosollyal száguldozó utasok épségét. Tudom, csupa olyan unalmas „extra”, amit manapság bármelyik mopedautó gyártója sem hagyna ki. Mégis megemlítem őket, hiszen eredetileg egyiket sem ismerhették a Chevy 3100 egykori utasai.

A szerencsés gazdajelöltek nyolc különböző fényezésből választhatnak, ebből négy kéttónusú összeállítás. Az átgondolt tervezés, alapos tesztelés és gondos összeszerelés gyümölcse, hogy egy év teljes körű garanciát vállal járműveire a Kindred Motorworks. Feltétlen érdemes pillantást vetni a többi munkájukra is, hiszen ínycsiklandozó klasszikusokat – Ford Bronco terepjárókat és Volkswagen T1 kisbuszokat – varázsolnak újra szalonképessé!

Pompás színárnyalatokból válogathat, aki a Kindred Chevy 3100 Pick-up Truck mellett dönt

Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus
Bemutató

Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus

Boldog időket élhetünk, hiszen már nem csak feketében guríthatunk haza egy-egy faküllőst, mint Henry Ford idejében. Sőt, a Model T típussal ellentétben némelyik kékoválost kiemelkedően sportos, teljesen elektromos vagy hibrid változatban is kérhetjük!

Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor
Pihenőidő

Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor

Bele kell törődnünk, hogy mai rohanó világunkban minden változik körülöttünk. Csupán az elmúlást és az immár 58. alkalommal életre hívott húsvéti Jeep-szafarit nevezhetjük állandó eseménynek az életünkben. Lássuk, mit hozott idén Moab nyuszija!

Háromtengelyes ragadozó
Hírek

Háromtengelyes ragadozó

Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.

Vége a dalnak
Pihenőidő

Vége a dalnak

„Egyszer csak mindennek vége lesz majd, nincs olyan csók, amely örökké tart” – énekelte egykoron Kalmár Pál. Nos, ez akkor is igaz, ha történetesen nem csókról, hanem egy, közel háromtonnás pickupról beszélünk!

Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Pihenőidő

Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek

Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!

IVECO S-Way TurboStar: Rákinkarnáció
Bemutató

IVECO S-Way TurboStar: Rákinkarnáció

Újra beköltözött hazánk gördülő élővilágába egy különleges, meglehetősen nagy testű vörös rákfaj. Habár eddig az Olaszországban őshonos ízeltlábú csupán két példányát sikerült közelebbről is megfigyelni, nincs okunk panaszra, hiszen máshol még egyet sem láttak.

Itt elmondhatod a véleményedet!