Hirdetés:

Bele kell törődnünk, hogy mai rohanó világunkban minden változik körülöttünk. Csupán az elmúlást és az immár 58. alkalommal életre hívott húsvéti Jeep-szafarit nevezhetjük állandó eseménynek az életünkben. Lássuk, mit hozott idén Moab nyuszija!

Csendet! Mi ez az impertinencia? Nagyon gyorsan gladiátorképzőben találhatják magukat ilyen viselkedéssel az Easter Jeep Safari szervezői! Habár négy finomsággal kedveskedtek a leghosszabb terepjárós múltra visszatekintő Jeep márka rajongóinak. Moab szikláira csupán egy haszonjárművet merészeltek küldeni. De ne bosszankodjunk, hiszen az legalább nem akármilyenre sikeredett! Ráadásul még a III. Sándor és II. Miklós orosz cárok megrendelésére készült, míves Fabergé-tojásokból is több született, mint ebből, a gladiátorból faragott tanulmányautóból.

Szandálos harcos

Hazájában és a világ számos vidékén továbbra is nagyon sikeres az európai piactól idén búcsúzó Jeep Gladiator. Elsősorban azok körében, akik némi átalakítást követően ki tudják használni a hétköznapi platósoknál lényegesebb jobb terepjáró képességet. Tudniillik ahogyan kigördül a gyárkapun, úgy valós lehetőségeinek csupán egy részét tudja megcsillogtatni. Ugyanis, ami a 15 méteres elővárosi buszoknál előnyös, attól egy terepjáró hamar felhasal a homokkőre. Aggodalomra semmi ok, a jelentős emelésnek, valamint a termetes kerekeknek köszönhetően a Jeep Gladiator Rubicon High Top tanulmányautó már kiküszöbölte a hatalmas, 3479 milliméteres tengelytáv hátrányait. A peremzáras keréktárcsák extrém alacsony abroncsnyomás mellett sem engedik „leugrani” a terepgumikat. Azonban a több mint egy méter átmérőjű, 40×13,5 R 18 méretű BFGoodrich All-Terrain T/A KO3 gumiabroncsokhoz már kevésnek bizonyult a gyári Dana „negyvennégyes” tengelyekben megbúvó fogaskerekek, valamint féltengelyek torziós ellenálló képessége. Sokkal masszívabb Dana 60 egységek kerültek a helyükre, az eredetinél jóval rövidebb, 5,38:1 áttétellel. Habár első látásra vérszegénynek tűnhet, a robusztus, 3,6 literes, V6-os Pentastar benzinmotort mégis érintetlenül hagyták. A ZF 8HP nyolcfokozatú automatikus váltó, valamint a forgatónyomatékot megnégyszerezni képes osztómű kompenzálják az erőforrás esetleges gyengélkedését.

Pompásan sikerült a hetvenes éveket idéző kéttónusú, gyömbéres süti és fekete árnyalatú fényezés

Egyszeri, mégsem megismételhetetlen!

A csavarrugók helyére állítható magasságú légrugózás került. Ez nyújtja a legjobb kompromisszumot a dolgos hétköznapok, valamint a terepen töltött szabadidő között. Ahhoz, hogy az átalakításokat követően egyáltalán kormányozhatók maradjanak az első kerekek, az ütköző átadta helyét egy Warn csörlővel felvértezett, optimalizált példánynak. A masszív küszöbvédő pedig nemcsak a beszállást segíti, hanem azt is elviseli, ha a Gladiator teljes tömegével végigszánkáznak rajta a bő 35 kilométer hosszú Rubicon Trail szikláin. Azonban egy Gladiator élete nem csak móka és kacagás, nem szabad megijednie egy kis munkától sem. Ezért a platót sem hagyták parlagon a tervezők. A platóajtó felől férhetünk hozzá a Decked masszív fiókrendszeréhez, ami a magasság rovására, de továbbra is használhatóvá varázsolja a plató teljes felületét, miközben a felszereléseink számára hatalmas tárolóhelyet biztosít. A pompás utasteret, valamint a Jeep Performance Parts (JPP) fogaskerekes logójával díszített, míves mustársárga/fekete bőrüléseket már nem is említem.

Sorstársaim, ne keseredjetek el, van még remény! Hiszen a valóban kitartó és tőkeerős rajongók összeválogathatják a Mopar és a Jeep Performance Parts polcairól ezeket a hozzávalókat egy valóban jó terepjáró képességű platóshoz.

Utolsó gladiátor
Hírek

Utolsó gladiátor

Valójában, ha nem szólnak, lehet észre sem vettük volna, hogy alig három esztendő után befejezi európai karrierjét a Jeep Gladiator.

Vegyünk nagy levegőt!
Hírek

Vegyünk nagy levegőt!

Bemutatta teljesen integrált központi gumiabroncsnyomás-szabályozó rendszerét (CTIS) a BFGoodrich. Az ActivAir segítségével menet közben beállíthatjuk a terep jellegéhez legideálisabb abroncsnyomást.

Jeep DJ és Grumman Long Life Vehicle: Különc küldöncök
Történelem

Jeep DJ és Grumman Long Life Vehicle: Különc küldöncök

Minden kortárs művész olyan impresszárióról álmodik, mint a USPS! Az Egyesült Államok Postaszolgálata ott bábáskodott a kézbesítő járművek legtarkább paradicsommadarainak születésénél – a triciklitől a villamosig, a gördülő postahivataltól a repülőig.

Moab Easter Jeep Safari 2022: Húsvéti mézesmadzag
Pihenőidő

Moab Easter Jeep Safari 2022: Húsvéti mézesmadzag

Ötvenhatodik alkalommal parádézott extravagáns tanulmányautóival a húsvéti ünnepeket megelőző nagyhéten a terepjárók ősatyja. Évről évre bemutatják, milyen Jeep garantáltan nem parkol majd a garázsunkban!

International Pick-Up Award teszt 2021, Horvátország: Gazdagon tálalva
Teszt

International Pick-Up Award teszt 2021, Horvátország: Gazdagon tálalva

Bár érzelmi kérdés is egy pickup kiválasztása, a kínálat és a minőség látványos javulása racionális döntésre ösztönöz. Igazi egyéniségek ezek, amelyek kényeztető funkciókkal igyekeznek a leendő vásárlók kedvében járni. Kipróbáltuk, mit kínálnak a legújabb sztárok.Bár érzelmi kérdés is egy pickup kiválasztása, a választék és a minőség látványos javulása racionális döntésre ösztönöz. Igazi egyéniségek ezek, amelyek […]

Itt elmondhatod a véleményedet!