Engedélyezték az Osram legelső, kifejezetten haszonjárművek számára tervezett LED-technikájú, 24 voltos, hatezer kelvin színhőmérsékletű fényforrását.
A hagyományos izzóknál akár 230 százalékkal nagyobb fényerőt biztosító, a szembejövőket pedig ötven százalékkal kevésbé vakító és ötszörös élettartammal kecsegtető H7 LED egyelőre csupán az oroszlános gyártó néhány típusában helyettesítheti az elavult viharlámpákat. Mégpedig az ezredforduló után gyártott MAN TGA, TGS, TGX, TGL, valamint a 2007-től napvilágra gördült TGS, TGX és TGL típusokban szolgáltathat szinte nappali fényt. Vigyázat! Habár Európa-szerte sok országban jóváhagyták már, hazánkban az eredeti izzószállasok helyére utólagosan szerelhető LED fényforrások használata továbbra is tilos a közúti közlekedésben. Sajnos ezen az sem változtat, ha magunknál tartjuk az európai típusjóváhagyást. Ez bosszantó, hiszen az Európai Uniós együttműködésnek többek között az lehetne a hatalmas előnye, hogy egyetemlegesen minden ország elfogadja azokat a termékeket, amiket valamelyik tagország már engedélyezett.
FAUN LF 910 Rosenbauer FLF 60/100 és a Rosenbauer Simba 6×6: Óriások a kifutón
Elég katasztrófafilmet láttunk már ahhoz, hogy ne találkozzunk szívesen repülőtéri tűzoltójárművekkel. Tudjuk, hogy ott lapulnak valamelyik hangár rejtekében, mégis abban reménykedünk, hogy bevetésükre nem akkor kerül sor, amikor fapadosunk ülésén trónolunk.
A Toyota Professional titkai
Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.
Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.
Nissan S-Cargo menetpróba: Csigabiga gyere ki!
Hazánkban, sőt kontinensünkön sem ismeri szinte senki. Hogy lehet ez, hiszen egy ilyen formát nem lehet elfelejteni?! Az ok prózai, hiszen a Nissan S-Cargo a japán belpiacra készült, JDM típusnak számított.
Mennyi az annyi?
Porosodik egy rakottan is 3,5 tonnával mérlegelő szimpla- vagy duplafülkés, első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású modulegyterű, furgon, teherautó vagy pickup az udvarodban, netán a panelház előtt? Nem a tiéd, csak ráültettek? Sebaj, te vagy a mi emberünk!
A Proace Max lehet a Toyota hatalomátvételének kulcsa
Teljesen megújul idén a Toyota kishaszongépjármű-kínálata. Sőt, nemcsak az eddigi modellek kapnak új ruhát, hanem egy új családtag is érkezik. A Proace Max nagy testvérként teszi teljessé a Toyota fegyverarzenálját a piacvezető pozícióért vívott harcban.