Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át.
Széles fronton támad a Stellantis! Megújult a Citroën Berlingo Van, a Jumpy és a Jumper, de nem maradtak le a fogaskeréktől az oroszlánok sem. Hiszen a Peugeot E-Partner, E-Expert, valamint az E-Boxer is olyan friss, mint a húsvéti újhagyma. A taljánok és a germánok sem akartak innovációs adósságot felhalmozni. Ezért a Fiat Doblò, Scudo, Ducato, valamint az Opel Combo, Vivaro és Movano is külső és belső vérfrissítésen esett át. Mondani sem kell, hogy az újdonságok döntő többségén osztoznak, hiszen mindegyik márka ugyanazokon a gyártósorokon építi a termékeit.
Berlingo, Doblò, Combo, E-Partner
A külső jegyeken kívül a Citroën Berlingo Van új digitális műszereket, egy tízcolos érintőképernyővel felvértezett információs és szórakoztató rendszert, valamint a korábbiaknál komfortosabb üléseket kapott. Eközben az elektromos változat hatótávja 20 százalékkal, WLTP-szabvány szerint kombinált üzemben 330 kilométerre növekedett. Éberebbé váltak az asszisztensrendszerek és a középső digitális visszapillantó tükörnek hála, javultak a kilátások is, legalábbis hátra. Az E-Doblò megőrizte belső égésű testvérei tágas rakterét, rugalmasságát és 135 kilométer/órás csúcssebességével, valamint 11,2 másodperces százra gyorsulásával a fürgeségüket is. A 330 kilométeres akciórádiusszal kecsegtető Peugeot E-Partner bendője a padló alá pozicionált akkumulátoroknak köszönhetően cseppet sem csorbult. A 4,4 köbméteres raktérbe legfeljebb 780 kilogramm rögzíthető hevederrel. Fűtési és hűtési szezonban hőszivattyús légkondicionáló berendezés segít takarékoskodni az elektronokkal. Miközben a multifunkciós kormánykerék mögötti fülekkel, három fokozat erejéig, manuálisan is beavatkozhatunk a regenerációs fékberendezés erejébe. A szebb és kényelmesebb ülések új és tartósabbnak ígérkező kárpitot kaptak. Az érintésre reagáló képernyő tízcolos, ahogy a kormánykerék mögötti, egykor kerek műszerek helyére költözött folyadékkristályos kijelző is. Tyúkbél nélkül is kapcsolódik telefonjainkhoz és immár adaptív módon szabályozza a kívánt sebességet.
Jumpy, Scudo, Vivaro, E-Expert
A következő méretosztályban versenyző Citroën Jumpy kormánykereke új funkciókkal gazdagodott. Az immár digitális műszerekkel tájékoztató műszerfal új rakodóhelyekkel bővült. Itt is tízcolos érintőképernyőn keresztül merülhetünk az infotainment rendszer mélységes bugyraiba. Az asszisztensek „látása” nála is sokat élesedett. Miközben a villanyváltozat az aktuális előírásoknak megfelelő szabványok szerint, kombinált felhasználást feltételezve kicsivel messzebbre jut, mint kis testvére. A kiindulási ponttól egészen 350 kilométerre gördülhet. A sokat okosodott Scudo immár 1,4 tonnát vehet a vállára, az elektromos változat 150 kilogrammal kevesebbet. A Peugeot E-Expert szinte minden paraméterben lefőzi felmenői képességeit. Természetesen ő is megkapta öcsikéje digitális innovációit. A mindent látó kameráknak köszönhetően a járművezető 360 fokban megfigyelheti a formás doboz körüli tárgyakat és történéseket. Az arra fogékony telefonokat pedig kábel nélküli töltésre is ráveszi. Amikor a villanyos Partner utasai már rég stoppolnak, akkor az E-Expert összesen 75 kilowattórás akkumulátoraiban még van húsz kilométernyi szufla. Ide szúrom be, hogy a beharangozott üzemanyagcellás változatban négyszáz kilométeres távolságig sem kell majd pisiszünetet tartani. Az Expert villanyos változatának 6,6 köbméteres rakterébe akár egy 1263 kilogrammos monolit kőtömb is elhelyezhető, miközben egy tonnát vontathat.
Jumper, Ducato, Movano, E-Boxer
A legnagyobb fogaskerekes is feljebb kapcsolt eggyel. A Citroën Jumper teljesen új dízelmotorcsaláddal szeli az országutakat, miközben első alkalommal automatikus sebességváltó tehermentesítheti a járművezetőt. Elektromos változattal éppúgy rendelkezik, mint egy 2024-ben megjelenő hidrogén-üzemanyagcellással. A család aprajának digitális és információs forradalma itt is betört a fülkébe. A Fiat Ducato immár egymás után 15. alkalommal nyerte el a Promobile magazin legjobb lakóautónak járó díját. Utóbbiak 88, 103, és 132 kilowattos (120, 140, 180 lóerő) teljesítménnyel, valamint hatfokozatú manuális, illetve a két erősebb dízelmotorral, akár nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is indulatba jöhetnek. Az új Fiat E-Ducato harminc százalékkal nagyobb hatótávolsággal, és ami ezek után meglepő, 25 százalékkal szerényebb vételárral büszkélkedhet. Az idei esztendő szó szerint legnagyobb újdonsága a 420 kilométerre elegendő, 110 kilowattórás akkumulátor, amit egyenáramú gyorstöltéssel 150 kilowattal lehet „etetni”. Utóbbival csupán 55 perc alatt feltölthető az energiatároló. Lépjünk a legnagyobb oroszlánhoz! Kétszáz kilowattos és 400 newtonméteres villanymotor, 420 kilométeres hatótáv, 1500 kilogrammos terhelhetőség és legfeljebb 17 köbméteres raktér. Csupán ebből a néhány paraméterből is látható, hogy a Peugeot E-Boxer nem a gabonával nehezített IFA W50 mögött fog kullogni az emelkedőn.
KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.
Toyota Hilux teszt: Csak azért is megpróbáljuk legyőzni
Legendás nemcsak a pickupok között, hanem a járműgyártás egészét tekintve is a Toyota Hilux. Nagy teljesítményű dízelmotorral, automatikus váltóval és kényelmes belsővel kecsegtet, így jogosan merül fel a kérdés, hogy még mindig legyőzhetetlen?
Toyota Proace Van és Verso teszt: Így kell klónozni
Messze lekörözték ikertestvéreiket a hazai értékesítésekben a Toyota Proace Van és a Toyota Proace Verso modellek! A márka sikerének titkait elemző sorozatunkban ezúttal a közepes haszonjármű megújulásának részleteit vizsgáljuk meg közelebbről.
IAA Transportation 2024, 1. rész.: Sok kicsi sokra megy
Katasztrófaturisták itt láthatnak finoman fogalmazva is érdekes kezdeményezést Kínából, de legalább ugyanannyi lenyűgözően megdöbbentő újdonságot is ugyanonnan. Világpremierből, izgalmas koncepciókból is jutott az IAA Transportation 2024 kiállításra.
Toyota Proace City Van és Verso teszt: Trónkövetelő kis herceg
A Toyota Professional típusait bemutató sorozatunk második epizódjában a Proace City Van és Verso testvérekkel ismerkedhetsz meg. A magyar népmesék visszatérő motívuma a legkisebb gyermek ügyessége, bölcsessége, valamint sikeressége. Itt is igaz ez!
A Toyota Professional titkai
Közelebbről is megismerkedünk a következő hetekben a világ legnagyobb autógyártójának haszonjárműveivel, a Toyota Professional márkával.