Hirdetés:

Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át.

Széles fronton támad a Stellantis! Megújult a Citroën Berlingo Van, a Jumpy és a Jumper, de nem maradtak le a fogaskeréktől az oroszlánok sem. Hiszen a Peugeot E-Partner, E-Expert, valamint az E-Boxer is olyan friss, mint a húsvéti újhagyma. A taljánok és a germánok sem akartak innovációs adósságot felhalmozni. Ezért a Fiat Doblò, Scudo, Ducato, valamint az Opel Combo, Vivaro és Movano is külső és belső vérfrissítésen esett át. Mondani sem kell, hogy az újdonságok döntő többségén osztoznak, hiszen mindegyik márka ugyanazokon a gyártósorokon építi a termékeit.

Berlingo, Doblò, Combo, E-Partner

A külső jegyeken kívül a Citroën Berlingo Van új digitális műszereket, egy tízcolos érintőképernyővel felvértezett információs és szórakoztató rendszert, valamint a korábbiaknál komfortosabb üléseket kapott. Eközben az elektromos változat hatótávja 20 százalékkal, WLTP-szabvány szerint kombinált üzemben 330 kilométerre növekedett. Éberebbé váltak az asszisztensrendszerek és a középső digitális visszapillantó tükörnek hála, javultak a kilátások is, legalábbis hátra. Az E-Doblò megőrizte belső égésű testvérei tágas rakterét, rugalmasságát és 135 kilométer/órás csúcssebességével, valamint 11,2 másodperces százra gyorsulásával a fürgeségüket is. A 330 kilométeres akciórádiusszal kecsegtető Peugeot E-Partner bendője a padló alá pozicionált akkumulátoroknak köszönhetően cseppet sem csorbult. A 4,4 köbméteres raktérbe legfeljebb 780 kilogramm rögzíthető hevederrel. Fűtési és hűtési szezonban hőszivattyús légkondicionáló berendezés segít takarékoskodni az elektronokkal. Miközben a multifunkciós kormánykerék mögötti fülekkel, három fokozat erejéig, manuálisan is beavatkozhatunk a regenerációs fékberendezés erejébe. A szebb és kényelmesebb ülések új és tartósabbnak ígérkező kárpitot kaptak. Az érintésre reagáló képernyő tízcolos, ahogy a kormánykerék mögötti, egykor kerek műszerek helyére költözött folyadékkristályos kijelző is. Tyúkbél nélkül is kapcsolódik telefonjainkhoz és immár adaptív módon szabályozza a kívánt sebességet.

Jumpy, Scudo, Vivaro, E-Expert

A következő méretosztályban versenyző Citroën Jumpy kormánykereke új funkciókkal gazdagodott. Az immár digitális műszerekkel tájékoztató műszerfal új rakodóhelyekkel bővült. Itt is tízcolos érintőképernyőn keresztül merülhetünk az infotainment rendszer mélységes bugyraiba. Az asszisztensek „látása” nála is sokat élesedett. Miközben a villanyváltozat az aktuális előírásoknak megfelelő szabványok szerint, kombinált felhasználást feltételezve kicsivel messzebbre jut, mint kis testvére. A kiindulási ponttól egészen 350 kilométerre gördülhet. A sokat okosodott Scudo immár 1,4 tonnát vehet a vállára, az elektromos változat 150 kilogrammal kevesebbet. A Peugeot E-Expert szinte minden paraméterben lefőzi felmenői képességeit. Természetesen ő is megkapta öcsikéje digitális innovációit. A mindent látó kameráknak köszönhetően a járművezető 360 fokban megfigyelheti a formás doboz körüli tárgyakat és történéseket. Az arra fogékony telefonokat pedig kábel nélküli töltésre is ráveszi. Amikor a villanyos Partner utasai már rég stoppolnak, akkor az E-Expert összesen 75 kilowattórás akkumulátoraiban még van húsz kilométernyi szufla. Ide szúrom be, hogy a beharangozott üzemanyagcellás változatban négyszáz kilométeres távolságig sem kell majd pisiszünetet tartani. Az Expert villanyos változatának 6,6 köbméteres rakterébe akár egy 1263 kilogrammos monolit kőtömb is elhelyezhető, miközben egy tonnát vontathat.

Jumper, Ducato, Movano, E-Boxer

A legnagyobb fogaskerekes is feljebb kapcsolt eggyel. A Citroën Jumper teljesen új dízelmotorcsaláddal szeli az országutakat, miközben első alkalommal automatikus sebességváltó tehermentesítheti a járművezetőt. Elektromos változattal éppúgy rendelkezik, mint egy 2024-ben megjelenő hidrogén-üzemanyagcellással. A család aprajának digitális és információs forradalma itt is betört a fülkébe. A Fiat Ducato immár egymás után 15. alkalommal nyerte el a Promobile magazin legjobb lakóautónak járó díját. Utóbbiak 88, 103, és 132 kilowattos (120, 140, 180 lóerő) teljesítménnyel, valamint hatfokozatú manuális, illetve a két erősebb dízelmotorral, akár nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is indulatba jöhetnek. Az új Fiat E-Ducato harminc százalékkal nagyobb hatótávolsággal, és ami ezek után meglepő, 25 százalékkal szerényebb vételárral büszkélkedhet. Az idei esztendő szó szerint legnagyobb újdonsága a 420 kilométerre elegendő, 110 kilowattórás akkumulátor, amit egyenáramú gyorstöltéssel 150 kilowattal lehet „etetni”. Utóbbival csupán 55 perc alatt feltölthető az energiatároló. Lépjünk a legnagyobb oroszlánhoz! Kétszáz kilowattos és 400 newtonméteres villanymotor, 420 kilométeres hatótáv, 1500 kilogrammos terhelhetőség és legfeljebb 17 köbméteres raktér. Csupán ebből a néhány paraméterből is látható, hogy a Peugeot E-Boxer nem a gabonával nehezített IFA W50 mögött fog kullogni az emelkedőn.

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?
Teszt

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?

Alaposan megújult a Volkswagen Crafter. Az újdonságok sorában digitális műszeregységet, új fedélzeti információs és szórakoztató rendszert és gazdag biztonsági arzenált is találunk. Mit jelent mindez a mindennapokban, megéri lecserélni?

Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Teszt

Renault Master L3H2: Feketeöves mester

Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak.

Keleti kihívó
Bemutató

Keleti kihívó

Két érdekesnek tűnő villanyfurgonnal érkezik hazánkba a kínai Farizon márka. A rövid bemutatkozás alapján bizony akad ígéretesnek tűnő paraméter az ajánlatukban, első benyomásainkat összefoglaltuk nektek. A videóban emlegetett anyagokat, vagyis a modern London villanyos taxijából épített áruszállító tesztjét, valamint a Ford versenyfurgonjainak történelmét itt olvashatod el: Viktoriánus erkölcsök?! – LEVC VN5 teszt Szupernagyi furgonjai – […]

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!
Teszt

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!

Találós kérdés! Melyik az a jármű, ami a kicsik között az egyik legnagyobb, mégis népes családja messze legkisebb tagja? Természetesen a megújult MAN TGE Next Level kishaszonjármű, ami külsőleg kevésbé, belső értékeiben azonban szó szerint szintet lépett! Ezért nem egy, hanem rögtön két példányát is alaposan próbára tettük.