Hirdetés:

„Egyszer csak mindennek vége lesz majd, nincs olyan csók, amely örökké tart” – énekelte egykoron Kalmár Pál. Nos, ez akkor is igaz, ha történetesen nem csókról, hanem egy, közel háromtonnás pickupról beszélünk!

Ugyanis 2023 végén befejezték a 6,2 literes, V8-as, HEMI, azaz félgömb alakú égéstérrel felvértezett, kompresszoros feltöltésű motorral szárnyaló Ram 1500 TRX gyártását. Szomorkodásra azonban semmi ok, hiszen a Ram egy különleges, négyezer példányra limitált modellel búcsúzik a szegecses báránybőrbe bújtatott farkas komától. A Ram 1500 TRX 6.2L Supercharged V8 – Final Edition legnagyobb különlegességét az adja, hogy a szerencsés jövőbeli tulajdonosoknak minden korábbinál szabadabb kezet adott a Ram az individuális kívánságaik megvalósításában. A kereskedésből hazafelé, amikor ki szeretnék pihenni a konfiguráció fáradalmait, esetleg máris belefáradtak a V8 röfögésébe, megmártóztathatják füleiket a 19 hangszórós Harman Kardon rendszer lágy hangfürdőjében.

A motorháztető egy diszkrét vörös emblémával hirdeti, hogy egy 6,2 literes erőforrást rejteget. Ilyenkor azért az öreg kontinensen, földünk megmentésén szorgoskodva, jogosan érezhetjük magunkat kicsit tanácstalanul. Hiszen errefelé a 6,2 literes átlagfogyasztás is soknak számít, a tengerentúlon pedig még lökettérfogatból sem kirívó. Ráadásul az 524 kilowatt (712 lóerő) és 881 newtonméter a világ legerősebb sorozatgyártású pickupjává avatja. Hogy mennyire erős, azt a TRX, szupersportautókat idéző gyorsulása is jól jelzi, hiszen 4,5 másodpercen belül katapultálja magát 96 kilométer/órás sebességre. A bődületes erőt nyolcfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja a kétfokozatú osztóművön, valamint első és zárható hátsó differenciálművön keresztül a kerekek felé. Bevált receptet alkalmaztak a felfüggesztésnél is, elől kettős keresztlengőkarokon, hátul pedig merevtengelyen ücsörögnek az extrém alacsony gumiabroncs-nyomást lehetővé tevő peremzáras keréktárcsák, valamint a rajtuk feszülő terepgumik. Arról, hogy a 89 centiméteres kerekek a legádázabb terepen se érezzék magukat megvadult kosárlabdának, külső tartályos Bilstein lengéscsillapítók gondoskodnak.

Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus
Bemutató

Ford kishaszonjárművek: Fenntartható dinamizmus

Boldog időket élhetünk, hiszen már nem csak feketében guríthatunk haza egy-egy faküllőst, mint Henry Ford idejében. Sőt, a Model T típussal ellentétben némelyik kékoválost kiemelkedően sportos, teljesen elektromos vagy hibrid változatban is kérhetjük!

Kindred Chevy 3100 Pick-up Truck: Drágán add az életed!
Pihenőidő

Kindred Chevy 3100 Pick-up Truck: Drágán add az életed!

Veterán járművekkel közlekedni sokunk számára életforma, míg másoknak csupán kényszerűség. Azonban, ahogy a macska sem foghat egyszerre künn s bent egeret, úgy az aggastyánok éltetése is bizonyos lemondásokkal jár. Biztosan így kell lennie?

Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor
Pihenőidő

Jeep Gladiator Rubicon High Top Concept: Húsvéti gladiátor

Bele kell törődnünk, hogy mai rohanó világunkban minden változik körülöttünk. Csupán az elmúlást és az immár 58. alkalommal életre hívott húsvéti Jeep-szafarit nevezhetjük állandó eseménynek az életünkben. Lássuk, mit hozott idén Moab nyuszija!

Háromtengelyes ragadozó
Hírek

Háromtengelyes ragadozó

Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.

Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek
Pihenőidő

Toyota Tacoma X-Runner Concept: Pallérozott utcagyerek

Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!

IVECO S-Way TurboStar: Rákinkarnáció
Bemutató

IVECO S-Way TurboStar: Rákinkarnáció

Újra beköltözött hazánk gördülő élővilágába egy különleges, meglehetősen nagy testű vörös rákfaj. Habár eddig az Olaszországban őshonos ízeltlábú csupán két példányát sikerült közelebbről is megfigyelni, nincs okunk panaszra, hiszen máshol még egyet sem láttak.