Ezüst tálcán tálalt, ínycsiklandó sokuhin szanpuru ételmodellel incselkedett a kiéhezett Street Truck műfaj rajongóinak tekintete előtt a Toyota. Ha orrukat is használhatták volna, bizonyosan rájönnek, hogy nem ehető, amit láttak!
Hiszen a Toyota Tacoma X-Runner Concept csupán egy prototípus, ebben a formában nem lesz belőle semmi. Mégis kiváló lehetőséget biztosít a világ legtöbb gépjárművét gyártó márka számára, hogy felhívja magára a figyelmet. Egyúttal felmérje potenciális ügyfelei ízlését, valamint igényeit. A tengerentúlon nagy hagyománynak örvendenek a csupán hátsókerék-hajtású, azonban tisztességesen „ültetett”, markánsan tuningolt, gyors és erős utcai, illetve sportos jelzővel illetett pickupok. Trágyahordásban kevésbé érzik otthon magukat, cserébe lámpától lámpáig gyorsulásban brillíroznak.
Platón tuning
Félreértés ne essék, a japán hagyományok ellenére sem filozofikus a Tacoma X-Runner Concept. Viszont a vagány platóssal Tojoda Kiicsiró sem vallana szégyent a szombati Cars & Coffee találkozón. Mielőtt a tervezők szabadjára engedték fantáziájukat és hozzáláttak volna a csinosítgatásnak, jelentősen megerősítették a sorozatgyártású Tacoma alvázát. Bő 76,2 milliméterrel kiszélesítették a nyomtávot, illetve elöl és hátul is meghosszabbították az alsó és felső lengőkarokat. A Tundra nagy testvér légrugózása gondoskodik arról, hogy a mélységbe ültetett Tacoma a plató terhelése esetén is állandó szabadmagasságot tartson a flasztertől. A nem kívánt kilengéseket külső tartályos Bilstein csillapítók gátolják. A 21 colos könnyűfém keréktárcsákra feszített 285/45 R 21 méretű Michelin gumiabroncsok a marcona megjelenés mellett a menetteljesítmények miatt is szükségesek. Az elöl 353, hátul 345 milliméter átmérőjű féktárcsák, valamint a négy-, illetve kétdugattyús féknyergek pedig segítenek betartani a sebességkorlátokat az ellentmondást nem ismerő seriffek hazájában is. A karosszéria légterelőit kifejezetten úgy alakították ki, hogy hatékonyan hozzájáruljanak a féktárcsák hűtéséhez.
Ezt a platót akkor is csupán az eső és napfény koptatná, ha kikerülne az utcára
Szavahihető erőművész
A 3,4 literes, V6-os benzinmotort két turbófeltöltő lélegezteti. A 314 kilowattos (427 lóerő) erőforrás 649 newtonméteres forgatónyomatékát a kormánykerék mögötti váltófülekkel is animálható, tízfokozatú automatikus sebességváltó segít beosztani. Nem mintha erre nagy szükség lenne. Apropó, jó hír a márkarajongóknak, hogy 2024 tavaszától a megfelelő TRD-csomagot választva ez a teljesítményszint is elérhetővé válik majd a Tundra modellekhez. Minden bizonnyal arra azért nagyobb hangtompítót raknak majd, mint a tanulmányautóra. Hiszen a közvetlenül a küszöbök alá varázsolt oldalsó kipufogók nemcsak a jelentős sztereó hangzásról, hanem az óvatlan járókelők lábszárfűtéséről is gondoskodnak. Magától értetődő, hogy az aszfaltra festett, szép párhuzamos fekete csíkokra mutatkozó igény miatt nem spórolhatták ki a 4,30:1 áttételű differenciálmű zárhatóságának lehetőségét sem. A jelentős igénybevétel okán a hátsó tengelyt a Tundra kölcsönözte a kis testvér számára.
Kincs, ami nincs
Nem kell mindig kaviár. Kétszer kettő néha öt. Mielőtt bárki azzal vádolna, hogy öncélúan sorolgatom itt a filmcímeket a délutáni matinéhoz. Nem! Csupán arra próbálok asszociálni, hogy az utóbbi időszak divathullámának összkerékhajtású, sivatagok átrepülésére alkalmas, pazarlóan erős pickupjai mellett igenis helyet kell biztosítani a kizárólag aszfalton potens platósok számára is. Annál is inkább, mivel az egyre urbanizáltabb világunkban lassan csupán a virágcserép marad az egyetlen olyan hely, ahol még valódi sár található. Ganbare Toyota!
Kicsit ijesztő, hogy míg a korábbi években dúskáltunk a Las Vegas-i SEMA kiállításra épített platós csodákban, addig a 2023-as vásár gyártói felhozatalából ez az egyetlen értékelhető eredmény
SEMA Show 2022: Viva Las Vegas
Nem véletlenül dalolta ezt Elvis Presley, a rock and roll királya. Éljen sokáig a sivatagi városban megrendezett SEMA Show is, ahol évente összegyűlnek a tuningalkatrészekre és átépítésekre szakosodott cégek, hogy világgá kürtöljék kreativitásukat.
Toyota Tundra 2022: Japánban nagy
Tundra. Mifelénk a végtelennek tűnő, kopár, sarkvidéki tájat és nagyanyáink bő bugyogóját juttatja eszünkbe. Nem úgy a jenkiknél, ahol a Toyota Tundra testesíti meg azt a teljes méretű pickupot, amelyik minden reggel beindul, még a tundrán is.
Honda és Nissan a SEMA 2019 kiállításon: Álcázott platósok: japánok
Csak a Honda és a Nissan standjára került a megszokottól eltérő japán haszongépjármű a 2019-es SEMA kiállításon, távol-keleti gyártók táborát toronymagasan vezető Toyota pickupok távolmaradása okán.
Mopar a SEMA 2019 kiállításon: Álcázott platósok: Mopar
Bátran alkalmazhatjuk a klasszikus mondást a Mopar idei standjára, amely szerint a kevesebb néha több. Ennek szellemében mindössze két platós járművet mutattak be a 2019-es SEMA kiállításon, de a látvány talán mindenkit kárpótolt.
GM a SEMA 2019 kiállításon: Álcázott platósok: GM
Felvillanyozva és felemelkedve. Akár ez a két mottó is jellemezhette volna a General Motors standját a 2019-es SEMA kiállításon, ahol a múlt, a jelen és a jövő találkozott.
Ford a SEMA 2019 kiállításon: Álcázott platósok: Ford
Továbbra is töretlen a Ford F-sorozat tengerentúli sikere, ezért a 2019-es SEMA kiállításon újra kiemelt helyet és figyelmet kaptak a michigani platósok. Bár eredményei alapján lemarad nagy testvéreitől, egyre több garázs kínál Ranger átalakításokat.