Hirdetés:

Közel három évvel a megjelenése után a Ford Trucks több ponton is korszerűsítette az F-Max nyerges vontatóját. Ezek az újítások pedig elsősorban az üzemelés hatékonyságának maximalizálását célozzák.

Habár a Ford Trucks F-Max a bemutatása után magabiztosan elnyerte a 2019-es Év Tehergépkocsija díjat, hiányoztak belőle olyan finomságok, amelyekkel más gyártók értékes százalékokat faragnak le járműveik tüzelőanyag-fogyasztásából. Ezeket pótolja mostantól minden F-Max szériafelszereléseként a középkonzolról egy gombnyomással bekapcsolható Eco+ üzemmód. Ennek egyik legfontosabb eleme a GPS-adatok alapján a domborzathoz előrelátón igazodó hajtásláncvezérlés, azaz a MaxCruise, amellyel három különböző toleranciatartomány állítható be –9 és +9 kilométer/óra között. Továbbá az Eco+ a motor teljesítményét 368-ról 331 kilowattra (500-ról 450 lóerőre), míg a jármű sebességét 90-ről 85 kilométer/órára korlátozza. Emellett EcoRoll szabadon gurítást kínál, kiiktatja a padlógázas visszaváltást (kickdown) és öt perc alapjárati üzemelés után leállítja a motort. Mindezek akár öt százalékkal is csökkenthetik a tüzelőanyag-fogyasztást.

Persze az üzemeltetési költségek úgy is optimalizálhatók, ha mindig ott tankolják a járművet, ahol a legkedvezőbb a gázolaj ára. Ennek maximális kiaknázására született meg az új F-Max L modell, amelynek 150 milliméterrel nagyobb, tehát 3750 milliméter a tengelytávolsága. Ezáltal a teljes tüzelőanyag-kapacitása harminc százalékkal 1350 literre és így a hatótávja akár ötezer kilométerre nőtt. Nem mellesleg a nagyobb tengelytáv a menetkényelem és a menetstabilitás szempontjából is előnyösebb.

Ma már egy korszerű tehergépjármű esetében nem hagyhatjuk figyelmen kívül a hálózatba kapcsolhatósági funkciókat sem. Nos, az F-Max típushoz két éve rendelkezésre álló ConnecTruck rendszert is továbbfejlesztette a gyártó. A megújult, részletes és valós idejű adatokat szolgáltató telematikai weboldalon túlmenően a rendszer távdiagnosztikát és távoli szoftverfrissítést is lehetővé tesz. Természetesen az üzemelési adatokról pedig rendszeres jelentéseket küld. Sőt, a munkatársak vezetési stílusának kiértékelésével és hasznos vezetési tanácsokkal is segíti a hatékony üzemelést.

A 150 milliméterrel megnövelt tengelytávolság eredményeként már 1350 liter is lehet az F-Max teljes tüzelőanyag-kapacitása

Emellett a My Ford Trucks okostelefonos alkalmazás teljesen új felhasználói felületet kínáló új generációja is számos adatot megmutat az abroncsnyomástól a gázolaj- és AdBlue-szinten át a szervizintervallumokig. Távvezérlési funkciójával a gépjárművezetők akár egy kilométerről is működtethetik vontatójuk központi zárját, ablakemelőit, vészvillogóját, tetőszellőzőjét, kék hangulatvilágítását, tompított fényszóróját. Míg a biztonsági funkció egy gombnyomásra felhúzza az ablakokat, bezárja az ajtókat és lekapcsol minden elektromos fogyasztót. Egy kisebb sérülés vagy hiba esetén lehet hasznos, hogy a felhasználók egyszerűen feltölthetnek fotókat a járművükről a telematikai rendszerbe. A Ford Trucks fejlesztői tehát igen átfogóan közelítették meg az F-Max hatékonyságának fokozását, ráadásul az új megoldásaik közül néhány még a gépkocsivezetők munkáját is kényelmesebbé teszi.