Bátran alkalmazhatjuk a klasszikus mondást a Mopar idei standjára, amely szerint a kevesebb néha több. Ennek szellemében mindössze két platós járművet mutattak be a 2019-es SEMA kiállításon, de a látvány talán mindenkit kárpótolt.
Hirdetés:

Haszongépjárművekből is akadt néhány érdekesség az olasz-amerikai konszern takarékosság jegyében készült kiállítási standján. A Ram Trucks az aktuális kedvencét hozta el, amely különleges funkcióival a vérbeli kalandorok tökéletes társa. A Dodge ezzel szemben egy több mint ötvenéves veterán pickupot gondolt teljes mértékben újra.

Ram 1500 Rebel OTG (Off The Grid) Concept
A piacvezető Ford F-150 átalakított modelljeivel szemben indítja a Mopar a Ram 1500 Rebel Off The Grid névre hallgató koncepcióautóját. Az expedíciós járművet minden földi jóval felszerelték, hogy az utazás garantáltan emlékezetes maradjon – valósághűen tükrözi minden kalandor vágyálmait.

 -

Az expedíciós pickup megfelelő mozgatásáról a 2020-as évjáratú Ram 1500 új, 3 literes EcoDiesel V6-os erőforrása gondoskodik, amely a 125 literes tüzelőanyag-tartály segítségével könnyedén lemegy a térképről – és vissza is jön

 

 -

A tökéletes túrabakancsokat a Rebel OTG esetében a rendkívül strapabíró, peremzáras keréktárcsákra szerelt 35 colos Goodyear terepabroncsok jelentik

 

 -

A Rebel OTG számos olyan kísérleti Mopar-kiegészítőt tartalmaz, amelyek később talán szériagyártásban is megjelennek. Ilyen például a lökhárítóba épített csörlő vagy a megnövelt méretű hűtőrács és annak légáteresztő RAM-emblémája

 

 -

Az első és hátsó műanyag sárvédőbetétek, illetve a masszív oldalsó fellépők védik a túrapickupot a sérülésektől, a magasra kivezetett szívónyílás pedig a jármű gázlómélységét növeli meg

 

 -

A 60:40 arányban osztott kétszárnyú platóajtó a Ram egyik újdonsága, így például a platóban elhelyezett komplett konyha is könnyen hozzáférhető és mozgatható

 

 -

Stílusos lakosztály a Rebel OTG hátsó traktusa, a kényelmes hálószobát megtestesítő tetősátorhoz az összecsukható létrán át vezet az út

 

Mopar Lowliner Concept

A veterán teherautók fantáziadús feltámasztása egyre nagyobb divat a tengerentúlon, így a Mopar sem hagyhatott ki repertoárjából egy igazi klasszikust. A gyártó választása ezúttal egy 1968-as Dodge D200 platósra esett, amelynek minden porcikáját alaposan átszabták. Az így született Candied Delmonico vörös és Dairy krémszínű árnyalatokban pompázó Mopar Lowliner Concept minden kétséget kizáróan az idei SEMA egyik fénypontját jelentette.

 -

A Lowliner hatvanas éveket idéző keréktárcsái 22 col átmérőjűek, az abroncsok elöl 285/35, hátul pedig 325/35 méretűek. Az egyedi légrugós felfüggesztés a felhasználás aktuális módjához igazodóan három magasságot is kínál

 

 -

A fülkében egyedül a kormánykerék maradt eredeti formájában. A kéttónusú bőrkárpitozás és a méretre készült padlóborítás, valamint az alumínium panelről kiforduló Mopar műszerek bizony nem láthatók az eredeti katalógusban

 

 -

A mérnökök minden olyan nem odaillő elemet eltávolítottak a karosszériáról, ami nem fér bele a Clean (letisztult) stílus jegyei közé. A kilincsek, emblémák és a tanksapka mind ennek köszönhetően tűnt el

 

 -

A teljes egészben előre dönthető gépháztető alatt a legendás 5,9 literes Cummins erőforrás rejtőzik, a teljesítményét egy hatfokozatú kézi sebességváltó segítségével adja le. Bár az erő fitogatása a Stance stílus esetében másodlagos, a hangsúly sokkal inkább a látványon van

 

 -

Bár a tágas platóba valószínűleg sohasem kerül betonkeverő vagy építési hulladék, mégis tágas helyet biztosít

A legnagyobb amerikai tuningkiállításról szóló korábbi beszámolóink itt találhatóak.