Csak a Honda és a Nissan standjára került a megszokottól eltérő japán haszongépjármű a 2019-es SEMA kiállításon, távol-keleti gyártók táborát toronymagasan vezető Toyota pickupok távolmaradása okán.
Hirdetés:

Erőteljes visszaesés jellemezte a Nissan platós modelljeinek értékesítését a legutolsó negyedévben az amerikai piacon. Amíg az Európában Navara néven ismert Frontier eladásai esetén tíz százalékos veszteséget könyvelhetett el a gyártó, addig a nagy testvér Titan pickupból feleannyit adtak el három hónap alatt. Érthető tehát, hogy mindent bevetettek a siker érdekében az idei nagy tuningmustrán, többek között egy erőteljes és látványos járművet állítottak ki standjukon. A Honda ezzel szemben hét százalékot javított az előző év azonos időszakához képest, így ők beérték egyetlen kiállított platóssal is, amely a gyári kiegészítőket demonstrálta saját magán.

Honda Ridgeline HFP Concept
A Honda Factory Performance a márkaspecifikus kiegészítői és teljesítménynövelő készletei révén már ismerős lehet a Honda személygépkocsik tulajdonosainak. Most azonban Ridgeline HFP Concept tanulmányautójukkal a pickupok területén is kutatják a lehetőségeket, az első körös visszajelzéseket éppen a kiállításon gyűjtötték be a látogatóktól. A fekete árnyalatban pompázó modell masszív kiállásáról a megemelt felfüggesztés és a szélesített nyomtáv felelt, megfelelő méretű helyet biztosítva a 18 colos, bronzszínű HFP keréktárcsák számára. A THULE céggel való együttműködésnek köszönhető a tetőcsomagtartó a rajta lévő szállítókosárral, valamint a platóra felszerelhető két kerékpártartó is. A túrázók nyugodt éjszakai pihenését pedig a platóra rögzített fémkereten elhelyezett tetősátor biztosítja. 

 -

A gyári kiegészítők és a THULE termékei teljes értékű kalandorrá varázsolják a Honda Ridgeline HFP Concept pickupot. A könnyebb be- és kiszállásról masszív oldalfellépők gondoskodnak

 

 

Nissan Frontier Desert Runner

A Desert Runner felszereltségi szintként nem ismeretlen név a Frontier vásárlói számára, azonban a SEMA kiállításon bemutatott változat soha nem látott formában jelent egyet az extrém tereppickup fogalmával. A Nissan Motorsports mérnökei az MA Motorsports szakértőivel álltak össze, hogy a gyári verzióból egy vérbeli versenygépet faragjanak. Az átalakítás a motortérben kezdődött, ahol Rodolfo egyetlen suhintásával a 4 literes gyári V6-os egység helyére a Titan 5,6 literes V8-as blokkja került, ráadásul egyből mesterséges lélegeztetéssel. Így Garrett turbófeltöltő, egyedi töltőlevegő-hűtő, Jim Wolf Technology vezérműtengelyek, dugattyúk és szelepek, valamint MA Motorsports leömlő és kipufogórendszer gazdagította a felszereltségi listát és a műhelyek bevételét.

 -

A Titan modellből örökölt V8-as erőforrást több mint 600 lóerős teljesítményre piszkálták fel, a brutális, 950 newtonméter nyomatékot pedig a hatfokozatú kézi sebességváltó próbálja továbbítani – sokkal inkább több, mint kevesebb sikerrel

 

 -

A Frontier Desert Runner a Fifteen52 TurboMac HD keréktárcsákra szerelt, 37 colos BFGoodrich Baja T/A terepabroncsokon hódítja meg a sivatagos tájakat. Innen nézve még a Dakar-ralin is elindulhatna januárban

 

 -

Az MA Motorsports a karosszériára is kiemelt figyelmet fordított, a kezük jótékony munkáját dicsérik a Fiberworx Pre Runner sárvédőelemek, az egyedi pótkeréktartó, valamint az új első és hátsó lökhárítók is. A nem mindennapi külsőt a Rigid Industries terepvilágítás-csomagja és a Speed Designs karosszériafóliázás teszi teljessé

 

 -

A felfüggesztés teljes mértékű átalakítása hasonlóan agresszívre sikeredett, a BTF Fabrication hosszú rugóutas első szettje kiválóan harmonizál a King Racing Tripe Bypass első lengéscsillapítóival és spirálrugóival

 

 -

Hátul a King Racing Triple Bypass lengéscsillapítókat Giant Motorsports laprugókkal párosították. Ez már remek útlevélnek számít a végtelen dűnék világában!

 

 -

A fülkében minden felesleges elemet mellőztek, a padló egyedi bevonatot kapott. A nem éppen kényelmes, de hasznos és biztonságos versenyüléseket és a hatpontos biztonsági öveket a SPARCO szállítja – éppúgy, mint a gyorskioldó adapterrel rendelkező kormánykereket

2020 Nissan TITAN with Genuine Nissan Accessories

 -

Szeptember végén debütált a közönség előtt a 2020-as modellévű Nissan Titan, és a gyártó néhány héttel később már eredeti kiegészítők teljes garmadájával állt az érdeklődők elé a Las Vegas-i mustrán

 

 -

Praktikus az áthelyezhető kapaszkodó, amely a platóra felszálláskor hatalmas segítség…

 

 -

…éppen úgy, mint a hátsó lökhárítóból lehajtható lépcső

 

 -

A kihúzható platóbővítő karám egy szempillantás alatt extra helyet teremt, így a hosszabb rakományok is a legnagyobb biztonságban utazhatnak

 

 -

Minden kétséget kizáróan a háttérvilágítású embléma bizonyult a kiállítás abszolút slágerének, több modellen is feltűnt ez az apró, de annál látványosabb megoldás

 

 -

Ellenfényben nem, de teljes sötétségben viszont jól jöhet a tetőn elhelyezett négy kiegészítő fényszóró. A Titan modellek T-betűt formázó emblémája a jármű több pontján, így a platóajtó műanyag betétjén is megjelenik

A legnagyobb amerikai tuningkiállításról szóló korábbi beszámolóink itt találhatóak.