Zord körülményekre tervezett változatokkal bővítette sikeres Opticruise automatizált sebességváltóinak kínálatát a Scania.
Erre utal a G25CH, valamint G33CH sebességváltók nevében megjelent H betű. Persze a Heavy utónév önmagában kevés lenne a sikerhez, ezért az eddigieknél jóval robusztusabb bolygóművel szerelték őket. Átlagos társaikhoz viszonyítva a 14 előre és négy vagy igény szerint nyolc hátrameneti fokozattal felvértezett sebességváltók az áttételek jóval szélesebb spektrumát kínálják. Előremenetben 20,81:1 és 0,78:1 a két végpont, hátramenetben pedig 16,23:1 és 7,61:1, illetve igény esetén 2,75:1 közötti az áttételi tartomány.
A svédek komolyan vették a feladatot. Három éven keresztül végeztek számítógépes szimulációkat, mielőtt az új sebességváltó legelső prototípusát megépítették volna. Ezt több ezer óra teszt követte a Scania próbapályáján. Utána hónapokig ki sem jöttek a bányából, majd hetekig analizálták a kapott eredményeket, valamint a felhasználók véleményét. Elmondásuk szerint megérte az erőfeszítés, mert sikerült megalkotniuk a robusztusság, lágy fokozatváltás, valamit gazdaságosság legtökéletesebb szimbiózisát az építő- és bányaiparban, valamint a túlméretes és túlsúlyos szállítmányokkal szorgoskodó Scania nehéz-teherautók számára.

Minden csepp számít!
Felfrissítette a domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzó rendszerét a Scania. Június óta minden Opticruise G25 és G33 automatizált sebességváltóval szerelt teherautó esetében már az új rendszert építették be a rendelést követően.

Scania élettartam-akkumulátor: Másfél millió lépés villanyországban
Kis lépés az emberiségnek, óriási ugrás a villanyosoknak! Ha igazak a Scania ígéretei, úgy hamarosan alapjaiban megváltozik az utcaképünk és az eddigieknél nagyságrendekkel gyorsabban elektromos hajtásláncúra cserélődnek a dízelmotoros haszonjárművek!

Scania 25 P BEV – N333 Thermosol: Régiós első
Munkába állt az a tisztán elektromos teherautó, amely a svéd világcég első ilyen járműve a közép-európai régióban. Újabb fontos állomás hazánkban az elektromobilitás felé vezető úton.

2022-es forgalomba helyezési adatok: Akkor most ki is nyert tulajdonképpen?
Nem a legsikeresebb márka adta a piac legnépszerűbb típusát. Ráadásul nem is egy kategóriában, hanem egyenesen négyben született egyszerre két győztes is. Íme, a haszonjárművek 2022-es magyarországi forgalomba helyezési eredményei.

A Scania újdonságai: A fenntarthatóság jegyében
Többek között az immár távolsági fülkével is kínált két új teljesítményszinttel bővítette akkumulátorhajtású modelljeinek palettáját a Scania. A márka a gázüzemű motorjai és összeköttetési megoldásai terén is tartogat újdonságokat.

Scania 25 P B4X2NB: A tisztább városokért
Amikor néhány éve nagyon intenzíven beindult az autók villamosítása, a szkeptikusok, konzervatív gondolkozásúak azonnal azzal ellenérveltek, hogy ez nem lesz megoldás a fuvarozásban a közeljövőben, de a távoliban sem. Aztán persze ezek a hangok egyre jobban csitultak, amikor a gyárak egyre-másra mutatták be elektromos modelljeiket, s nem csak a transzporter-kategóriában, de a nehézkategóriában is.