Csehország terepjárós ékköve, a Torsus bejelentette együttműködését a futómű-specialista JRZ Suspension Engineering céggel. A hír elsőre unalmasnak hangzik, ám izgalmas új erényekkel vértezi fel a terepjáró kishaszonjárműveket.
Még az eddigieknél is lágyabb, komfortosabb és biztonságosabb futást biztosítanak az új futóműalkatrészek, amelyek máris elérhetők a Terrastorm kishaszonjármű összes változatához. Vélhetően azokat sem hagyják keseregni, akiknél már felkavarta a szelet a földvihar, és ők utólag is felvértezhetik majd a JRZ Suspension Engineering rugóival és lengéscsillapítóival szeretett terepfurgonjukat. Az megérdemli a törődést, hiszen a Volkswagen Crafter és MAN TGE testvérek bázisán „garázdálkodó” Torsus Terrastorm nemcsak látványosabb gazdatesteinél, hanem terepjáró képességeinek köszönhetően a burkolt utakról letérve szó szerint faképnél hagyja őket. Átgázol a 820 milliméter mély vízmosáson és leküzdi a 65 százalékos, azaz 29 fokos emelkedőket is. Ezzel teljesíti a legtöbb katonai jármű számára előírt hatvan százalékot! A magas építésmód ellenére 28,4 fokos oldaldőlésig stabilan viselkedik. Sajnos az utóbbi három esztendőben jelentősen,
19 ezer euróval megemelkedett a Torsus Terrastorm legfapadosabb Cargo kivitelének alapára, ami immár 76 580 eurót kóstál.
Az utasszállító Coach és a bányaipari Minesite variánsok 91, illetve 93 ezer, míg a csúcsnak számító Camper és Ambulance pedig 130 ezer eurós indulóáron kelleti magát.
![Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/07/vw_id5_gtx_010_print-768x432.jpg)
Volkswagen ID.5 GTX: Népsportoló
Zwickauból, a Trabant szülővárosából származik. Mégsem kell bele negyvenes keveréket kotyvasztanunk, hiszen nem kétütemű, hanem elektromos. Sőt, a kékes füstöt eregető, harsány hengerpár helyett két villanymotor lesi hangtalanul talpunk rezdüléseit.
![Tasman ördög](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/kia_pickup_010-768x432.jpg)
Tasman ördög
Már a Kia is? Igen, ők is beszállnak a pickupok piacára. Nem is akármivel, már amennyire a most még bőszen rejtegetett Kia Tasman szögletes sziluettjéből kivehető.
![Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/nissan_hardbody_010.jpg)
Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai
Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.
![E-MAX](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/isuzu_d-max_bev_010-768x432.jpg)
![Toyota Tacoma 2024: Trónörökös](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/toyota_tacoma_2024_010-trailhunter_print-768x432.jpg)
Toyota Tacoma 2024: Trónörökös
Immár tizennyolc esztendeje bitorolja töretlenül a közepes méretosztályú pickupok piacát a Tengerentúlon. Habár a legújabb, negyedik generációját is Amerikában tervezték, mégis japánabb a felkelő napnál. Mi lehet ez? Természetesen a Toyota Tacoma!
![Volkswagen Amarok PanAmericana V6 TDI 4Motion: Pánamerikai népautó](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2024/05/amarok_v6_010_nyito_print-768x432.jpg)
Volkswagen Amarok PanAmericana V6 TDI 4Motion: Pánamerikai népautó
Nincs még egy jármű-kategória, amelyik ennél jobban tükrözi az amerikai életérzést, valamint a prérik zabolázatlan világát. Habár a japánok pickupok népszerűsége globálisan utolérhetetlen, a németek kifőzték saját platósukat.