Hirdetés:

Több újítással korszerűsítette építőipari járműveit a Fliegl az elmúlt időszakban. Legyen szó ömlesztett áruk, munkagépek vagy konténerek szállításáról, a német pótkocsigyártó kínálatában megtalálható az ideális válasz.

Számos ponton továbbfejlesztette a Fliegl az acélteknős billencsfélpótkocsijait. Ennek eredményeként a Light Basic háromtengelyes modell alapváltozatának saját tömege csupán 5100 kilogramm. Míg a Greenline kivitel esetében könnyűfém keréktárcsák és a szabadalommal védett, elöl ívelt alvázkeret csökkenti a tömeget. Továbbá a csupán 1,45 méter magas felépítménye szépen megbújik a fülke mögött, ami kedvez a légellenállásnak. A 24,5 köbméteres, félköríves puttonyának oldalfalai hátrafelé nyolc centiméterrel kiszélesednek, hogy megakadályozzák az anyag beszorulását. A DHKS 390 StoneMaster modell oldalfalainak felső részét pedig dupla rétegű acélból készítik, hogy ne deformálódjon, ha a rakodógép kanala esetleg nekiütközik. A fedőponyva zsinórjának rögzítését sem könnyen elgörbülő gyűrűkre bízták, hanem az oldalfal külső, kampószerű besüllyesztéseire. A biztonságot a szintén szabadalmaztatott Drive On rendszer fokozza, amely egyenetlen terepen billentéskor csökkenti a megdőlés és a felborulás kockázatát. Ezt úgy éri el, hogy a billentés idejére két kihajtható, fémből készült tartó stabilan összekapcsolja a hátsó tengelyt az alvázkerettel. Ráadásul a tisztán mechanikus rendszer tömege csupán 26 kilogramm. Míg laza, csúszós talajon a félpótkocsi azzal segíti az elindulást, hogy felemeli az első tengelyét, ezáltal a nyergen keresztül több tonnával nagyobb terhelés jut a vontató hajtott tengelyére, javítva a tapadást. Majd 25 kilométer/óra felett a tengely automatikusan leereszkedik. Ugyancsak a biztonságot szolgálják a LED-es hátsó lámpák és munkalámpák.

A VTS 400 négytengelyes, mélyágyas trélert ügyes megoldásokkal magas, széles és nehéz munkagépek szállítására is felkészítették

A VTS 400 négytengelyes, mélyágyas, 12 méter hosszú tréler hasznos teherbírása 30,5 tonna, így kiválóan megfelel nehéz kotrógépek és gumikerekes homlokrakodók szállítására. A kotrógépek karja az 1,8 méter hosszú és 65 centiméter széles vályúban a padlószintnél is 15 centiméterrel mélyebben tárolható, míg a munkagépek hátsó kerekei a félpótkocsi hátsó két tengelye között 40 centiméter mélyre besüllyesztett járatokban helyezkedhetnek el. Ezáltal nagy méretű földmunkagépek is az előírt magasságkorlát átlépése nélkül fuvarozhatók. Ráadásul a rakfelület az oldalsó toldatokkal három méterre is kiszélesíthető. A galvanizált acélból készülő, 2,8 méter hosszú és 75 centiméter széles rámpák hidraulikusan mozgathatók, méghozzá egymástól függetlenül oldalirányban is. A rakomány rögzítését tíz tonna teherbírású lekötözőpontok segítik. A dobfékes, ikerabroncsos, légrugós SAF tengelyek terhelése pedig a fülkében egy kijelzőn ellenőrizhető. A LED-es világításcsomag hátsó munkalámpákat, forgóvillogókat és három méter szélességre kihúzható figyelmeztetőlámpákat is tartalmaz.

A ZPS 200 kéttengelyes, forgózsámolyos pótkocsival munkagépek és különböző konténerek is praktikusan szállíthatók

Igazi kettő az egyben termék a ZPS 200 kéttengelyes, forgózsámolyos, 14 tonna teherbírású pótkocsi, ugyanis munkagépek és görgős vagy láncos konténerek szállítására is alkalmazható. A konténerek rögzítését négy besüllyesztett, pneumatikusan működtethető horog és záróék segíti. A hosszanti vezetősínek oldalirányban állíthatók vagy leszerelhetők. Így a hét méter hosszú rakfelületre munkagépek is felállhatnak a három méter hosszú alumíniumrámpákon keresztül, amelyek használaton kívül a plató alatt tárolhatók. A rakományrögzítést öt tonna teherbírású lekötözőpontok és gyűrűk, valamint kivehető rakoncák támogatják. Többek között könnyűfém keréktárcsák alkalmazásával sikerült a jármű saját tömegét alig több mint négy tonnára leszorítani, míg a légrugós SAF tengelyek terhelését a fülkében egy kijelző mutatja. Praktikus, hogy a vonóháromszög magassága pneumatikusan állítható és nemcsak hátul, hanem kétoldalt is elhelyeztek LED-es munkalámpákat. A Fliegl újdonságai tehát a nagy hasznos teherbírás és a sokoldalú alkalmazhatóság mellett számos ügyes, ötletes megoldással segítik az építőipari fuvarozók munkáját.

Kögel történelem: Nem százas!
Történelem

Kögel történelem: Nem százas!

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy Franz Xaver Kögel maradandó értéket hagyott az utókorra. Franz sem gondolta 1934-ben, hogy egykori tanítómesterének szerény bognárműhelyét sikerül Európa egyik legjelentősebb pótkocsigyártójává varázsolnia.

Százegy
Hírek

Százegy

Kiskutya is lehetne, ha eléggé szentimentálisak lennénk, azonban hazánk vezető haszonjárműves magazinjaként nem engedjük meg magunknak ezt a luxust.

Keserű praliné
Hírek

Keserű praliné

Minden próbálkozása ellenére sem sikerült önállóan megoldást találnia nehéz anyagi helyzetére a belga Van Hool járműgyártónak.

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk
Technika

ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk

Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.