Összefogott a Renault-csoport és a Phoenix Mobility, a stratégiai együttműködés célja egy olyan átalakítószett fejlesztése, amivel a belső égésű erőforrással rendelkező kishaszonjárművek utólagosan elektromos hajtásláncúra varázsolhatók.
Az innovatív megoldás az öt esztendőnél régebbi haszonjárművekre fókuszál, és a maga nemében egyedülálló kezdeményezés a francia piacon. Még 2023 vége előtt szeretnék piacra dobni az első átalakítószettet a Renault Master kishaszonjárműhöz. Még a projekt első fázisában szeretnének legalább ezer járművet módosítani a professzionális ügyfeleik számára. Ezek után tervezik további modellek villamosítását is. Mindeközben a Renault-csoport az áruszállításának szén-dioxid-mentesítésére kitűzött céljait 5,3 százalékkal túlteljesítette – sőt, 2015 óta 15 százalékkal sikerült csökkenteniük a logisztikai folyamataikkal járó szén-dioxid-kibocsátást. Ehhez növelték a vasúti szállítás arányát, valamint fejlett szimulációs módszerekkel slankabb csomagolásokat dolgoztak ki, és növelték a teherautók rakterének kihasználtságát. Az ügyes rakodás kapcsán a BWT Alpine F1 Team Formula–1-es csapattól is leshetnek el trükköket, amelynek immár a hidrogénhajtás francia matadora, a HYVIA is hivatalos partnere. A HYVIA az üzemanyagcellás Renault Master H2-TECH kishaszonjármű három változatát kínálja, egy furgont, egy fülke-alvázat, valamint egy minibuszt.