Hirdetés:

Szebb napokat is látott már az öreg kontinensen a Nissan haszonjárművek családja. Különösen fájdalmas a legendás Navara-gyár bezárása Barcelonában. De az egyre jobban összecsiszolódó francia-japán szövetség megmentheti a helyzetet.

Volt egyszer egy Nissan e-NV200, ami tényleg japán volt minden porcikájában. De lejárt az ideje és Európában nem forgalmazzák tovább. Itt van helyette a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetség közös gyermeke, a Kangoo reinkarnációja. A tisztán elektromos hajtások területén szerzett tapasztalatok és tudás egyesítésével új erőre kaphat az üzletág. Egy japán autó birtoklása még mindig presztízskérdés is. Máshol is láthattunk már példát arra, hogy sok vásárlónak nagyon mellékes, ha a jármű adott esetben egy átmatricázott francia termék. És itt is úgy tekinti a vállalat, hogy újdonságuk hordozza azokat a nissanos géneket, amelyek jól megkülönböztetik és vonzóvá is tehetik. Tehát adott a nagy lehetőség, a Townstar, amely megkapja azt a tisztán elektromos hajtásláncot is, ami nélkül a jogalkotással is kikényszerített európai piacon már nem is érdemes harcba szállni.

Párizs a környezettudatos városok egyik zászlóvivője. Így tökéletes helyszínéül szolgált az International Van of the Year újságíró szervezet számára szervezett bemutatónak, tesztvezetésnek. Ikertestvéreivel egyetemben a gyártószövetség széles körben használt CMF-C platformjára épül a Nissan Townstar EV is. Megkülönböztető jellemzői a LED-es fényszórók, a 360 fokos kameraképet generáló környezetmegfigyelő rendszer, a Nissan ProPILOT fejlett vezetőtámogató rendszerei. A digitalizáció jegyében nem hiányzik a 10 hüvelykes digitális műszercsoport, a 8 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszer Apple CarPlay és Android Auto képernyőtükrözéssel, valamint a vezeték nélküli telefontöltő.

A vadonatúj Townstar műszaki paraméterei teljesen egyezőek a Renault Kangoo E-Tech korábban is ismertetett tulajdonságaival és megfelelnek a japán cég megbízhatósági és a fenntarthatósági kritériumainak. A Townstar EV friss, modern stílusa a Nissan többi elektromos modelljére emlékeztet. Az egyedi hűtőrácsa bonyolult Kumiko mintázattal rendelkezik, amely a Nissan japán DNS-ét hirdeti, és prémiumérzetet kölcsönöz a járműnek. A Nissan LCV iparágvezető ötéves vagy 160 000 kilométeres garanciát ad járműveihez és garantálja, hogy az akkumulátor az eredeti kapacitásának 70 százalékát nyolc évig megőrzi.

A szervezők egy kis játékkal igyekeztek bizonyítani a raktér hatalmas méretét – ám egy kis logikával megoldódott a lehetetlennek látszó küldetés, a rakomány minden eleme bekerült a raktérbe. Majd jött egy gyakorlati feladat, behajtott tükrökkel kellett a kijelölt pályán tolatni, kizárólag a 360 fokos kamerarendszer monitorját figyelve. Ez nem is volt annyira egyszerű és igen jó hatással volt a járművel kötött barátság erősítésére. Ezt követte a legjobb rész. Párizs utcáin és egy kizárólag elektromos járművekkel bejárható, hatalmas parkban nagyszerű élmény volt a vezetés. Ami a vezetési érzet szempontjából persze kicsit sem különbözött a néhány nappal korábbi Kangoo E-Tech menetpróbától. De akinek ez fontos, annak a kormányon díszelgő Nissan-logó megdobogtathatja a szívét.

Előző cikkBerliet nyomdokán
Következő cikkSzéntelenül önfeledten!
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.