Hirdetés:

Együttműködik Észak-Amerika két vezető iskolabusz-szakértője, hogy pár éven belül elektromos buszokkal szállítsák majd a nebulókat.

Nevezetesen a Daimler Trucks égisze alá tartozó Thomas Built Buses, valamint az iskolabuszflották villamosításának egyik legelismertebb szakértője, a Highland Electric Fleets flottaüzemeltető dolgoznak össze. Az együttműködés célja, hogy az eddigieknél olcsóbban és gyorsabban villamosíthassák az iskolabuszokat. Valamint, hogy ezeket legkésőbb 2025-re a dízelmotoros járművekkel versenyképes áron kínálhassák. A mostani megállapodás arra a korábbi sikeres együttműködésre épül, ami Észak-Amerika eddigi legnagyobb iskolabusz-beszerzéséhez vezetett. Tavaly írták alá a 326 iskolabusz megrendelésére szóló szerződést a Montgomery megyei tankerülettel. Az első 45 töltőoszlopot már telepítették, 25 iskolabusz pedig már ebben a hónapban a gyermekek szállításának szolgálatába áll. A hangzatos nevű Thomas Built Buses Saf-T-Liner C2 Jouley a 226 kilowattórás akkumulátoraival 222 kilométeres hatótávolságra képes. Az iskolabuszok csupán reggel és délután dolgoznak, ez olyan ideális környezet biztosít az elektromos járművek számára, amilyen csak ritkán adódik – napközben minden adott a lassú, akkumulátorkímélő töltéshez.