Jól mutatja a jelenlegi járműipari trendeket és preferenciákat, hogy a Navistar hetekkel korábban mutatta be az új International MV tisztán elektromos hajtású változatát, mint a belső égésű motorral hajtott kivitelt.
Az International eMV középkategóriájú teherautó 160 kilowatt folyamatos és 250 kilowatt csúcsteljesítményű villanymotorját 210 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag táplálja, így a hatótávolsága eléri a 216 kilométert. Váltakozó áram esetén 19,2, míg egyenárammal 125 kilowatt teljesítménnyel is tölthető az alváz hossztartói között védetten elhelyezett energiatároló. A rekuperációs fékezés három fokozatban állítható, és az elektromos hajtás folyamatairól, illetve adatairól digitális műszerpanel tájékoztatja a járművezetőt. Az International eMV alapjául szolgáló új generációs International MV tervezésekor a jobb manőverezőképesség és kilátás, valamint a nagyobb biztonság állt a középpontban.
Ezért az áramvonalas orrkialakítású típust számos vezetéstámogató rendszerrel látták el. Hajtásáról Cummins B6.7 vagy L9 motor gondoskodik, és persze korszerű hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatások is segítik a hatékony üzemeltetését. További fontos hír a Navistar háza tájáról, hogy július 1-jén sikeresen lezárult a beolvasztása a TRATON-cégcsoportba, amely immár a patinás amerikai járműgyártó összes részvényének a tulajdonosa.