Hirdetés:

Minden ízében a városi alkalmazások követelményeire szabott modellt mutatott be a Renault Trucks. A D Wide Z.E. LEC ugyanis tisztán elektromos hajtású, fülkéjét pedig alacsonyra süllyesztették.

Az elsősorban hulladékgyűjtésre kifejlesztett jármű személyzete kilencven fokos szögig kitárható ajtókon keresztül, egyetlen fellépőn keresztül szállhat be a hagyományos elosztó teherautókéhoz képest kétszáz milliméterrel alacsonyabb padlószintű fülkébe. Ez lényegesen csökkenti a munkatársak igénybevételét a fordulónként akár száznál is több ki- és beszállás során, miként a csendes és tiszta működés is javítja a munkakörülményeiket. Ezenkívül az alacsonyan ülő gépkocsivezetőnek sokkal jobb rálátása nyílik a jármű közvetlen környezetére és könnyebben szemkontaktust teremthet a közlekedés többi résztvevőjével. Ez jelentősen fokozza a kerékpárosok és gyalogosok biztonságát. Szintén a jó kilátást segítik a kísérőoldali ajtó alsó kiegészítő ablakán túlmenően az oldalfalak méretes üvegfelületei is. Az opcionálisan síkpadlós fülkében akár négyen is kényelmesen utazhatnak, a hátsó kormányzott segédtengely pedig számottevően javítja a fordulékonyságot.

A francia gyártó elektromos teherautóinak másik újdonsága a 19 tonna össztömegű, kéttengelyes D Wide Z.E. modell, amely a 16 tonnás D Z.E. és a 26 tonnás, háromtengelyes D Wide Z.E. közé ékelődik be a kínálatban. Az új változat a kiváló manőverezhetőségével és optimalizált hasznos teherbírásával ideális például hűtős elosztófuvarozáshoz. Ehhez az is hozzájárul, hogy a hűtőaggregát működéséhez közvetlenül az akkumulátoraiból is szolgáltathat energiát. Ez az opcionális csatlakozási lehetőség pedig immár a 16 és a 26 tonnás modellekhez is választható. Mindemellett a D Z.E és D Wide Z.E. teherautók 3,9 és 6,8 méter között immár 12-féle tengelytávval rendelhetők.

Itt elmondhatod a véleményedet!