Brit tudósok összeállítottak egy tízes listát arról, hogy mi zavarja leginkább a kishaszonjárművek vezetőit. Ez tényleg így történt, a Volkswagen Haszonjárművek az Egyesült Királyságban végzett erről egy felmérést.
Szinte teljesen leállt Európa a koronavírus-helyzet tavaszi hónapjaiban, ám a furgonvezetők ekkor is szüntelenül dolgoztak. Hiszen például az üzletek bezárásával még többen rendeltek webáruházakból, a csomagokat pedig valakinek ki is kellett szállítania. Persze a létfontosságú élelmiszerek, gyógyszerek és egyéb egészségügyi termékek zavartalan kiszállításának biztosításában is jelentős szerep hárult a kishaszonjárművek vezetőire. Derekas, sőt már-már hősies helytállásukért többek között azzal fejezte ki köszönetét a Volkswagen Haszonjárművek, hogy felhívja a többi közlekedő figyelmét a transzporterek sofőrjeit leginkább bosszantó tényezőkre. Lássuk hát, mi is a tíz legidegesítőbb dolog számukra!
Az Egyesült Királyság ezer megkérdezett furgonvezetőjének közel harmada, egészen pontosan 31 százaléka a munkája során a legzavaróbbnak azt tartja, amikor szűk utakon a többi közlekedő nem hagy számára elég helyet. Holtversenyben második helyen végzett harminc-harminc százalékkal az a szituáció, amikor az autóstársak szűk, illetve keskeny parkolóhelyeket hagynak és amikor nem engedik ki a kishaszonjárműveket a forgalomba. Több mint negyedük, azaz 26 százalékuk jelölte meg legnagyobb problémaként, hogy agresszíven megelőzik őket, bevágnak eléjük a körforgalmakban, illetve azt, hogy a kerékpárosok szorosan melléjük állnak a kereszteződésekben. A felmérésben szereplők 23 százaléka a holtterében tartózkodó autósoktól ódzkodik legjobban, például ennek megoldására kínálja a Volkswagen Haszonjárművek a sávváltást segítő oldalsó holttérfigyelő rendszert.
A furgonvezetők szintén 23 százaléka azt is a legzavaróbb körülmények közé sorolta, amikor túl kicsi követési távolsággal halad valaki mögötte. Nem véletlenül, ugyanis ez az egyik leggyakoribb balesettípus, ami a kishaszonjárműveket éri, hetente tíz sérülést okozva csak az Egyesült Királyságban. Ezen is segíthet az automatikus vészfékrendszer, amely egyébként a Volkswagen Caddy, Transporter és Crafter típusban már szériafelszerelés. Továbbá a kutatásban részt vevők 21 százaléka emelte ki azt, amikor az autósok hirtelen és indokolatlanul befékeznek, és emiatt a járművük a kereszteződés közepén ragad. Irigylésre méltó 11 százalékuk semmilyen zavaró tényezőt sem tudott felhozni, míg egy százalékot tettek ki az egyéb bosszantó jelenségek.
Érdemes ezt a listát mindenkinek megszívlelnie, és jobban odafigyelnie a közlekedés során a fenti viselkedésformák lehetőség szerinti mellőzésére, hiszen a furgonvezetők munkája nélkül igen hamar felfordulás alakulna ki a városokban. Ennyi figyelmet igazán megérdemelnek!