Íme, 2019 hazai nyertesei, avagy az új haszonjárművek tavalyi forgalomba helyezési adatainak áttekintése. Érdekes felismerésekre jutottunk a nyers számok böngészésével.
Annak ellenére, hogy a nagyobb össztömeg-kategóriákban inkább a kivárásra játszott sok üzemeltető, a haszonjárművek piaca mégis gyarapodott a 2019-es évben. Hazánkban összesen 32 173 új példányt helyeztek forgalomba, ez 8,6 százalékkal múlja felül a 2018-as értéket (29 622). Összefoglalónkban áttekintjük az egyes kategóriákat, a kicsiknél az egyes jellemző szegmenseket is alaposabban kielemezzük. Akit mélyebben érdekelnek az adatok, az pedig bátran kereshet további összefüggéseket a táblázatokban.
Kishaszonjárművek
Összesen 26 193 kishaszonjármű talált gazdára az előző év 22 717 példányával szemben, ez 15,3 százalékos növekedés. A teljes kategória közel harminc százalékán uralkodik a Ford (7599 darab, 29%). Ez hosszú évek óta nem meglepő, itt mindig csak annyi a kérdés, hogy a kék ovál mögött kik tudják levágni a legnagyobb szeletet maguknak. A tavalyi évben a Fiat Professionalnek (3079, 11,8%) sikerült a legnagyobbat szelnie, a dobogó harmadik fokára pedig a Volkswagen (2670, 10,2%) állt fel.
2,5 tonnáig
A személyautókhoz legközelebb álló kategóriában a Dacia áll az élen, nem is akárhogyan, a kategória eladásainak több mint ötödét egymagában a Dokker típus adja. A márkák esetében a románok mögött valamivel lemaradva az olasz Fiat Professional és az amerikai Ford loholnak szorosan egymás sarkában. A típusok versenyében a Volkswagen Caddy a második, azt a Fiat Doblò követi.

Érdekes az ikertestvérek versenye: A Citroën Berlingo 312, a Peugeot Partner 502 és az Opel Combo 497 példánya talált új munkahelyre tavaly. Az Opel típusának közel kétszeresére nőttek az eladásai csupán azzal, hogy a korábbi olasz bérlemény helyett az új tulajdonos típusára váltott. Ez a növekedés a németeknél jól ellensúlyozta a generációváltás miatt kiesett Corsa hiányát. A másik francia modulegyterű, a Kangoo pedig ötször több példányban kelt el rombuszos emblémával, mint csillaggal az orrán.
2,5 tonnáig
2,5 tonnáig | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
Citroën | 463 (7,1) | 383 (5,6) |
C3 Van | 58 (0,9) | 68 (1,0) |
C4 Van | 41 (0,6) | 3 (0,0) |
Berlingo | 364 (5,5) | 312 (4,5) |
Dacia | 1675 (25,5) | 1563 (22,7) | Duster Van | 28 (0,4) | 88 (1,3) |
Dokker Van | 1647 (25,1) | 1475 (21,4) |
Fiat Professional | 919 (14,0) | 1069 (15,5) |
Panda Van | 75 (1,1) | 32 (0,5) |
Fiorino Van | 297 (4,5) | 275 (4,0) |
Doblò Cargo | 547 (8,3) | 762 (11,1) |
Ford | 1008 (15,4) | 1084 (15,8) |
Fiesta Van | 0 (0,0) | 147 (2,1) |
Transit Courier | 528 (8,) | 432 (6,3) |
Transit Connect | 480 (7,3) | 505 (7,3) |
Giotti Victoria Gladiator | 0 (0,0) | 1 (0,0) |
Lada 4×4 Pack | 85 (1,3) | 131 (1,9) |
Mercedes-Benz Citan | 49 (0,7) | 56 (0,8) |
Opel | 451 (6,9) | 507 (7,4) |
Corsa Van | 211 (3,2) | 10 (0,1) |
Combo | 240 (3,7) | 497 (7,2) |
Peugeot | 585 (8,9) | 634 (9,2) |
208 Van | 156 (2,4) | 132 (1,9) |
Bipper | 1 (0,0) | 0 (0,0) |
Partner | 428 (6,5) | 502 (7,3) |
Piaggio Porter | 1 (0,0) | 0 (0,0) |
Renault | 655 (10,0) | 521 (7,6) |
Clio Sociéte | 384 (5,8) | 239 (3,5) |
Kangoo Express | 271 (4,1) | 282 (4,1) |
SsangYong Musso Van | 0 (0,0) | 26 (0,4) |
Toyota Yaris Van | 66 (1,0) | 0 (0,0) |
UAZ | 14 (0,2) | 18 (0,3) |
Volkswagen | 595 (9,1) | 887 (12,9) |
load up! | 1 (0,0) | 0 (0,0) |
Caddy | 594 (9,0) | 887 (12,9) |
Összesen | 6566 | 6880 +4,8% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
3,5 tonnáig
Ez a legnépesebb önálló tömegkategória, amelyben a Ford az első két helyet is megkaparintotta: 2778 darab új Transit (14,4%) és 2653 darab új Ranger (13,7%) kapott magyar rendszámot 2019-ben. A harmadik helyre a Fiat Ducato futott be, amely a piac közel tíz százalékát (1921 db, 9,9%) tudhatta magáénak. A kategória amúgy három jól elkülöníthető szegmensre osztható: pickupok, kisebb furgonok és nagy furgonok.
Pickupok
A 2019-es évben összesen 5947 pickup fogyott, ez a teljes kishaszonjármű-kategória 22,7 százaléka, a méretkategóriának pedig 30,8 százaléka. Első helyen a már említett Ford Ranger áll, amely a pickupok eladásainak 44,6 százalékát adta. Az erdőkerülőt jelentős lemaradással követi a Toyota Hilux (1388 db, 23,3% a pickupok között), majd szintén jelentős hátránnyal a Nissan Navara (611 darab, 10,3% a pickupok körében).

E szegmensben ikertestvérekről már nem sokáig beszélhetünk, ugyanis a Mercedes-Benz X-osztály fölött már pálcát törtek (a Nissan csillagos testvére 158 példányban kelt el), a Fiat Fullback pedig tavaly szépen csöndben megszűnt az alapul szolgáló Mitsubishi generációváltásakor. Ez az olaszok vesztesége, hiszen a gyémántos japán kétszeresére növelte eladásait az új nemzedékkel.
Kisebb furgonok
A kisebb furgonok összesen 3399 példányát vásárolták meg tavaly, ez a méretkategória 17,6 százaléka, a teljes 3,5 tonna alatti szegmenst tekintve pedig 13,0 százalék. Első helyen a Ford Transit Custom végzett 1084 példánnyal (a közvetlen szegmens 31,9 százaléka), másodikként a Volkswagen T6 futott be (669 db, a kis furgonok 19,7 százaléka), a bronzérmet pedig a Citroën Jumpy (359 db, 10,6%) kapta.

E járművek körében nagy divat az „emblémafejlesztés”, így itt sok az ikertestvér. A Citroën Jumpy 359, a Peugeot Expert 133, míg a Toyota Proace 262 példánya állt munkába tavaly. Érdekes, hogy az utólag csatlakozott japánra többen szavaztak, mint az oroszlános alaptípusra. A Renault Trafic 335 példányával már csak a Fiat Talento 84 darabja áll szemben, az Opel Vivaro ugyanis a tavalyi év során áthelyezte lelkét új testbe.
Nagyobb furgonok
Ezekre gondolnak legtöbben, amikor meghallják a furgon vagy a kishaszonjármű kifejezést – ez nem véletlen, hiszen ez a legzsúfoltabb (9833 db) szegmense a kategóriának (kishaszonjárművek: 37,5%, 2,51–3,5 tonna: 50,9%). Az éllovas Ford Transit 2778 példánya a nagyobb furgonok eladásainak 29,4 százaléka. A Fiat Ducato követi 1921 darabbal (19,5%), majd a Renault (Trucks) Master fut be 1433 példánnyal (14,6%).

Érdekes módon itt nem az „átmatricázás” dívik, hanem a közös gyártás, ám az ikrek között itt is elég nagyok az eltérések. A Citroën Jumper 776 és a Peugeot Boxer 900 példányával áll szemben a Ducato, amely kelendőbb, mint a két francia együtt. A Renault Master 1433 darabos értékesítésével szemben 256 Opel Movano áll, a Volkswagen Crafter 767 példányával szemben pedig 112 MAN TGE.
2,51–3,5 tonnáig
2,51–3,5 tonnáig | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
Citroën | 974 (6,0) | 1135 (5,9) |
Jumpy | 133 (0,8) | 359 (1,9) |
Jumper | 841 (5,2) | 776 (4,0) |
Fiat Professional | 1866 (11,6) | 2010 (10,4) |
Fullback | 53 (0,3) | 5 (0,0) |
Talento | 58 (0,4) | 84 (0,4) |
Ducato | 1755 (10,9) | 1921 (9,9) |
Ford | 5094 (31,5) | 6515 (33,7) |
Ranger | 2248 (13,9) | 2653 (13,7) |
Transit Custom | 745 (4,6) | 1084 (5,6) |
Transit | 2101 (13,0) | 2778 (14,4) |
Hyundai H350 | 63 (0,4) | 21 (0,1) |
Isuzu | 551 (3,4) | 512 (2,7) |
D-MAX | 498 (3,1) | 456 (2,4) |
N-sorozat | 53 (0,3) | 56 (0,3) |
IVECO Daily | 214 (1,3) | 337 (1,7) |
Mahindra Goa | 7 (0,0) | 0 (0,0) |
MAN TGE | 58 (0,4) | 112 (0,6) |
Mercedes-Benz | 547 (3,4) | 722 (3,7) |
X-osztály | 110 (0,7) | 158 (0,8) |
Vito | 148 (0,9) | 128 (0,7) |
Sprinter | 289 (1,8) | 436 (2,3) |
Mitsubishi L200 | 163 (1,0) | 328 (1,7) |
Nissan | 768 (4,8) | 760 (3,9) |
Navara | 602 (3,7) | 611 (3,2) |
NV200 | 36 (0,2) | 34 (0,2) |
E-NV200 | 80 (0,5) | 54 (0,3) |
Cabstar | 50 (0,3) | 61 (0,3) |
Opel | 539 (3,3) | 608 (3,1) |
Vivaro | 335 (2,1) | 352 (1,8) |
Movano | 204 (1,3) | 256 (1,3) |
Peugeot | 1039 (6,4) | 1033 (5,3) |
Expert | 135 (0,8) | 133 (0,7) |
Boxer | 904 (5,6) | 900 (4,7) |
Ram 1500 | 0 (0,0) | 1 (0,0) |
Renault (Trucks) | 1600 (9,9) | 1783 (9,2) |
Trafic | 331 (2,0) | 335 (1,7) |
Master | 1253 (7,8) | 1433 (7,4) |
Mascott | 2 (0,0) | 0 (0,0) |
Maxity | 14 (0,1) | 15 (0,1) |
Toyota | 1297 (8,0) | 1650 (8,5) |
Hilux | 1079 (6,7) | 1388 (7,2) |
Proace | 218 (1,3) | 262 (1,4) |
UAZ | 3 (0,0) | 3 (0,0) |
Patriot | 0 (0,0) | 2 (0,0) |
Cargo | 3 (0,0) | 1 (0,0) |
Volkswagen | 1368 (8,5) | 1783 (9,2) |
Amarok | 172 (1,1) | 347 (1,8) |
T6 | 551 (3,4) | 669 (3,5) |
Crafter | 645 (4,0) | 767 (4,0) |
Összesen | 16 151 | 19 313 +19,6% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
Középkategória
Számtalan méretkategória és szegmens jellemzi, ám mennyiségében messze ez a legkisebb kategória. A 3,51–15 tonnás középkategóriában összesen 513 járművet helyeztek forgalomba tavaly. A kis darabszámokból sejthető, hogy milyen nagy mértékben átrendezheti a helyzetet egy-egy pár tucat darabos beszerzés megnyerése vagy elvesztése. Így bár arányaiban itt jegyezték fel a legnagyobb visszaeséseket (–27,0% és –31,9%), összesen 152 elmaradt értékesítésről beszélünk, ami eltörpül a kishaszonjáművek kategóriájának gyarapodása mellett.
3,51–5 tonnáig
A nagy furgonok C kategóriás jogosítvánnyal vezethető változataival jellemzett szegmensben a Mercedes-Benz Sprinter (53 darab, 39,0%) és a Renault (Trucks) Master (49 db, 36,0%) lohol egymás nyakában – magabiztosan uralva a terepet. Ám láthattuk, hogy a B kategóriával is terelgethető kiviteleikből nyolcszoros, illetve 29-szeres mennyiség értékesíthető. Mivel itt minden gyártó csak egy típust kínált, a típusok eredményei egyúttal a márkák eredményeit is jelentik.

3,51–5 tonnáig
3,51–5 tonnáig | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
Citroën Jumper | 2 (1,5) | 0 (0,0) |
Fiat Ducato | 1 (0,8) | 1 (0,7) |
Ford Transit | 14 (10,6) | 16 (11,8) |
IVECO Daily | 3 (2,3) | 0 (0,0) |
MAN TGE | 0 (0,0) | 3 (2,2) |
Mercedes-Benz Sprinter | 42 (31,8) | 53 (39,0) |
Nissan Cabstar | 1 (0,8) | 0 (0,0) |
Opel Movano | 6 (4,5) | 0 (0,0) |
Renault (Trucks) Master | 62 (47,0) | 49 (36,0) |
Volkswagen Crafter | 1 (0,8) | 14 (10,3) |
Összesen | 132 | 136 +3,0% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
5,01–10 tonnáig
A tíz tonna alatti kategóriában az IVECO Daily a nagy császár, hiszen 99 darab kelt el belőle. Ez a teljes középkategória 19,3 százaléka, a méretosztálynak pedig 48,1 százaléka – ez az összes típust és méretkategóriát tekintve a legnagyobb egyéni részesedés. Ennek fényében nem csodálkozunk, hogy az olaszok uralják a kategóriát a márkák tekintetében, az új járművek több mint fele IVECO volt. Tíz tonnáig a második helyezett az Isuzu és annak N-sorozata – a 46 értékesített példány tekintélyes 22,3 százalékot hasított ki a tortából, míg harmadik helyen a Mercedes-Benz végzett.

5,01–10 tonnáig
5,01–10 tonnáig | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
Bonetti BFX | 1 (0,4) | 0 (0,0) |
DAF LF | 9 (3,2) | 3 (1,5) |
Fuso Canter | 6 (2,1) | 1 (0,5) |
Isuzu N-sorozat | 65 (23,0) | 46 (22,3) |
IVECO | 170 (60,3) | 108 (52,4) |
Daily | 133 (47,2) | 99 (48,1) |
Eurocargo | 37 (13,1) | 9 (4,4) |
MAN | 15 (5,3) | 17 (8,3) |
TGE | 0 (0,0) | 1 (0,5) |
TGL | 15 (5,3) | 16 (7,8) |
Mercedes-Benz | 16 (5,7) | 21 (10,2) |
Sprinter | 9 (3,2) | 13 (6,3) |
Atego | 5 (1,8) | 2 (1,0) |
Unimog | 2 (0,7) | 6 (2,9) |
Volkswagen Crafter | 0 (0,0) | 10 (4,9) |
Összesen | 282 | 206 −27,0% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
10,01–15 tonnáig
A legnagyobb arányú visszaeséssel jellemzett szegmensben a viszonylag kiegyenlített 2018-as év után az MAN jött ki a legjobban a tavalyi év végére. Az első három legtöbbet értékesített típus az MAN TGL (47 db, 27,5%), az IVECO Eurocargo (33 db, 19,3%) és a DAF LF (29, 17,0%). A márkák versenyében egyedül a harmadik helyezett nem ugyanez, ugyanis azon a hollandokkal a Mercedes-Benz osztozott.

10,01–15 tonnáig
10,01–15 tonnáig | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
DAF LF | 24 (9,6) | 29 (17,0) |
Isuzu F-sorozat | 8 (3,2) | 8 (4,7) |
IVECO Eurocargo | 63 (25,1) | 33 (19,3) |
MAN | 71 (28,3) | 56 (32,7) |
TGL | 52 (20,7) | 47 (27,5) |
TGM | 19 (7,6) | 9 (5,3) |
Mercedes-Benz | 56 (22,3) | 29 (17,0) |
Atego | 53 (21,1) | 17 (9,9) |
Unimog | 3 (1,2) | 12 (7,0) |
Renault Trucks D | 24 (9,6) | 16 (9,4) |
Volvo FL | 5 (2,0) | 0 (0,0) |
Összesen | 251 | 171 −31,9% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
Nehézkategória (főként)
Különösen sötét évet éltek meg a kategória szereplői, hiszen elmaradt a nagy napocskás megrendelés – több mint 800 járművel (–14,7%) zsugorodott a nehézkategória. A kategória legnagyobb vesztese a Volvo FH, amely a jubileumi évét követően negyven százalékot esett vissza. A lejtőn szorosan követte a DAF XF, ami azonban még úgy is magabiztosan az élen fejezte be az évet, hogy 37,8 százalékkal csökkentek az eladásai. Az XF 1052 (22,2%) darabbal, a DAF márka pedig 1127 (23,7%) járművel toronymagasan uralta a piacot – ahogy az elmúlt egy évtizedben ezt már megszokhattuk. A típusok versenyében svéd a két következő befutó: a Volvo FH (584 db, 12,3%) és a Scania R-széria (575, 12,1%). A márkák között viszont a Scania a második (971 db, 20,4%), majd a Volvo Trucks (638 db, 13,4%) következik – ennyit számít, hogy Göteborggal szemben Södertälje nem csupán egyetlen típusából tud felmutatni értékesítést.

15 tonna fölött
15 tonna fölött | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
DAF | 1813 (32,5) | 1127 (23,7) |
LF | 32 (0,6) | 20 (0,4) |
CF | 92 (1,6) | 55 (1,2) |
XF | 1689 (30,3) | 1052 (22,1) |
Ford | 98 (1,8) | 182 (3,8) |
Cargo | 98 (1,8) | 116 (2,4) |
F-Max | 0 (0,0) | 66 (1,4) |
Heros R16 | 18 (0,3) | 0 (0,0) |
IVECO | 199 (3,6) | 216 (4,5) |
Eurocargo | 26 (0,5) | 20 (0,4) |
Stralis | 107 (1,9) | 112 (2,4) |
Trakker | 66 (1,2) | 84 (1,8) |
Kamaz | 3 (0,1) | 0 (0,0) |
MAN | 560 (10,0) | 620 (13,0) |
TGM | 51 (0,9) | 92 (1,9) |
TGS | 104 (1,9) | 173 (3,6) |
TGX | 405 (7,3) | 355 (7,5) |
Mercedes-Benz | 550 (9,9) | 551 (11,6) |
Atego | 10 (0,2) | 7 (0,1) |
Antos | 2 (0,0) | 6 (0,1) |
Unimog | 0 (0,0) | 2 (0,0) |
Actros | 381 (6,8) | 393 (8,3) |
Arocs | 157 (2,8) | 143 (3,0) |
Rába H14-H25 | 17 (0,3) | 29 (0,6) |
Renault Trucks | 536 (9,6) | 417 (8,8) |
D | 44 (0,8) | 56 (1,2) |
C | 27 (0,5) | 44 (0,9) |
T | 367 (6,6) | 289 (6,1) |
K | 98 (1,8) | 28 (0,6) |
RMMV X77 | 3 (0,1) | 0 (0,0) |
Scania | 737 (13,2) | 971 (20,4) |
P-széria | 21 (0,4) | 48 (1,0) |
G-széria | 61 (1,1) | 103 (2,2) |
R-széria | 459 (8,2) | 575 (12,1) |
S-széria | 196 (3,5) | 245 (5,1) |
Tatra T | 27 (0,5) | 7 (0,1) |
Volvo Trucks | 1016 (18,2) | 638 (13,4) |
FL | 1 (0,0) | 1 (0,0) |
FE | 0 (0,0) | 2 (0,0) |
FM | 53 (1,0) | 51 (1,1) |
FH | 962 (17,3) | 584 (12,3) |
Összesen | 5577 | 4758 −14,7% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
Autóbuszok
Nehéz itt okosat mondani, hiszen az eredmények rettentő nagy mértékben függenek a közbeszerzésektől. Az egyértelmű győztes a Credobus, hiszen már a bevezetése óta szépen teljesít a nyugat-magyarországi buszépítő Econell (192 db, 27,1%) típusa. Tavaly a helyközi Inovell eladásai (95 db, 13,4%) is felugrottak az összesített harmadik helyre, így 288 járművel a piac 40,6 százalékát uralták. A második legnépszerűbb típus a Setra 400-as MultiClass-családjának képviselője, amelyből kereken száz példány (14,1%) állt munkába. A márkák versenyében is ezzel sikerült megszereznie a második helyet a Setrának (108 db, 15,2%), a harmadikra pedig az EvoBus másik márkája, a Mercedes-Benz (74 db, 10,4%) került.

Autóbuszok
Autóbuszok | ||
---|---|---|
2018. db (piacrész %) | 2019. db (piacrész %) | |
BYD K9UB | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
Cuby MB Sprinter | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
Currus Aries | 62 (9,4) | 46 (6,5) |
Eurobus Sprinter | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
evopro Modulo | 12 (1,8) | 9 (1,3) |
Feniksbus | 7 (1,1) | 3 (0,4) |
Ford Transit | 180 (27,1) | 51 (7,2) |
ITK MB REFORM 501 LE | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
IVECO | 33 (5,0) | 26 (3,7) |
Daily | 21 (3,2) | 21 (3,0) |
Crossway | 12 (1,8) | 4 (0,6) |
Magelys | 0 (0,0) | 1 (0,1) |
Credobus | 236 (35,6) | 288 (40,6) |
Econell | 204 (30,8) | 192 (27,1) |
Inovell | 28 (4,2) | 95 (13,4) |
Optinell | 4 (0,6) | 1 (0,1) |
MAN | 37 (5,6) | 24 (3,4) |
TGE | 0 (0,0) | 3 (0,4) |
TGM | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
Lion’s City | 15 (2,3) | 0 (0,0) |
Lion’s Intercity | 0 (0,0) | 10 (1,4) |
Lion’s Coach | 21 (3,2) | 11 (1,6) |
Mercedes-Benz | 18 (2,7) | 74 (10,4) |
Sprinter | 12 (1,8) | 8 (1,1) |
Atego | 0 (0,0) | 6 (0,8) |
Conecto | 0 0,0) | 55 (7,8) |
Tourismo | 2 (0,3) | 5 (0,7) |
410 02 RHD | 4 (0,6) | 0 (0,0) |
Mercus MB Sprinter | 0 (0,0) | 2 (0,3) |
Neoplan Tourliner | 37 (5,6) | 52 (7,3) |
Opel Movano | 2 (0,3) | 0 (0,0) |
Renault Master | 2 (0,3) | 4 (0,6) |
Scania | 7 (1,1) | 4 0,6) |
Touring | 0 (0,0) | 1 (0,1) |
Irizar I6 | 6 (0,9) | 3 (0,4) |
Irizar I8 | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
Setra | 14 (2,1) | 108 (15,2) |
S 415 LE Business | 0 (0,0) | 100 (14,1) |
S 515 HD | 1 (0,2) | 2 (0,3) |
S 516 HD | 10 (1,5) | 4 (0,6) |
S 519 HD | 1 (0,2) | 0 (0,0) |
S 431/531 DT | 2 (0,3) | 2 (0,3) |
Sport | 0 (0,0) | 4 (0,6) |
Streit Scorpion | 2 (0,3) | 0 (0,0) |
VDL Futura FHD2 | 5 (0,8) | 3 (0,4) |
Volvo Buses | 5 (0,8) | 11 (1,6) |
Aries | 0 (0,0) | 11 (1,6) |
9700 | 5 (0,8) | 0 (0,0) |
Összesen | 663 | 709 +6,9% |
Minden darabszám mellett az arra vonatkozó és egy tizedesig kerekített százalékérték áll, így az egyes piaci részesedések nem összeadhatók.
Adatok előkészítése: Chilkó Szabolcs
Szöveg: Schermann Sándor