Elkészült a tízmilliomodik Toyota Land Cruiser! Gőzfürdőben henyélő makákók generációi lubickoltak a hőforrásokban azóta, hogy a Toyota Land Cruiser prototípusa 1951-ben felmászott mellettük 2390 méter magasra, a szent Fudzsi hatodik bázisállomásáig.
Hirdetés:

Nagy utat járt be a Toyota legrégebbi, ma is gyártásban lévő típusa azóta, amióta bebizonyította, hogy a kultikus vulkán megmászása nem csupán a vándorbottal túrázók kiváltsága. A Land Cruiser – az elnevezést 1954-től használja a Toyota – immár hatvannyolc éve a Föld legtávolabbi és legzordabb vidékein a robusztusság szimbóluma. Banjultól Petropavlovszk-Kamcsatszkijig mindenki tudja, hogy a Land Cruiser pozitív megítélése nem a véletlen műve. Már a bevezetőben említett prototípus, a BJ – a „B” a 86 lóerős, 3,4 literes, hathengeres benzinmotorra a „J” pedig a Jeep-re utalt –, valamint utóda, a 20-as sorozat is rendelkezett pickup kivitellel, valóban sikeresnek a 40-es sorozattól nevezhetjük a Land Cruiser kishaszonjárműveket. A csúcsra egyértelműen a 70-es sorozattal jutott a Toyota.

 -

A látszat ellenére ez a 40-es pickup aktívan dolgozik

 -

A világ számos vidékén máig keményen dolgoznak a kultikus 40-es sorozat ötven-hatvan éves példányai

A tartósság örökös gránittömbjének kőkeményen meg kellett dolgoznia ezért a megbecsülésért. Szüntelenül változó, felgyorsult világunkban a Toyota Land Cruiser megingathatatlan világítótoronyként biztosítja az orientációt a silány minőségbe és megbízhatatlanságba belefáradt vándorok számára. A 170 országban, nagyságrendileg évente 400 ezer példányban értékesített Toyota Land Cruiser története tizenkét évvel korábban kezdődött, mint a Toyota másik slágerének a Corollának gyártása. Természetesen annak 46 milliós példányszámával nem tud versenyre kelni.

 -

Ez a duplafülkés, lenyitható oldalfalú platós összeállítás nagyon közkedvelt Ausztráliában

 -

A 70-es sorozat az univerzum egyik, ha nem A legrobusztusabb járműve. Az 1984-ben debütált nemzedék a mai napig kapható a világ túlsó felén!

A kalandvágyó világjárók, a bánya- vagy energiaiparban tevékenykedők, az állattenyésztők és földművesek, a humanitárius segélyszervezetek munkatársai, az ENSZ-békefenntartók, a terroristák, sőt még a pakisztáni rönkszállítók is mind a Land Crusier extrém terhelhetőségére és megbízhatóságára esküsznek. Afrikától Ausztráliáig, az 1600 méter mélységű rézbányától az 5359 méteres Khardung La-hágóig teszi a dolgát. A vörös kontinensen annyira szeretik, hogy az eddig legyártott tízmillió Land Cruiser példány 10,6 százalékát ott fogadták örökbe. Ezzel toronymagasan vezetik a listát, azonban tavaly még erre is rátettek egy lapáttal, hiszen a 2018-ban globálisan értékesített LC-k 13,3 százaléka azóta fejjel lefelé él és kengurukat kerget.

 -

Semmi felesleges sallang, Zimbabwéban úgysem értékelik a faberakást és a sminktükröt

 -

A duplafülkés Land Cruiser 79 DC pickup Európában is találna magának vásárlókat, habár aligha tudnák kihasználni a benne rejlő tartalékokat

Az első ausztrál Land Cruiser-tulajdonosok egyike az építőipari mágnás Sir Leslie Thiess. Ő a Canberra ivóvíz-, valamint villamosenergia ellátásáért felelős Snowy Mountains Scheme rendszer építéséhez vásárolt pár Toyota terepjárót az ötvenes években. Természetesen a Havas-hegység extrém terepviszonyai mellett a többi terepjáróhoz hasonlóan a Toyotákkal is adódtak problémák és műszaki meghibásodások. Azonban a többi gyártóval ellentétben a Toyota odaküldte Japánból a szerelőit és mérnökeit, hogy kivizsgálják és elhárítsák a hibákat. Légi úton elküldték az új alkatrészeket, a meghibásodott darabokat pedig kivizsgálás céljából visszavitték Japánba.

 -

A peremgyűrűs keréktárcsa nem a legbiztonságosabb, viszont egyszerű szerszámokkal is könnyen szerelhető

 -

A hetvenesben dolgozó 4,5 literes erőforrás a Toyota első V8-as dízelmotorja, ami 1200 percenkénti fordulatszámtól biztosítja a 430 newtonméter maximális forgatónyomatékot

Ez az elképesztő ügyfélközpontúság jól mutatja a Toyota eltökéltségét a termékei minőségét, tartósságát és megbízhatóságát illetően. Ez a problémamentes, kiegyensúlyozott teljesítmény iránti megszállottság mai napig a Toyota globális sikerének kulcsa. Biztosak vagyunk benne, hogy a következő tízmillió Land Cruiser is gazdára fog találni.

 -

A világ számos országában felel a tömegközlekedésért a bozóttaxinak is becézett hosszú, háromajtós Land Cruiser 78-as

 -

Ahol nem csak állatkertben fordulnak elő erszényesek, ott gyári tartozék a kengururács