A Credobus Inovell + az első olyan ultrakönnyű építésű, normál padlószintű jármű a piacon, amely élenjáró saját tömeg mellett ötvözi a helyközi és a távolsági autóbuszok előnyeit.
Hirdetés:

Új generáció született a Kisalföldön, ugyanis a győri-mosonmagyaróvári illetőségű Kravtex-Kühne cégcsoport Credobus márkája elérkezettnek látta az időt egy új buszcsalád bemutatására, amely a 10, 12 és 13 méter hosszúságú Inovell + modellekből áll. Habár alapvetően a 12 méteres normál változatot tartja az igazi favoritnak, a zsámbéki Busexpo kiállításra mégis a megnövelt hosszúságú zászlóshajóját vitte el a gyártó. Az újoncokat olyan biztonsági megoldásokkal is felvértezték, amelyek a legifjabb utasok gondtalan szállításához elengedhetetlenek.

 -

A közel 13 méter hosszú Credobus Inovell 13 + innovatív megoldások egész sorát vonultatja fel

 

Pehelysúlyú bajnok

A közel 13 méteres Inovell + a legkönnyebb autóbusznak számít a hagyományos kéttengelyes, normálpadlós vetélytársak között. A második legkönnyebb kategóriatárshoz képest is mintegy másfél tonnával kisebb saját tömeg egy sor olyan innovatív megoldásnak köszönhető, amelyek elválaszthatatlan egységet alkotnak egymással. A 19,5 colos kerékkoncepció kisebb tömegű főegységek alkalmazását teszi lehetővé. Erre a Credobus már jól ismert termékei kiváló példát szolgáltatnak.

 

Lelkes környezetvédő

A gyártó becslései szerint a jármű lényegesen kisebb tömege közel 15 százalékos tüzelőanyag-megtakarítást eredményez, így minden egyes autóbusz évente 8,5 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki. Az Inovell + környezettudatos küldetése kiválóan társul az Európai Unió nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátásának csökkenését előirányzó döntésével. A piaci előrejelzések szerint a helyközi közlekedésben továbbra is meghatározó marad a dízelmotorok szerepe, így a Kravtex-Kühne meglátása szerint az Inovell + ultrakönnyű felépítésével és korszerű dízeltechnológiájával megfelel majd a közeljövőben várható trendeknek.

 -

Az üléseket 170 milliméter magas dobogóra szerelték, ezáltal nagyobbak a ládaterek. A 750 milliméteres üléstáv az utasok kényelmét szolgálja, a biztonságot pedig többek között hárompontos biztonsági övek fokozzák

 

Ezerarcú hős

Az Inovell + család olyan konstrukciós megoldásai, mint például a teljes hosszúságában sík, 830 milliméter magas padló, az utasajtónként két fellépő és a 13 méteres változat esetén akár hét köbméteres csomagtér rendkívül széles körű felhasználhatóságot biztosít az üzemeltetők számára. Ezt a csomagtérméretet azzal érték el, hogy 170 milliméter magas dobogóra helyezték az utasüléseket, vagyis ennyivel magasabbak lehetnek a ládaterek. Többek között erre utal a + tag a járműcsalád nevében. A 13 méteres bemutatóbuszban pedig 55 kifejezetten kényelmes, dönthető és oldalirányban széthúzható, két USB-csatlakozóval felszerelt utasülés kapott helyet. A nagyrészt 750 milliméteres üléstávok valamennyi beföldi viszonylaton komfortos utazást nyújtanak.

 -

A kor igényeinek megfelelően dupla USB-csatlakozó is helyet kapott a háttámlákon

Az Inovell + autóbuszok azonban a menetrend szerint helyközi és távolsági felhasználás mellett különjárati küldetések lebonyolítására is teljes mértékben alkalmasak, ugyanis számos olyan kényelmi és biztonsági berendezéssel felszerelhetők, amelyek ebben a kategóriában elvártak. Ráadásul sokoldalúságuk révén egyéb gazdasági, illetve állami szervezetek és önkormányzatok különböző igényeinek is megfelelnek.Sőt, a gyártó arra ösztönzi a busz potenciális felhasználóit, hogy a megosztásos gazdaság modelljéből kiindulva egymással megosztva használják a járművet, és érjenek el nagyobb kapacitáskihasználást. A busz megosztása részben megoldást jelenthet a járművezetők hiányára is.

 

Védőszent

A Credobus teljes körű utasbiztonsági elképzeléseinek és biztonsági rendszereinek köszönhetően az Inovell + a leginkább védett korosztály, az iskolás gyermekek szállítására is alkalmas. Modern vázszerkezete könnyedén teljesíti az érvényben lévő ENSZ EGB R66.02 borulásbiztonsági szilárdsági követelményeket, továbbá valamennyi üléshez hárompontos biztonsági öv jár. A járművezető munkáját pedig olyan aktív funkciók támogatják, mint például az automatikus vészfékrendszer (AEBS), a sávelhagyásra figyelmeztető (LDWS), az adaptív sebességtartó automatika (ACC), az abroncsnyomás-figyelő (TPMS), az adaptív féklámpák, a fékkopás- és fékhőmérséklet-érzékelő vagy éppen az oldalszélsegéd. Ezenkívül visszagurulás-gátló, komfort stop funkció és tolatókamera is segíti a gépkocsivezetőket.

 -

Valamennyi üléspárhoz egyedi levegőbefúvók, olvasólámpák és hangszóró tartozik

 

Lokálpatrióta

A cégcsoport kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy a győri összeszerelő üzem kapuját elhagyó járművek a lehető legnagyobb arányban hazai gyártású alkatrészekből álljanak. Az önhordó szerkezetű Credobus autóbuszok teljes vázszerkezete és szinte valamennyi fém alkatrésze a mosonmagyaróvári egységben készül, mindemellett közel száz magyar beszállító segíti a vállalatot különböző módon. Így lehetséges az, hogy a járművek vételárának több mint 75 százaléka helyi vállalkozások nyereségességét gyarapítja, és ezzel szinte egyedülálló a kontinensen. Az Inovell + új piaci szegmenseket nyithat meg a Credobus előtt, így jó esélyt adhat arra, hogy gyarapodjon az üzemeltetőknél az ekkora mértékben hazai gyártású buszok aránya.

A Credobus Inovell + család tagjainak főbb műszaki adatai
Méretek/tömegek

Modell:Inovell 10 +Inovell 12 +Inovell 13 +
Hosszúság (mm):976011 99012 760
Szélesség (mm):2525
Magasság (mm):3300
Tengelytávolság (mm):445061906900
Padlómagasság (mm):830
Dobogó magassága (mm):170
Csomagtér térfogata (m3):3,767
Ajtóképlet:1-1-0
Legnagyobb megengedett
össztömeg (kg):
16500–17200
Ülőhelyek száma:39+151+155+1
Állóhelyek száma:233032
Összes férőhely:62+181+187+1
Hajtáslánc

Motor típusa:FPT NEF 6 Euro VId
Hengerek elrendezése, száma:soros, 6
Összlökettérfogat (l):6,7
Legnagyobb teljesítmény (kW (LE)):235 (320)
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm):1000
Sebességváltó típusa:ZF AS Tronic lite 6AS 1010 BO