Mi sem bizonyítja jobban az Európai Bizottság alternatív hajtásláncok felé irányuló elkötelezettségét, minthogy megalkotta a Tiszta Mobilitás Csomagot, illetve definiálta a Tiszta Járművek fogalmát.
Hirdetés:

Nyilvánosságra hozta az Európai Bizottság a Tiszta Mobilitás Csomagot, amely a következő évtizedben az alternatív hajtásokra helyezi a hangsúlyt, egyúttal meghatározza a 2020 utáni kereteket a közlekedés szén-dioxid-kibocsátási törekvéseinek folytatásához. Ennek értelmében az európai járműgyártókra az a teher hárul, hogy a következő évtizedben harminc százalékkal csökkenjen a járművek szén-dioxid-kibocsátása. Ezenkívül definiálták a Tiszta Járművek fogalmát az alternatív hajtóanyagok felhasználása szerint, így a plug-in hibrid, az akkumulátoros, az üzemanyagcellás elektromos és a legszélesebb körben alkalmazható bio-, illetve földgázhajtású könnyű- és nehézgépjárművek tartoznak e csoportba. Ezzel pedig megteremtődött a feltételrendszere a bio- és földgáz alapú közlekedés kiegyensúlyozott mértékű támogatásának, a tagállamok által eddig alkalmazott ösztönzők aránytalanságainak kisimítására. Fontos megjegyezni, hogy egyetlen LNG-hajtású nyerges szerelvény használata annyi szén-dioxid-terheléstől mentesítheti környezetünket, mint 72 darab, kizárólag megújuló energiaforrásból származó árammal töltött, átlagos éves futásteljesítményű villanyautó!