1891
A Vagnfabriks Aktiebolaget i Södertelge (Vabis) gyár 1891 decemberében kezdte meg a termelést, elsősorban nyitott vagonokat, poggyászszállító kocsikat, személyautókat és lóvasúti kocsikat épített.
1897
Elkészült az első, teljes egészében Svédországban gyártott autó. A próbaüzemet 1898 elején tartották, a járművet mérnöke és tervezője, Gustaf Erikson vezette. 1902-ben elkészült egy tehergépkocsi, majd egy évvel később egy személyautó is.
1920-as évek: A fémmegmunkáló üzemrész a Scania-Vabis központi műhelyében, Södertäljében
1932
A Scania-Vabis elkészítette az első Bulldog-buszát, amelyet August Nilsson tervezőmérnök 1929-ben az ohiói Twin Coach nevű gyártónál tett látogatása ihletett.
1936
A Scania-Vabis kifejlesztette első dízelmotorját. Egy szakújságíró az alábbi jellemzést írta az új dízelmotorral szerelt busszal megtett tesztút után: „Meglepetésemre alig hallottam a motor hangját. De a hatását annál jobban éreztem: a busz úgy lőtte ki magát, mint íj a nyílvesszőt.”
A Scania-Vabis kompakt, hathengeres, előkamrás, 7,74 literes dízelmotorjának legnagyobb teljesítménye 120 lóerő volt
1940
Az első alkalom, hogy nőket alkalmaztak a Scania-Vabis gyárban, kezdetben ellenőrként. Habár még éveken keresztül érződött a női munkavállalók alkalmazásával kapcsolatos ellenállás, a nehéz alkatrészek emelésének gépesítésével létszámuk mégis folyamatosan nőtt.
1940
Carl-Berthel Nathhorst, egy 32 éves mérnök került az ügyvezető igazgatói posztra. Nathhorst úr a manufakturális gyártásra berendezkedett vállalatot sikeresen átalakította egy hatékony, exportra termelő vállalattá.
1953
Az L51 Drabant volt az első az olyan új generációs tehergépkocsik sorában, amelyeket már kifejezetten nagyobb teherbírásra terveztek.
1956: Egy Scania L71 tartányos tehergépkocsi munka közben Argentínában
1961
Sverker Sjöströmöt nevezték ki a Scania-Vabis első műszaki igazgatójának. Sjöström úr munkája alapozta meg a Scania moduláris gyártási rendszerét.
1964: Bertil svéd herceg (balról a második) részt vett a Scania-Vabis új központi laboratóriumának avatóján
1964
A Scania-Vabis Södertäljében központosította kutatás-fejlesztési tevékenységét, és létrehozott egy központi laboratóriumot. Később „A Domb” becenéven emlegetett egység három épületszárnyat és egy szomszédos irodaépületet foglalt el.
1969
A Scania 350 lóerős, 14 literes, turbófeltöltős, V8-as motorjának megalkotásával egy legenda született. Abban az időben Európa legerősebb tehergépkocsi-motorjának számított, és egyúttal megalapozta a Scania „kis fordulatszámnál nagy nyomaték” filozófiáját.
1969: A Scania forradalmi, 350 lóerős, 14 literes, turbófeltöltős, V8-as motorja
1980
A Scania bevezette a 2-es szériát, vagy más néven a GPRT termékcsaládot, az első moduláris haszonjárműcsaládot. Mindegyik részegység, mint például a motor, a sebességváltó, az alvázkeret, a fülke és a tengelyek, a többi részegységtől függetlenül továbbfejleszthető. A 2-es széria karakteres külső megjelenésének megalkotásában fontos szerepet játszott a korszak autóipari formatervező csodagyereke, az Italdesign stúdiónál dolgozó Giorgio Giugiaro.
A 3-as széria zászlóshajóját, az R143-ast, 470 lóerős, turbófeltöltős, V8-as motor hajtotta
1995
Az olasz Bertone által tervezett 4-es széria kikövezte az utat a 2000-es években gyártott Scania tehergépkocsik külső megjelenése számára.
Scania R124 4×2 dobozos félpótkocsival a hollandiai Krabbendijke városánál
2000
A Scania egymilliomodik járműve legördült a hollandiai Zwolléban található összeszerelő üzem gyártósoráról. Öt kontinens tizenegy gyáregysége vett részt a teherautó elkészítésében, amely egy Scania P124 6×4 360 vontató volt. A járművet a Vöröskeresztnek adományozták. Amíg 96 évre volt szükség ahhoz, hogy a Scania legyártsa az első félmillió járművét, addig csupán csak 13 év kellett, hogy elkészüljön az egymilliomodik. A Vöröskereszt járműve ma a Scania södertäljei múzeumában áll.
2003
Az olasz Michele Sandri nyerte meg az első Scania YETD (Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető) versenyt. Minden idők legnagyobb európai tehergépkocsi-vezető versenyét a Scania rendezte meg az Európai Bizottsággal együttműködve.
2004
Bemutatkozott az R-széria, majd később a teljes PRT termékcsalád. A Scania a fülke belső környezetének javítására, illetve az üzemidő növelésére fektette a legnagyobb hangsúlyt. Egy évvel később az R-széria megkapta a nemzetközi Év tehergépkocsija díjat.
2005
A Scania volt az első nehézhaszonjármű-gyártó, amely megkezdte az Euro 4-es motorok gyártását.
2005
A Scania vegyesvállalatot hozott létre az amerikai Cummins céggel egy új, nagynyomású közös nyomócsöves dízel befecskendezőrendszer gyártására. A Scania XPI forradalmasította a motorok működési paramétereit azáltal, hogy egyszerre nyújt rendkívül nagy nyomást és pontos vezérelhetőséget – ezek pedig kiváló tüzelőanyag-hatékonyságot biztosítanak.
2005
A Scania belépett a nemzetközi divatvilágba a Scania Truck Gear kollekció bevezetésével.
Fekete bőröv Scania hűtőrácsot mintázó polírozott acélcsattal, az első Scania Truck Gear kollekció darabja
2007
A Scania bemutatta etanolüzemű hibrid buszát, fosszilis hajtóanyaggal üzemelő társaihoz képest legalább 25 százalékkal kisebb tüzelőanyag-fogyasztással és akár 90 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással.
2009
Öt évvel megjelenése után, és világszerte több mint 200 ezer példány átadását követően bemutatkozott az R-széria új változata. Az új extrafelszerelések közé tartozott a Scania Járművezető-támogatás rendszer, amely valós idejű visszajelzést nyújt a járművezetőknek a vezetési stílusukról.
2010
A Scania új V8-as motorja 3500 newtonméter nyomatékkal és 730 lóerő teljesítménnyel a világ legerősebb tehergépkocsi-motorjának számított. „A tüzelőanyag-fogyasztás romlása nélkül sikerült egy nagyon erős motort létrehoznunk” – jelentette be Björn Westman a Scania motorfejlesztési részlegének vezetője.
2011
A törvényi előírások életbe lépése előtt két évvel a Scania bemutatta Európa első Euro 6-os teherautóit, hathengeres, 13 literes, 440, illetve 480 lóerős motorral. A korai bevezetés haszna a növekvő piaci részesedésben és a Scania fenntartható fejlesztések terén kivívott jó hírnevében mutatkozott meg.
2014: Az új, hibrid Scania Citywide busz bevezetésével a Scania ismét egy jelentős lépést tett a szén-dioxid-kibocsátástól mentes közlekedési megoldások felé
2014
A Scania teljes egészében a Volkswagen-csoport tulajdonába került.
2014
A Scania bemutatta első hordható technológiát képviselő darabját, a Scania Black Griffin okoskarórát.
2015
A 2003-as kezdetek óta világszerte 300 ezer sofőr vett részt a Scania Járművezető-versenyeken.
A 2012-es Scania Jármûvezető-versenyek új rekordot felállítva 76 ezer résztvevőt vonzottak. Az európai győztes az ír Gabriel Warde volt
2015
A Scania átadta 150 ezredik hálózatba kapcsolt tehergépkocsiját. Az ügyfél az Aconcagua Transportes vállalat Argentínában.