Extrém terepviszonyok leküzdésére, akár terepversenyek kiszolgálójárműveként is alkalmazható változatot készített Ian Johnsson autóépítő és csapata a tengerentúlon népszerű Nissan NV Cargo dobozos furgonból. Lássuk az eredményt!
Hirdetés:

Februárban, a Chicagói Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek az átalakított Nissan NV Cargo. Az egyedi építésű, kifejezetten sziklás terepek leküzdésére épített off-road járművet nemcsak kiállították, hanem ki is próbálták a Tonto National Forest nemzeti parkban, sziklás, sáros, erdei terepen, mintegy 300 méteres szintkülönbséget leküzdve. A jármű állta a nem mindennapi terepviszonyok közötti próbát, egy kiszáradt folyómederben sziklát mászva. Méghozzá úgy, hogy a 6,6 köbméteres rakterébe számos olyan eszközt pakoltak be és rögzítettek a terepezés mellett is biztonságosan, amelyek egy autóversenyeket kiszolgáló szervizjárműben elengedhetetlenek. Így a szerszámok mellett légsűrítő és egy hegesztő armatúra is helyet kapott a dobozos raktérben.

 -

Az alapjármű kiválasztásánál tehát fontos szempont volt a már gyárilag is robusztus, zártszelvényű alvázas felépítés. Az eredeti, 5,6 literes, V8-as benzinmotort egy Nissan Titan XD pickupból átvett, ötliteres, V8-as Cummins dízel erőforrásra cserélték, amelynek legnagyobb teljesítménye 310 lóerő, maximális nyomatéka pedig 1600-as percenkénti fordulatszámon 750 newtonméter. Az erőforrás beépítéséhez a padlólemezt át kellett alakítani, majd mindehhez egy hatfokozatú Aisin automatikus sebességváltót csatlakoztattak, kiegészítve egy fejlett összkerékhajtási rendszerrel. A futóművet is jelentősen meg kellett emelni, hiszen a nagy átmérőjű különleges kerekek, amelyek abroncsai kifejezetten ilyen terep leküzdésére valók, nem fértek volna el a kerékdobok alatt. Az első futómű teljesen egyedi kivitelű, míg hátul megtartották az egyszerű és nagy teherbírású laprugókat, illetve merevhidat.

 -

A jármű teljesen egyedi merevhidas első futóművet kapott

A Nissan NV Cargo X világítására nagy fényerejű, kifejezetten terepes felhasználásra alkalmazható LED-technológiát használtak. Kötelező elemként erősített első lökhárítót és kartervédő lemezt szereltek fel a járműre. Más járművek és saját mentésre is egy előre felszerelt 4,5 tonnás csörlő nyújthat segítséget, ha már önerőből nem képes leküzdeni az akadályokat a speciálisan átépített Nissan NV Cargo. Természetesen a külső megjelenés is fontos egy ilyen tuningnál, az egyedi megjelenést fekete és fehér színek biztosítják, vörös felirattal. Ian Johnsson tehát mindent beleadott, amikor ezt a járművet egy hétköznapi furgon alapjait felhasználva megépítette.

 -