Arrival Bus: Megérkezik valaha?
Innovatív anyagok és felépítés, rugalmas gyártásban lokálisan születő „olcsó” villanybusz. Már csak az a kérdés, hogy sikerül-e piacra dobni a felhasználói élményre tervezett Arrival buszt még azelőtt, hogy a cég felélné minden tartalékát? Többször említettük, hogy a villamosítás jelentősen lecsökkenti a küszöböt az új szereplők előtt. Ám természetesen ettől még a telefonszámla hátoldalára gyönyörű járműveket tervező óvodásokból nem lesz egy...
HVS AlphaX önvezetéssel: Kettőt egy csapásra
Korunk két ígéretes fejlesztési területét, az önvezetést és az üzemanyagcellás hajtást kéz a kézben kapcsolja össze több brit, állami támogatású projekt. Ezek keretében a HVS járműveihez a Fusion Processing biztosítja az önvezető rendszert. Nem elég éghajlatvédelmi, illetve más fenntarthatósági célkitűzéseket hangoztatni és nagy mellénnyel különféle egyezményekhez csatlakozni. A kutatási és fejlesztési projekteket jelentős anyagi támogatással is segíteni kell, ugyanis a...
Toyota–Caetano H2.City Gold: Messzire elér
Tíz perc alatt 400 kilométerre feltankolható, és az üzemanyagcellája akár –25 Celsius-fokos hőmérsékletig külső energia nélkül is képes elindulni. Ezek alapján az extrémebb városi viszonylatokra is megoldást jelenthet a japán–portugál koprodukciós busz. Talán keveseknek csillan fel a szeme a Caetano név hallatán, azonban legtöbbünk találkozott már a portugál gyártó sikertermékével, csak „nem voltunk bemutatva egymásnak”. Ugyanis a jellegzetes formájú és...
Mercedes-Benz Sustaineer: A város porszívója
Sajnos megszoktuk, hogy a járművek környezetszennyezőek. De képzeljük el, hogy nem azok, sőt megtisztítják a városok levegőjét. Csendesek, biztonságosak és még a vezetőik jóllétét is biztosítják. Mindez nem csupán a mesékben elképzelhető. Igen, egyelőre csak egy elgondolás a Mercedes-Benz Sustaineer, viszont úgy tervezték meg, hogy akár sorozatgyártásba is kerülhet. Lássuk, mik ezek a megoldások, amik valóban ennyire fenntarthatóvá és úttörővé...
Hidrogéngyártás: Milyen színű a hidrogén?
Aki azt válaszolja a kérdésre, hogy színtelen, annak elméletben igaza van, de gyakorlatilag nagyon messze jár az igazságtól. Több mint fél tucat különböző színű változatát különböztetjük meg az ismert univerzumot legnagyobb mennyiségben alkotó elemnek! Akkor a legkönnyebb megérteni a hidrogénes szivárvány színeit, ha nem energiahordozóként gondolunk az egyes rendszámú elemre, hanem inkább energiatárolóként. Ugyanis valamilyen energiát mindenképpen muszáj belefektetni a...
Ads-Tec Energy ChargeTrailer: Gördülő töltőoszlop
Karácsony előtt Angliában a villanyautósok több helyen órákat álltak sorba a gyorstöltők előtt. Még évekig sokszor előfordul majd ilyen időszakos túlterhelés a világban, erre kínál megoldást a vontatható töltőállomás. Képzeljünk el egy olyan zöld közlekedést, amelyben nincs hatótávpara, akár egy távoli vízesés mellett is rendezhetünk koncertet, ugyanis a töltési lehetőség hiánya nem probléma többé. Tíz elektromos jármű tölthető egyszerre egyenként...
Designwerk: Svájci svédek
Ötletgyárnak titulálja magát a helvét cég, amely a Volvo-csoport „rendes” villanykínálatával le nem fedett szegmensek meghódítását tűzte ki célul. Elektromos nehézvontatóért, autószállítóért vagy öttengelyes betonkeverőért hozzájuk érdemes becsöngetni. Szinte a véletlennek köszönhető a találkozás. A Continental ötödik generációs regionális teherabroncsának bemutatóján szúrt szemet a Volvo FH vontató orráról hiányzó jellegzetes vasembléma. Aztán a demonstráció során kimutatta a foga fehérjét: nemcsak...
Üzemanyagcellás és elektromos haszonjárművek az IAA Transportation 2022 kiállításon: Villamos vízköpők
Hidrogénzabáló elektromos járműveké a távolsági fuvarozás jövője vagy a hétköznapi akkumulátorosok is szerephez juthatnak az interkontinentális áruszállításban? Nem tudjuk, mindenesetre kéz a kézben halad a fejlesztésük. Valószínűleg mindkét hajtásláncnak terem majd babér, hiszen pompásan kiegészítik egymást. Azonban most még több tényező is korlátozza gyors térhódításukat. Egyrészt a hidrogénkutak hálózata elég gyér, másrészt az akkumulátorok kapacitása sem minden feladatra elegendő. Utóbbira...
Temsa LD SB E: Visszasírjuk a szafarit?
Gyémánt, maraton, presztízs, sugárút, szafari, zafír. Nem egy alvóügynök ébresztőszavai ezek, hanem Temsa típusnevek. Ám zavar támadt az erőben a márka névadó stratégáinál. Legújabb termékük jelzését látszólag betűtésztából rakták ki a tányér szélére. Mit takar az LD SB E kód? Alacsony fedélzetű (nem alacsonypadlós!) „iskolabuszt”, amely elektromos. Az iskolabusz nálunk jobbára csak az amerikai filmekből ismert fogalom. Rendkívül népszerű kategória...
NesoBus: Szívd fel begyem a piszkos levegőt
Régóta mondjuk, hogy egyre csökken a járműgyártás egykor szinte megugorhatatlanul magasan lebegő küszöbe. Az új lengyel üzemanyagcellás buszt is világszínvonalú beszállítók komponenseiből rakták össze. A túlgerjesztett mottó mögött azonban valós ötletek rejlenek. Nem bocsát ki kipufogógázokat és tisztít, hirdeti büszkén a NesoBus névadó mottójának eredetije: Nie Emituje Spalin i Oczyszcza. Az első részen az üzemanyagcella ismeretében nem csodálkozunk, ám a...










