Mercedes-Benz Kurzhauber: Rövidcsőrű csillag
Földünk egyik legismertebb haszonjárműve – a Kurzhauber – hatvanéves. A brazil favelák lakóitól az indonéz bennszülöttekig mindenki le tudná rajzolni a Mercedes-Benz egyik legsikeresebb és leghosszabb életű teherautóját.
Látogatás egy páratlan Scania V8-as magánmúzeumba: V8-as időkapszulák
Te tudtad azt, hogy létezik a Nemzetközi V8-as Nap? Ez a jeles dátum kiváló apropót nyújtott a Scania csapatának, hogy felkeresse az angliai Charles Russell Transport fuvarozóvállalkozás Scania V8-as magánmúzeumát. Minden évben március 10-én a V8-rajongók világszerte a V8-as motorokat ünneplik. Ugyanis 1932-ben pontosan ezen a napon hagyta el az Amerikai Egyesült Államokban a Ford gyárát a világ első nagy...
DAF LF történelem: Nem vész el, csak átalakul
Éppen húsz éve nyerte el a DAF LF az International Truck of the Year díjat sokoldalúságának, vezetőközpontúságának és kedvező teljes birtoklási költségének köszönhetően. Ma is ezek a divatos szempontok! Modern és kényelmes középkategóriás teherautót fejlesztett ki a DAF, az új LF nagy rugalmasságot biztosított a különböző szállítási feladatokhoz. A belvárosi és regionális elosztástól a könnyű, ám hosszabb távú fuvarozásig sokféle...
125 éves a Schmitz Cargobull: Kovácsműhelytől nagyüzemig
Épp 125 esztendeje alapította meg Heinrich Schmitz kovácsmester Altenbergében azt a vállalkozást, amely most Európa vezető félpótkocsi-, pótkocsi- és felépítménygyártója szabályozott hőmérsékletű áruk, ömlesztett anyagok és szárazáruk fuvarozására.
Mercedes-Benz Cito: Messze megelőzte korát
Éppen húsz éve kapta meg az International Bus of the Year díjat a Mercedes-Benz Cito. Akkoriban még nem volt igazi igény különleges koncepciójára, így megmaradt érdekes kísérletnek és a korszerű típusok előfutárának. Jó oka van a Daimler kísérletező kedvének: idejében kíván felkészülni a jövő kihívásaira, hogy amikor szükséges, akkor a korábban kidolgozott konstrukciókra és megszerzett tapasztalatokra támaszkodhasson. Ezért már az...
Elektromos és gázüzemű MAN autóbuszok: Jövő a múltból
Egyértelmű, hogy a jövő a közlekedés villamosításáé, ám ennek is a múltban gyökereznek az előzményei. Az MAN márkánál sem most kezdték, éppen fél évszázada mutatták be az első akkumulátoros-elektromos városi autóbuszt. Viszonylag korán, már a hatvanas-hetvenes évek fordulóján rádöbbentek a fejlett közlekedésű országokban, hogy a robbanásszerűen növekvő motorizáció légszennyezése és zaja kezdi észrevehetően lerontani városaik élhetőségét. Erre reagálva hozta létre...
Mercedes-Benz építőipari teherautók: Négy évtized, négy jármű
Hosszú az építőipari nehéz-teherautók hagyománya a Mercedes-Benznél. Néhány típus meghatározóan járult hozzá e járműjelleg fejlődéséhez. Megnézve őket mintha időgépbe ülnénk.
DAF múzeum, látogatás Eindhovenben : Ezerarcú innováció
Továbbra is azt ünnepeljük, hogy 90 éves a DAF Trucks. Most az eindhoveni DAF múzeum különlegességei közül szemezgetünk képes összeállításunkban.
Renault JP2 110.150 4×4: Földkerülő
Muzeális tűzoltóautóval és poliglott klarinétművésszel ered őseink és a világ titkainak nyomába egy maroknyi mindenre elszánt raliversenyző. Történetüket éppúgy írhatta volna Rejtő Jenő, mint Lőrincz L. László, Jules Verne vagy Gottfried August Bürger. Balázs János és Jójárt András évtizedek óta összeszokott párost alkotnak. Olyan legendás, hosszútávú versenyeken szerepeltek sikerrel, mint a 24 ezer kilométeres London–Sydney Marathon, a 22 500 kilométeres London–Mexico...
Daimler Kardan-Lastwagen: Kardános kalandor
Ezernyolcszázkilencvenkilencet írunk, a helyi fuvarozást lovakkal, a távolságit pedig vasúton vagy hajóval végzik. A cannstatti Daimler-Motoren-Gesellschaft pedig máris patikába szalajtotta az univerzum legelső teherautójának harmadik változatát! Természetesen nem Kalmopyrinért indult az apotékába, hanem benzinért. Ugyanis abban az időben kizárólag gyógyszertárakban lehetett szikrára lobbanó tüzelőanyagot vételezni. Kúthálózatokra igazán nem mutatkozott nagy igény, hiszen a legelső, háromkerekű Benz Patent-Motorwagen is alig 13...