Mercedes-Benz Actros Road Efficiency: Hatásfokvadász
Tovább fokozta a Mercedes-Benz az Actros hatékonyságát a Road Efficiency koncepció keretében. Ennek három fő pillére a második generációs hajtáslánc, az innovatív vezetéstámogató rendszerek és az üzemidőt maximalizáló Uptime szolgáltatás.
Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben? Rendkívül ígéretes versenyző a Bluebus 6m IT3, ezt a csöppséget vártam mind közül a legjobban. Egyetlen „apróságtól” eltekintve szinte tökéletes egy járgány, amelynek minden részletében tetten...
Renault Mégane Grandtour TCe 160 FAP EDC: Feltölt téged is
Számos modern és praktikus megoldás áll a mérleg egyik serpenyőjében, a csupán átlagos térkínálattal és néhány apró bosszúsággal szemben. Örömforrás a szürke hétköznapokra, hogy ne vedd túlságosan komolyan az életet. Finoman szólva is sajátos a magyar helyzet, az alsó középkategóriában is. Az Európai Unió egészében feleannyi Renault Mégane talál gazdára, mint Škoda Octavia. Nálunk azonban négyszerannyian szavaznak Mladá Boleslavra, mint...
Ford E-Transit Trend 350 L2H2: Sportfurgon
Kétszer is rá kellett pillantanom a forgalmira, egyszerűen nem hittem a szememnek a 198 kilowatt láttán. Ennek a fele sem tréfa, az E-Transit a legerősebb elektromos kishaszonjármű a kontinensen! A Ford világra hozta a Supervan fenntartható változatát? No, nem eszik ennyire forrón a kását, hiszen tagadhatatlan fürgesége ellenére az E-Transit messze jár a versenytechnikától. Ráadásul „közel” olyan súlyos egyéniség, mint...
Volvo FH16 750 Euro 6 és I-Shift DC: Dupla aduász
Közel ezer méter szintkülönbségben hullámzó autópályán próbálhattuk ki a Volvo FH16 Euro 6-os, 16,1 literes, 750 lóerős csúcsmotorját és az I-Shift Dual Clutch kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót. Mindkettő egyedülálló a piacon.
Ebusco 3.0 18m: Pillekönnyű sportbusz
Nem a hollandok találták fel a spanyolviaszkot, az alapjaiban újragondolt Ebusco már máshol is látott elvek alapján készült. Drága, ám rendkívül könnyű karbonelemekből építették, cserébe kevesebb akku kell bele és olcsóbban üzemeltethető. Ha csak a vezetői összegzés érdekel, akkor olvasd el a Bus Euro Test 2024 összefoglalóját. A nagy európai buszteszttel kapcsolatos összes írásunkat pedig ezen a hivatkozáson találod! Ötös tesztünk...
KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között. Tesztünkben bemutatjuk milyen erényekkel hódít az európai multikultit a japán erényekkel vegyítő áruszállító, amitől nem kevesebbet, mint a piacvezető szerep átvételét várják a...
DAF LF Electric és Renault Trucks D Wide Z.E: Elektromos teherautókkal Lyon utcáin
Villanyos változatban és valós körülmények között tehettük próbára a két fülketestvért, a DAF LF Electric és a Renault Trucks D Wide Z.E típusokat. Lyonban a Solutrans kiállításon a célkeresztben a környezetvédelem, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az ezen célok elérése érdekében tett erőfeszítések álltak. Sorozatban negyedik alkalommal kiemelt partnerként vett részt az International Truck of the Year újságíró szervezet a szakmai...
Hyvia Master H2-Tech: Gombhoz a kabát
Adott egy már bizonyított üzemanyagcella, amelyet bele kellett préselni egy 13 éves típusba. Sajnos a méretre szabott és modern megoldásra még várni kell, ám a púpként a hátára akasztott csúcstechnikájú rendszer már most egy igazán izgalmas jövőt sejtet. Két év alatt tető alá hozott egy nulladik lépcsős sorozatgyártású járművet a francia-amerikai Hyvia, valamint a hozzá kapcsolódó teljes ökoszisztémát is kidolgozta....
Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...