A Renault kishaszonjárműves tervei: Elektromos terjeszkedés

Letette a Renault annak az útnak az alapköveit, amelyen tovább haladva megőrizheti vezető szerepét az elektromos kishaszongépjárművek európai piacán. Megindult a Kangoo és a Master E-Tech sorozatgyártása, már van mit mutatni, van mit kipróbálni. Nagyon fontos a Renault-csoport számára a kishaszonjármű-üzletág, hangsúlyozta Heinz-Jürgen Löw, a részleg nemrégiben kinevezett vezetője – aki nem mellesleg a konkurens Volkswagen Haszonjárművektől igazolt át. Hangzatos...

Fiat Scudo 2.0 Mjet L3 SX+: Az ötödik elem

Kényelmes, ha egy márka a világ egyik legnagyobb járműgyártó birodalmához tartozik. Például nem is kell mást tennie, mint ismét Fiat Professional jelvényt ragasztani a kategóriagyőztes, közepes méretű francia haszongépjárművekre. Ismert név a közepes méretű furgonok kategóriájában a Scudo, 1995-ben született, betöltve az űrt a Doblò és a Ducato között. De már eredetileg is a PSA-Fiat példamutató együttműködése keretében épültek a...

Scania 25 P B4X2NB: A tisztább városokért

Amikor néhány éve nagyon intenzíven beindult az autók villamosítása, a szkeptikusok, konzervatív gondolkozásúak azonnal azzal ellenérveltek, hogy ez nem lesz megoldás a fuvarozásban a közeljövőben, de a távoliban sem. Aztán persze ezek a hangok egyre jobban csitultak, amikor a gyárak egyre-másra mutatták be elektromos modelljeiket, s nem csak a transzporter-kategóriában, de a nehézkategóriában is. Mert ugye a fuvarozás, mint iparág,...

Nissan Townstar EV: Elektromos „japán” furgon

Szebb napokat is látott már az öreg kontinensen a Nissan haszonjárművek családja. Különösen fájdalmas a legendás Navara-gyár bezárása Barcelonában. De az egyre jobban összecsiszolódó francia-japán szövetség megmentheti a helyzetet. Volt egyszer egy Nissan e-NV200, ami tényleg japán volt minden porcikájában. De lejárt az ideje és Európában nem forgalmazzák tovább. Itt van helyette a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetség közös gyermeke, a Kangoo reinkarnációja....

Volkswagen ID. Buzz menetpróba: Új ikon született

Úgy tűnik, csak a Volkswagen képes ilyen autót alkotni! Az 1950-es években a Bulli a szabadság és a függetlenség érzelmeket is közvetítő képviselőjének számított. Modern szellemi örököse, az ID. Buzz kormánya mögött ugyanezek a gondolatok sejlenek fel. Augusztus végén az International Van of the Year újságíró szervezet képviselőiként elsőként próbálhattuk ki a várva várt újdonságot. Nem is titkoltan nagyon is...

Citroën e-Jumpy 75kWh dobozos felépítménnyel: Megmagyarázhatatlan részletek

Kijelenthetjük, hogy az e-Jumpy kipróbálásával az International Van of the Year 2021-es győzteseinek összes változatához volt már szerencsénk hazai körülmények között is. Nagy újdonságokra nem számítottunk, néhány részlet viszont így is meglepő volt. Először Opel emblémával és télen járt nálunk családtag, akkor 28,7 kilowattóra/100 kilométer átlagfogyasztást mértünk a ciklusunkon. A Vivaro-e a 75 kilowattórás akkumulátorpakkot cipelte, nem úgy mint e-Expert...

Dacia Jogger Extreme TCe 110: Decathlonos kocogó

Amikor édesanyámnak említettem, hogy egy Dacia lesz az útitársunk a Szegedi Szabadtéri Játékok aznap esti előadására, éreztem a hangjában némi fenntartást. Aztán amikor meglátta, milyen vagány az új Jogger, egy csapásra megbékélt vele. Természetesen egy emberöltő beidegződéseit nem lehet percek alatt eltörölni. Ezért még legalább kétszer rákérdezett, hogy ez tényleg egy Dacia? Ekkor elmeséltem neki, hogy lassan két évtizede vége...

Scania P 280 B6X2*4NB: Átmeneti megoldás

Érdekes helyzet ez, hogy a személyautóknál egyértelműen a hibridek jelentik az átmenetet az elektromos autózás felé, de az áruszállításban ez a lépcső valahogy kimaradt. A teherautó-gyártók elvétve kínálnak hibrid modelleket, most viszont egy ilyet teszteltünk. Olyan sokféle igényt támaszt a fuvarozás, áruszállítás, hogy szinte érthetetlen, miért nem gondolkoznak a gyártók a hibrid megoldásokban. Az elosztófuvarozás, az agglomerációs kiszállítás, a webáruházak...

A megújult Volvo 9000-es széria menetpróbája: Szinte tökéletes!

Alig változott a díjnyertes dizájn, de a lemezek alatt sok az újdonság. A Volvo turistabuszai végre megkapták jussukat, az eleganciájukhoz méltó modern hajtásláncot és vezetői környezetet. Bivalyerős és különösen takarékos, meg szokásosan kényelmes és legendásan biztonságos – ez a fő üzenet, így lehetne röviden összefoglalni a látottakat. A mondat eleje azért magyarázatra szorul. Mert ugyan a 13 literes dízelmotor legújabb...

Volkswagen T7 Multivan Style RT TSI : Fényűző ülésrend

Gepetto addig farigcsálta az eleinte rusztikus fadarabot, amíg Pinokkió lett belőle. Wolfsburgban is addig csiszolgatták az eleinte faék egyszerűségű szambabuszt, amíg Multivan nem lett belőle. Mostanra pedig már majd megszólal ez a mestermunka. Hetvenhárom esztendő óta, poroszos következetességgel fejleszti Európa egyik legnépszerűbb kishaszonjárművét a Volkswagen. A Multivan a harmadik, még farmotoros Transporter-generációhoz csatlakozott, most pedig önálló életre kelt és műszakilag...
Hirdetés:
error: Védett tartalom