Mercedes-Benz flotta kicsiben és nagyban: Töretlen fejlődés a jubileumi évben is
Idén ünnepli tizedik születésnapját a BHS Trans Kft. A fuvarozási és logisztikai területen ma már komoly erőnek számító cég fejlődése a kezdetektől töretlen. Erről és a három éve indított Express üzletágról beszélgettünk a terület vezetőivel. Ma már több mint 600 főt foglalkoztat a dunakeszi központtal működő vállalkozás, amely komplett logisztikai szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. A közúti áruszállítás mellett tengeri, légi és...
Használt haszonjárművek piaci körképe: Visszatért a hiánygazdaság
Ha új nincs, a használt is jó. És ha már használt sincs? Új tehergépkocsikat kivárhatatlan szállítási határidőkkel kínálnak a gyártók, ezért sokan inkább használt jármű mellett döntenek. De már azok a készletek is kifogytak. Méghozzá egész Európában. Alaposan megkeverte a lapokat a koronavírus-járvány a járműpiacon. Tavaly tavasszal az első hullám ideje alatt jóformán befagyott a haszonjárműpiac, sokan a már meglévő...
Nem sül le a bőr a képükről?!
Vérmérséklete szerint mindenkinek van véleménye a szabályokat nem tisztelő, pofátlan autósokról. Akik az álló autónk mellett a zebrán előznek, az autópályán a leállósávban, a városban a járdán furakodnak előre, s van még ettől cifrább is… Jó lenne, ha ezt látná a rendőr is, hogy jól megbüntesse, s hogy vennék el a jogosítványát is, de azonnal, csapunk dühöngve a kormányra. Tehetetlenül...
Az új DAF fejlesztése: Ezer már elkelt látatlanban
Elsőként vehettük szemügyre testközelből a DAF új típuscsaládját az International Truck of the Year zsűri tagjaiként. Eindhovenben, a vállalat főhadiszállásán megismerhettük az utat is, amit a gyártó az utóbbi néhány évben bejárt, hogy eljusson idáig. Már az utazás lehetősége is nagy szónak számított a még hullámokat verő járvány mellett július elején. Így még nagyobb élményt jelentett végre megtapogatni, körbejárni ezeket...
Megéri nem száguldani
Mindannyiunk alapvető igénye és feladata a közlekedésbiztonság javítása. Sajnos nincs rá egyetlen biztos formula. A büntetés egyértelműen visszatartó szankció, ám az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) most a pozitív megerősítés eszközét alkalmazza. Már látjuk az óriásplakátokat, rajta a felirattal, hamarosan indul az ORFK-OBB kezdeményezése. Egy ingyenes okostelefonos alkalmazás, amelynek segítségével OBBCoin pontokat gyűjthetünk, ha szabályosan közlekedünk – egészen pontosan a megengedett...
Előfizetéses funkciók és szolgáltatások: Legyen kéznél a bankkártya!
À la carte rendszerű, előfizetéses funkciókkal és szolgáltatásokkal igyekeznek a gyártók rugalmas megoldásokat kínálni az üzemeltetőknek. Ezzel ideális esetben mindkét fél jól járhat. Ám óvatosan kell egyensúlyozniuk, hogy ne pénzszerzésnek tűnjön. Fokozatosan jelennek meg a járműiparban az internetes adatfolyam-szolgáltatók által már évek óta alkalmazott, igény szerinti előfizetéseken alapuló díjcsomagok különböző fajtái. Néhány személyautós prémiummárka már felvette kínálatába a kényelmi funkciók...
Látni a láthatatlant
Tolatni nehéz, felelősségteljes dolog, hiszen gyakorlatilag beláthatatlan a haszonjármű mögötti terület. Amíg csak egy vasoszlopnak megyünk neki, legfeljebb bosszúságot okoz. Pedig akár emberek is lehetnek mögöttünk, és az már büntetőjogi kategória. Szűkszavú a KRESZ, a megfordulás és a hátramenet fő szabálya egy közös pontban jelenik meg: „33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a...
Szigorúbb biztonsági követelmények: Profik munkában
Nemcsak a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentését várja el az Európai Unió a haszonjármű-gyártóktól, hanem számos fejlett biztonsági rendszert is kötelezővé tesznek a következő években. Mindenki tudja, hogy ameddig a potenciális üzleti kár nagyobb a büntetésnél, addig a fuvarozók között mindig is lesznek ügyeskedők. Azonban a folyamatosan továbbfejlesztett és immár távolról is kiolvasható digitális tachográfok korában ez is egyre nehezebb. És nem ez...
Nehéz-teherautók hatékonysága: Döbbenetesen hatékonyak
Belegondoltunk már, hogy milyen takarékosak a nehéz-haszonjárművek? Melyik márkák az igazán gazdaságosak? Miért kell felülről kényszeríteni a még kisebb fogyasztású járműveket? Közel 200 ezer jármű fogyasztási adatainak tanulságait mutatjuk. Egy kishaszonjármű 1-1,4 tonnát száz kilométerre nagyjából 8-12 liter gázolajból mozgat el. A nehéz-teherautók viszont közel hússzor ennyi árut továbbítanak csupán háromszoros mennyiségű tüzelőanyaggal! Míg a kishaszonjárműveknél mindig is ott állt...
Utolsó kilométeres kiszállítások: Szánkba repül a sült galamb
Történelmi jelentőségű életmódváltás megy végbe a szemünk előtt: a kiskereskedelem gyors léptekkel áll át a házhozszállításra. Nagy jelentőséget kap a szállítási lánc utolsó kilométere, újszerű, környezetkímélő módszerek jelennek meg. Háttérbe szorul az évezredeken át kiválóan működő modell, amelyben a termelők és a vásárlók kimentek a piacra, hogy személyes kapcsolatot létesítve intézzék el az adásvételt. A téglából és malterból épült üzletekben...