Porhintés

Homokvihar – új veszélyforrás az útjainkon. Elméletileg eddig is tudtuk, hogy van ilyen, de most már azt is megtapasztaltuk, hogy milyen brutális ez valójában. Meg azt is, hogy mennyire nem vagyunk felkészülve erre! A kérdés csak az, hogy tanulunk-e belőle? Szerintem nincs ember ebben az országban, aki ne hallott volna a hazai utakon eddig sohasem tapasztalt méretű tömegbalesetről. Korábban egyszerre...

Nehéz-teherautók biztonsági minősítése: Iparágat felkaroló újításra készülnek

Nemcsak a halálos és súlyos baleseteket előznék meg a teherszállító járművek biztonsági besorolásával, de egységes képet is kapnának a gyártók arról, hogy milyen fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy a lehető legbiztonságosabbá váljon a szektor. Alapvetően meghatározza az Euro NCAP a fogyasztók személyautókkal szemben támasztott általános biztonsági elvárásait már 1997 óta, néhány éve már a kishaszonjárművek aktív biztonságát is tesztelik. A jövőben...

Biztonságtudatosság: Egy életed van…

Ki mint használja övét, úgy viselkedik az úton. A témát körüljáró tanulmány egy másik meghökkentő következtetésre is jutott: bizonyítottan felülreprezentáltak a biztonsági övet nem viselők a közlekedési balesetek halálos áldozatai között. Miként függ össze ez a két dolog? Úgy, hogy mindannyian különböző módon közelítünk a kérdéshez, hogy bekötjük-e a biztonsági övet, és hogy ezt mennyire követeljük meg a járműben utazóktól....

Used Trucks by Renault Trucks: Bizonyított minőség

Példaértékű a Renault Trucks hazai használtjármű-értékesítése a márka hálózatában. A gyártó a felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy a teherautóik minél tovább, akár több életen keresztül munkában maradhassanak. Nem, a csapból még nem az folyik, hogy komoly akadályokkal küzd a szakma. Ám mi is többször írtunk már a járvánnyal és háborúval nehezített helyzetről a kihívás címke alatt. Az ellátási...

Jó tanácsok közlekedőknek: Baleset után: hogyan tovább?

Sokaknak életük során bele sem kell gondolni abba, hogy milyen egy közlekedési baleset részesévé válni. Pedig a baj könnyen bekövetkezik, és még ha figyelmesek is vagyunk, a helyzetek többségében nem csak rajtunk múlik a kimenetel. Szerkesztőségünk berkein belül két eset is történt a közelmúltban, ezek kapcsán pedig rengeteg érdekességre derült fény. Ezért jártunk utána több szemszögből is, hogy mi a...

Sofőrhiány: Ki vezet holnap?

Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra. Jól érzékeltetik a fenti probléma súlyosságát a sajtóban is olvasható adatok. Minden busztársaság nagy erőkkel toboroz, sok helyen egyszerűen nincs elég...

Hidrogén-infrastruktúra: Kapudrog a busz?!

Nincs elegendő gyártókapacitás, nincs töltőhálózat, hogyan lesz itt hidrogénalapú gazdaság? A közösségi közlekedésen keresztül törhet be a mobilitás világába az univerzum alapköve. Míg az elektromos töltőhálózat kiépítése is csupán gyerekcipőben jár, addig a hidrogén-infrastruktúra nemhogy négykézláb nem csúszkál, még egyedül átfordulni sem tud a másik oldalára. Azonban jelen tudásunk szerint igen drága és szó szerint nehéz az akkumulátoros járművek hatótávolságát...

Scania 25 P BEV – N333 Thermosol: Régiós első

Munkába állt az a tisztán elektromos teherautó, amely a svéd világcég első ilyen járműve a közép-európai régióban. Újabb fontos állomás hazánkban az elektromobilitás felé vezető úton. Ünnepélyes keretek között átadta a Scania Hungária Kft. a WIN Capital Kft. új eszközét. Így a szintén a régióhoz tartozó Csehországot és Szlovákiát is megelőzve hazánk útjain tűnik majd fel elsőként ez a jövőbe...

Renault Trucks szétszerelő üzem: Nem csak egyszer élnek!

Régen, ha tönkrement valami, megjavítottuk, aztán beköszöntött a fogyasztói társadalom kora. Ez a „vedd, használd, dobd el” elvét ültette el a fejekben. Szerencsére változik ez a hozzáállás, remek példát mutat erre egy profitorientált vállalat. Nem lehet elégszer ismételgetni: természeti erőforrásaink végesek! Ezt tartotta szem előtt a Renault Trucks, amikor az elhasználódott teherautók újrahasznosítására és az alkatrészeik újrafelhasználására egy 3000 négyzetméteres...

Nekimenjek, ne menjek?

Egy negyven tonnás monstrum volánja mögött ülsz és magabiztosan szeled a kilométereket. Kedvenc zenekarodat hallgatod, szereted a munkád. Évtizedek óta ezt csinálod, balesetmentesen, eddig megúsztad, ám most szörnyű dilemma elé kerülsz. Tudod jól, hogy a világ egyik legveszélyesebb munkája a tiéd. De talán már arra is gondolsz, hogy veled olyan már nem történhet, amely szituációban ne találnád fel magad. Annyi...
Hirdetés:
error: Védett tartalom