Látni a láthatatlant

Tolatni nehéz, felelősségteljes dolog, hiszen gyakorlatilag beláthatatlan a haszonjármű mögötti terület. Amíg csak egy vasoszlopnak megyünk neki, legfeljebb bosszúságot okoz. Pedig akár emberek is lehetnek mögöttünk, és az már büntetőjogi kategória. Szűkszavú a KRESZ, a megfordulás és a hátramenet fő szabálya egy közös pontban jelenik meg: „33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a...

Szigorúbb biztonsági követelmények: Profik munkában

Nemcsak a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentését várja el az Európai Unió a haszonjármű-gyártóktól, hanem számos fejlett biztonsági rendszert is kötelezővé tesznek a következő években. Mindenki tudja, hogy ameddig a potenciális üzleti kár nagyobb a büntetésnél, addig a fuvarozók között mindig is lesznek ügyeskedők. Azonban a folyamatosan továbbfejlesztett és immár távolról is kiolvasható digitális tachográfok korában ez is egyre nehezebb. És nem ez...

Nehéz-teherautók hatékonysága: Döbbenetesen hatékonyak

Belegondoltunk már, hogy milyen takarékosak a nehéz-haszonjárművek? Melyik márkák az igazán gazdaságosak? Miért kell felülről kényszeríteni a még kisebb fogyasztású járműveket? Közel 200 ezer jármű fogyasztási adatainak tanulságait mutatjuk. Egy kishaszonjármű 1-1,4 tonnát száz kilométerre nagyjából 8-12 liter gázolajból mozgat el. A nehéz-teherautók viszont közel hússzor ennyi árut továbbítanak csupán háromszoros mennyiségű tüzelőanyaggal! Míg a kishaszonjárműveknél mindig is ott állt...

Utolsó kilométeres kiszállítások: Szánkba repül a sült galamb

Történelmi jelentőségű életmódváltás megy végbe a szemünk előtt: a kiskereskedelem gyors léptekkel áll át a házhozszállításra. Nagy jelentőséget kap a szállítási lánc utolsó kilométere, újszerű, környezetkímélő módszerek jelennek meg. Háttérbe szorul az évezredeken át kiválóan működő modell, amelyben a termelők és a vásárlók kimentek a piacra, hogy személyes kapcsolatot létesítve intézzék el az adásvételt. A téglából és malterból épült üzletekben...

Globális félvezetőhiány: Csipetnyi probléma

Körömnyi méretűek, mégis elképzelhetetlen nélkülük az életünk. Félvezetők híján például nem lenne mindenkinek legalább a telefonja okos. Ám ami ennél is ijesztőbb, modern járműveinket nemhogy beindítani, még csak kinyitni sem tudnánk. Mostanra már a kisiskolások is bizonyára mind tudják, soha nem látott félvezetőaszály alakult ki a globális gazdaság pandémia által felkorbácsolt tengerében. Klasszikus első világbeli probléma ez: nem az iható...

Ments meg egy életet!

Nem nagy dolgot kérünk. Meg lehet csinálni! Csak annyit kell tenni, hogy ha a sziréna hangját hallod, a megkülönböztető kék (esetleg vörös) villogó fényt látod, akkor átkapcsolsz életmentő üzemmódba. Tégy meg mindent legjobb tudásod szerint annak érdekében, hogy a bajba jutott embertársunk számára a segítség minél hamarabb megérkezhessen. Mert lehet, hogy pont az a néhány másodperc kell a túléléshez,...

Fekete bukósisakok

Sok-sok baleset helyszínén eljárva, az esetek hátterét vizsgálva egy elsőre érthetetlen előzmény is gyakran felmerül. Egyszerűen nem látták meg a triviális körülmények között érkező motorost. Sokan még az ütközéskor sem tudták, hogy mi történt. Sokan, sokféleképpen feldolgozták már magát a problémát – nagyon helyesen, ezzel folyamatosan felszínen tartják a motorosok témáját, főleg így a szezon kezdetén. Ezenkívül már szerepel a...

Nem a méret a lényeg

Melyik két típus érdemelte ki eddig a legjobb minibusznak járó International Minibus of the Year serleget? Vigyázat, élményrontás: a képen látható 1935-ös Chevrolet Carryall Suburban nem jó tipp. Az International Bus & Coach of the Year zsűrije nem csupán a 18 méteres csuklós buszokkal és a 17 méteres háromtengelyes fényűző turistabuszokkal foglalkozik, az apró személyszállítóknak is szorítanak helyet repertorárjukban. Eddig...

Continental abroncsok elektromos buszokhoz: Összeillő innovációk

Közösen fejleszt gumiabroncsokat kifejezetten az elektromos városi buszok sajátos követelményeire a Continental és a VDL Bus & Coach. A Contidrom tesztpályán tesztelt prototípusok lenyűgöző tulajdonságokat mutatnak, főként vizes útfelületen. Nemcsak magukat a járműgyártókat állítja új kihívások elé az e-mobilitás, hanem a részegység-beszállítókat is. Így például az abroncsgyártóknak is új megoldásokkal kell előállniuk, hogy megfeleljenek az új hajtási móddal együtt járó...

Szabványosítják a hidrogéntankolást

Elengedhetetlen a hidrogén, mint járműipari hajtóanyag tankolási folyamatának nemzetközi szabványosítása az üzemanyagcellás gépjárművek világszintű elterjedéséhez. Nagyszabású projektbe kezdett ennek kidolgozásához a Nikola a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 197-es műszaki bizottságával (ISO/TC 197), amelyet világszerte egyetértéssel támogatnak a hidrogénnel működő üzemanyagcellán alapuló közlekedésben érintett szereplők. A szabványosítási projekt három fő feladata a hidrogéntankolási előírások kidolgozása, a jármű és a töltőállomás között szükséges...
Hirdetés:
error: Védett tartalom