Teljes gázzal a fenntarthatóság felé

Számos érdekességet mutatott be nemrég az Isuzu. Átfogóan megújította a D-Max pickupot, kidolgozott egy akkumulátorcserés rendszert elektromos kisteherautóknak, valamint leleplezett egy elektromos városi buszt és egy üzemanyagcellás nehéz-teherautót. Hazánkban a legtöbben a D-Max pickupról ismerik az Isuzu márkát. Nem véletlenül, hiszen a platós terepjárók világszerte igen népszerűek, 1974 óta több mint száz országban már több mint ötmillió példányuk talált gazdára....

Western Star 47X: Nehézfiú lite

Nyugat egykor fényes csillaga az utóbbi évtizedekben fehér törpeként pislákolt. Nem jutott neki sokkal több csillogás, mint egy energiatakarékos izzónak. A nehézkategóriás 49X és a közelmúltban bemutatott, madárcsontú 47X azonban újra az élmezőnybe repítheti. Végre valahára felvehette a kesztyűt az eddig mostohalány Western Star is. Kilépett a Daimler-csoport évek óta eladási rekordokat döntögető eminens tanulója, a Freightliner Trucks árnyékából. A...

Volvo Trucks elektromos teherautók újdonságai: Ráhajtottak a jövőre

Célirányos teszteken igazolta kiváló energiahatékonyságát és télállóságát a tisztán elektromos hajtású Volvo FH Electric. Sőt, a gyártó egy aktív tapadásszabályzó rendszert is kifejlesztett a villanymotoros teherautóihoz. Ma még az egyik legfontosabb kérdés egy elektromos tehergépkocsival kapcsolatosan az, hogy mekkora a hatótávja és az energiafogyasztása. Ezért Jan Burgdorf német teherautós szakújságíró független közúti tesztnek vetette alá a Volvo FH Electric nyerges...

WEVC eCV1: Középkormányos pionír

Lényegében mindenki ismeri a watt kifejezést. Ha máshonnan nem, hát a hajszárítók és fenntartható, de szívóerőben gyengélkedő porszívók csomagolásáról. Most mégsem ezekkel, hanem a brit Watt Electric Vehicle Company legújabb portékájával foglalkozunk. Első látásra olyan a Watt Electric Vehicle Company (WEVC) eCV1 típusa, mint egy zsebtesla, egy kicsinyített Tesla Semi. Ez nem az innovatív brit manufaktúra fantáziátlanságára utal, hanem a...

Mercedes-Benz Euro 6-os buszpaletta: Erőfölény

Immár minden elképzelhető felhasználási területre kínál megfelelő, Euro 6 minősítésű buszt a Daimler Buses. Végigvesszük a Mercedes-Benz minibuszoktól luxusbuszokig terjedő kínálatának, illetve a kapcsolódó szolgáltatások újdonságait.

Schmitz Cargobull S.CF konténerszállító félpótkocsik: Megújult konténeresek

Négy konténerszállító félpótkocsit kínál Európában a Schmitz Cargobull a 20-45 lábas konténerek megbízható és biztonságos intermodális szállítására. Modellfrissítésük után új jelölésrendszer utal még határozottabban az egyes alkalmazási területeikre. Univerzális használatra született az S.CF ALLROUND 20-45 (korábban S.CF EURO) félpótkocsi, így 20 és 45 láb között minden méretű konténer felvételére alkalmas. Az S.CF LIGHT 40/45 (korábban S.CF EURO LIGHT) mérsékelt saját...

Új Opel Vivaro és Renault Trafic: Kétanyájú ikrek

Csupán néhány hajszálban különböző ikerpár két különböző anyától – embereknél lehetetlen, az autóiparban annál természetesebb. Mint az Opel Vivaro - Renault Trafic páros esetében, amelyeknek megjelent a legújabb generációja.

Amazon elektromos furgon: Mosolyszállító

Összefogott az Amazon óriáscég egy startup-autógyártóval, hogy létrehozza saját, százezer gépkocsis, karbonsemleges csomagkézbesítő flottáját. Az egész járműkategória fejlesztését magával húzó projekt első furgonjait már a gyakorlatban tesztelik. Lehár Ferenc az operettjében a hétmérföldes léptekkel előrenyomuló Kínát a mosoly országának nevezte, ma viszont inkább félelmetesnek látják aggódó vetélytársai. Ezért szimbolikus jelentőséget kap, hogy az Amazon csomagküldő óriáscég mosolykézbesítőnek mondja új, saját...

Mercedes-Benz Concept X-CLASS: Vidéki fickó dizájnöltönye

Bárminél világosabban jelzi a pickuppiac prémiumirányú elmozdulását egy új szereplő, a Mercedes-Benz X-osztály megjelenése. Megmutatja, hogyan lehet elegánsan vidékies egy városi yuppie.

Credobus Econell 12 Next: Tizenkettő lett, maradhat?

Nem a hentes csapta le a győri és mosonmagyaróvári busznagyhatalom csuklós buszának hátsó kocsitestét. Ha így lenne, a maradvány nélkülözné a hajtásláncot – értő kezek faragták a közös alapból az új generációs szóló buszt. Könnyű buszairól híres a Credobus. „Kiskerekessége”, azaz a 19,5 colos peremátmérőjű keréktárcsa, hatalmas előnyt jelent, az autóbusz legalább 1,5 tonnával könnyebb a konkurensek átlagánál. Nyilvánvaló, hogy...
Hirdetés:
error: Védett tartalom