Új Scania Interlink: Északi összekötő

Folytatva a Scania buszkínálatának átfogó korszerűsítését bemutatkozott az alapjaiban új Interlink. Az elsősorban elővárosi, illetve helyközi feladatokra való típus tüzelőanyag-fogyasztása, biztonsága és vezetőállása is számottevően javult. Ma már egy autóbusz rugalmas specifikálhatósága fél siker. Éppen ezért az új alvázzal és felépítménnyel készülő Scania Interlink hosszúságát, belső elrendezését, poggyásztereit, ajtóképletét, hajtásláncát és kategóriabesorolását is minden eddiginél tágabb keretek között szabhatják meg...

VDL Citea: Sikergyanús innovációk

Sorra érkeznek jelentős megrendelések az új VDL Citea buszra, amelyet kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett a neves holland gyártó. Számos innovációjával tehát sikeresnek ígérkezik, így jó esélyekkel indulhat az International Bus of the Year címért is. Elsők között ismerte fel a VDL Bus & Coach a tisztán elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket, így az International Bus of the Year 2011 díjjal jutalmazott...

Mercedes-Benz Tourrider: Született amerikai

Kifejezetten az észak-amerikai piac sajátos igényeinek megfelelően, ugyanakkor a Mercedes-Benz tudásának legjavát képviselve született meg a Tourrider távolsági busz. Az újdonság két eltérő karakterű változatban készül Business és Premium néven. Mivel a Mercedes-Benz Tourrider célpiaca kimondottan Észak-Amerika, csupán egyetlen karosszériaméretben, háromtengelyes kivitelben, az ütközési energiát elnyelő lökhárítót is beleszámolva 13,92 méter hosszúságban gyártják. Azonban kétféle modell szerepel a kínálatában, a...

A Scania villamosított újdonságai: Villámgyorsan fejlődnek

Rohamléptekkel halad a Scania a nehéz-teherautók villamosításának útján. Bemutatta negyedik generációs hibrid hajtásrendszerét egy egyedülálló megoldással, míg az elektromos vontatóit már nyolcvan tonna szerelvényössztömeggel is tesztelik ügyfelei. Akkor is élen járt a Scania, amikor 2014-ben bevezette az első hibrid hajtású nehéz-tehergépkocsiját két kilométeres elektromos üzemű hatótávolsággal, most pedig a negyedik generáció leleplezésével különösen úttörőnek számít. A márka jól bevált, moduláris...

Volvo Trucks elektromos teherautók újdonságai: Ráhajtottak a jövőre

Célirányos teszteken igazolta kiváló energiahatékonyságát és télállóságát a tisztán elektromos hajtású Volvo FH Electric. Sőt, a gyártó egy aktív tapadásszabályzó rendszert is kifejlesztett a villanymotoros teherautóihoz. Ma még az egyik legfontosabb kérdés egy elektromos tehergépkocsival kapcsolatosan az, hogy mekkora a hatótávja és az energiafogyasztása. Ezért Jan Burgdorf német teherautós szakújságíró független közúti tesztnek vetette alá a Volvo FH Electric nyerges...

Piaggio Porter NP6: Amilyen kicsi, annyira sokoldalú

Ha mindenképpen új autóban gondolkodunk, akkor ár-érték arányban korrekt városi kishaszonjárművet alkotott az olasz gyártó. Kisvállalkozásoknak remek választás lehet az új Piaggio Porter NP6 a sokoldalúsága miatt. Kezdjük az alapoknál, négy különböző tengelytávval rendelhető az új Piaggio Porter NP6, a 2650–3250 milliméteres változatok elérhetők szimpla és dupla hátsó abroncsozással. A vérbeli teherautókra jellemzően kettős parabolikus laprugós a hátsó felfüggesztése és...

A Lamberet újdonságai: Hűtősök forró innovációkkal

Helyileg nulla károsanyag-kibocsátás, ésszerűsítés és hatékonyság – e három kulcsszó jegyében összesen hét világpremierrel, köztük áttörő újításokkal rukkolt elő a francia Lamberet. Elérte a felépítménygyártókat is az európai haszonjárműipar villamosítási hulláma. Így a Lamberet már egytől száz köbméter raktérfogatig kínál tisztán elektromosan működő aggregátokkal hűtött termékeket. A gyártó egyik világújdonságaként az SR2 Fresh2 többkamrás félpótkocsi villamos hűtőaggregátjának áramellátásáról hidrogénnel működő üzemanyagcellás...

Új Ford Ranger és Volkswagen Amarok: Felemás ikrek

Henry Ford is elismerően biccentene az F-150 karakteres stílusjegyeinek láttán. Annak ellenére, hogy az új Ford Ranger nem csupán feketében, hanem Volkswagen Amarok pickupként is kelleti majd magát. Mókás, hogy a futószalag úttörőjének száját akkor hagyta el a legendás „Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek.” mondat, amikor a Model T kizárólag szürke, kék, zöld és vörös...

Tatra Force 14×8: Különleges márka különleges járműve

Egyedülállóak a világ autóiparában a Tatra tehergépkocsik. Most e speciális alapokra építettek egy 25 méter hosszú járművet, egy vasüzemnek. Ez a példa érzékelteti, hogy szinte bármilyen célra megfelel a sajátos, központi csővázas konstrukció. Arról híres a cseh Tatra, hogy „nem lép egyszerre”, mintha „csak azért is” alapon konstruálna, és állhatatosan kitart egyéni elképzelései mellett. Kuriózumaival nem tartozik a piac nagyjai...

Credobus Econell 18 Next: Csuklóból kirázott világújdonság

Több szempontból is járműtörténelmi jelentőségű a Credobus Econell 18 Next bemutatkozása. Újraindítja a szünetelő magyar csuklósbusz-gyártást, ez a világ egyetlen 19,5 colos kerekekkel készülő csuklós busza és számos további paraméterében is kiemelkedő. Hosszú évek óta sikeresen bizonyítja innovációs erejét a piaci igényekre jól reagáló termékújdonságaival a Credobus autóbuszokat gyártó Kravtex-Kühne Csoport. Azonban most az Econell 18 Next alacsonybelépésű modell révén...
Hirdetés:
error: Védett tartalom