Hannoverben a Krone standján központi helyen állt a Profi Liner függönyponyvás félpótkocsi, amely a kínálat egyik legerősebb lábát jelenti. A Profi Liner típus fontos újdonságaként mutatták be a Safe Curtain nevű biztonsági függönyponyvát, amelynek lényege, hogy bedugható lécek helyett nagyon erős rugóacélból készült szalagokat építenek be a ponyva függőleges zsebeibe. Ez a megoldás nemcsak könnyebben és gyorsabban használható, illetve biztonságosabb, hanem körülbelül 90 kilogrammal csökkenti a saját tömeget. Sőt, még vagyonvédelmi funkciója is van, ugyanis nem engedi vízszintes irányban végigvágni a ponyvát. Az új biztonsági ponyva utólag is felszerelhető a Krone pótkocsikra, valamint a DIN EN 12642 Code XL, a VDI 2700 italszállítási és a Daimler 9.5 rakományrögzítési előírásoknak is megfelel.
Jóval speciálisabb a rakománymegtámasztó függönyponyva, amelyet kifejezetten ruhaszállításhoz fejlesztettek ki. A ruhafuvarozással foglalkozók körében ugyanis közismert probléma, hogy a megrakott ruhás zsákok kinyomják a ponyvát, és így a jármű szélessége meghaladja a 2,55 métert, ami bírságot vonhat maga után. Az új ponyva azonban egy külső és egy belső rétegből áll, amelyek között függőleges és vízszintes merevítőket helyeznek el. A függőlegesek alumínium profilok, míg a vízszintesek hidraulikus szivattyúkkal megfeszíthető kötelek.
Az új Multi Grid rakományrögzítő rendszer nem akadályozza a tető elhúzását vagy megemelését, és használaton kívül könnyen, gyorsan eltávolítható
Ezenkívül a Krone bemutatta az új, innovatív Multi Grid rakományrögzítő rendszert, amely kiválthatja a költséges rakományrögzítő rudakat. Ez valójában egy hevederháló, amelyet feszítőszíjakkal a külső vázkerethez, illetve a Multi Lock sínekhez rögzítenek a menetirányra keresztben. Ráadásul nem akadályozza a tető elhúzását vagy megemelését, és használaton kívül könnyen, gyorsan eltávolítható.
A 25 évvel ezelőtt bevezetett, kiváló vízszigetelést biztosító ragasztott padló egyik újdonsága, hogy immár a kompakt tartószerkezetét lecsavarozzák az alvázhoz a még nagyobb merevség és stabilitás érdekében. Míg TrailerSafetyFloor néven már csúszásgátló bevonat is rendelhető a padlóra.
Nemcsak a padló, a tető is tartogatott újítást, mégpedig a tetőponyván a jégképződést megakadályozó Ice Protect Easy rendszer új generációját. Ennek lényege, hogy a korábbi légcsatornás megoldás helyett villanymotorral működtetett mechanikus emelőkarokkal lehet 18 centiméterrel kiemelni a tetőponyva gerincét. Ez egyrészt könnyebben szervizelhető, másrészt masszívabb a korábbi rendszernél. Továbbá a jármű hosszabb leállítása sem okoz gondot.
Az új Coil Liner Compact modellt még jobban a tekercsszállítás követelményeire szabták. Saját tömege még az öt tonnát sem éri el a még nagyobb hasznos teherbírás érdekében, ugyanis hosszát tíz méterre csökkentették, míg a tekercsvályú 6,3 méter hosszú. Az új Vario Coil System pedig a tekercsek innovatív rögzítőrendszere. Ennek alapja kétoldalt egy-egy beépített rakományrögzítő sín, amelyekhez 200 milliméterenként rögzíthetők a tekercset megtámasztó rudak, így a tekercsek pontosan a jármű tömegközéppontjánál helyezhetők el.
Az új Ice Protect Easy rendszer lényege, hogy a korábbi légcsatornás megoldás helyett villanymotorral működtetett mechanikus emelőkarokkal lehet 18 centiméterrel kiemelni a tetőponyva gerincét a jégképződés megelőzésére
Hasznos megoldások hűtősöknek
A Krone Cool Liner hűtős félpótkocsik sem maradtak újítások nélkül. A továbbfejlesztett Isowall PLUS elválasztó fal 120 kilogrammal kisebb tömegű, jobb hőszigetelő képességű és könnyebben használható, mint elődje. A kiegyensúlyozó rendszer ötletes elhelyezése révén ugyanis rendkívül könnyen nyitható és csukható az elválasztó fal, amellyel az előtte elhelyezett rakomány is összetömöríthető a jobb helykihasználás érdekében. Ráadásul az új Isowall PLUS körülbelül fél óra alatt utólagosan is beépíthető a Krone pótkocsikba.
Továbbá a Krone egy új raktér-fertőtlenítő megoldást is bemutatott. Az innovatív UV-C rendszer lényege, hogy a hűtőaggregátból a raktérbe vezető levegőcsőbe beépítenek egy UV-C lámpát, amely elpusztítja a gombák 80 és a baktériumok 99 százalékát. Ezáltal jelentősen javítható az élelmiszerbiztonság.
A továbbfejlesztett Isowall PLUS elválasztó fal 120 kilogrammal kisebb tömegű, jobb hőszigetelő képességű és könnyebben használható, mint elődje
Egy európai tanulmány szerint a hosszú távú fuvarozásban minden hatodik tehergépkocsi-vezetőt érte már rablótámadás, és az esetek kétharmadában a rakomány a célpont. Ezért a Krone Dry Liner dobozos félpótkocsik hátfalajtói új rablásgátló berendezést kaptak, amely a hátsó vázszerkezet alatt található, így nehezebben hozzáférhető az elődjénél. A berendezés egy kézi karral működtethető, és a reteszelő csapot az ajtók belső oldalán helyezték el. Ráadásul, amikor a rendszer be van zárva, a kézi kar nem látható, megnehezítve az illetéktelenek dolgát.
Cserefelépítményes újdonságok
Hannoverben mutatkozott be a nagyközönség előtt először a Krone Box Liner SDC 27 eLTU70 típusú konténerszállító félpótkocsi. A moduláris felépítésű, 20–45 láb közötti konténerekhez rugalmasan alkalmazható jármű a nagyszilárdságú acél használatának köszönhetően 500–900 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást tesz lehetővé elődjéhez képest. Ezenkívül az alváz hosszát változtató rendszer, illetve a rögzítőrendszer kezelése is könnyebb a korábbinál.
A ponyvás cserefelépítmények számára pedig újfajta kialakítású hátsó tetőtartó oszlopokat vezetett be a gyártó, amelyek lényege, hogy szétkapcsolható a tető a hátfaltól, így a tető emeléséhez nem kell kinyitni a hátfalat. Ezáltal gyorsabban rakodható oldalról a jármű, valamint a hátfalnál nagyobb a rakodási magasság.
A 20–45 láb közötti konténerekhez rugalmasan alkalmazható új Krone Box Liner SDC 27 eLTU70 konténerszállító félpótkocsi 500–900 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást nyújt elődjénél
Szintén újdonságként jelent meg az IAA-n a csupán 1800 kilogramm saját tömegű dobozos cserefelépítmény vonórudas pótkocsikhoz. A jelentős tömegcsökkentést alumínium profilokból és üvegszálas kompozitból álló, fényáteresztő tetővel, méhsejtszerkezetű kompozitból készülő oldalfalakkal és raktérajtóval, valamint az általános anyagvastagság mérséklésével érték el.
Kormányzott dollyk
Nyugat-Európában egyre több helyen engedélyezik az extrahosszú szerelvények közlekedését, ezért a Krone bemutatott Hannoverben egy új dollyt. A Krone Dolly új kormányrendszerének fő elemei az elforduló vonórúd, a hidraulikusan kormányzott első tengely és a robusztus, kis karbantartásigényű hidraulikus rendszer. Ez az új rendszer csökkenti a fordulási kör átmérőjét, az abroncsok kopását, valamint kétszáz kilogrammal kisebb saját tömeget eredményez elődjéhez képest. Ugyanezt a kormányrendszert megkapta a Krone Mega Dolly is, amelynek kapcsolási magassága 980 milliméter, ezáltal az extrahosszú mega szerelvények raktérkapacitása elérheti a 150 köbmétert.
Az új Krone Dolly hidraulikusan kormányzott első tengellyel készül
Hatékonyabb csomagkézbesítés
Mindezek mellett a Krone egy csomagkézbesítő furgonok számára tervezett felépítményt is kiállított az IAA-n. A kis tömegű Krone CEP Shuttle dobozzal felszerelt kishaszonjármű hasznos teherbírása körülbelül egy tonna, rakterének térfogata pedig 18,5 köbméter. Sajátosságai közül említést érdemel az ívelt tetőkialakítás, amely megakadályozza, hogy télen jégdarabok képződjenek a járművön, a jobb oldalon elhelyezett mechanikus tolóajtó, a beltérben pedig a mozgásérzékelős világítás, valamint a fix és lehajtható polcok. A hátsó ajtónál egy kézikocsi is tárolható.
A gyártó egy elektromos mozgatású oldalsó tolóajtót is bemutatott csomagkézbesítést végző járművek felépítményéhez. A lábkapcsolóval és távirányítóval is működtethető ajtó két másodperc alatt nyitható, illetve csukható, ezáltal hozzájárul a rakodás meggyorsításához, ami a csomagkézbesítésnél igen lényeges szempont. Az elektromos mozgatószerkezet annyira kompakt kialakítású, hogy az ajtónyílás magasságát nem csökkenti, szélessége pedig minimum 80 centiméter. A karbantartást nem igénylő rendszer akadályérzékelést is magában foglal, három kilométer/óra sebesség felett pedig automatikusan becsukja az ajtót. Ráadásul ez az elektromos tolóajtó-mozgatás utólag is könnyedén felszerelhető a tolóajtós furgonokra.
Szintén a csomagkézbesítés meggyorsítása iránti igény hívta életre a cserefelépítményekhez kínált, kivehető görgősoros rakodópályákat. Ezek használatával nemcsak lényegesen gyorsabb, hanem a járművezető fizikai terhelését is csökkenti a konténerek ki-, illetve berakodása. Használton kívül a homlokfalra erősítve tárolhatók a 14 kilogramm tömegű görgőpályák.
Az új Krone CEP Shuttle dobozos felépítményt kifejezetten csomagkézbesítő kishaszonjárművekhez kínálja a gyártó
Sajátmárkás részegységek
Még az előző, 2014-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon vezette be a Krone a sajátmárkás pótkocsitengelyét. Két év alatt 25 ezer Krone Trailer Axle tengely került forgalomba, és a növekvő igények kielégítésére a vállalat kibővítette gyártási kapacitását a dinklagei üzemében. Az ötmillió eurós beruházás eredményeként az éves gyártási kapacitás hatvanezer darabra nőtt. A 2016-os IAA-n a Krone bemutatta a dobfékes saját tengelyét is, amely kiválóan illeszkedik a termékkínálatba, vagyis minden olyan pótkocsihoz rendelhető, amelyhez a tárcsafékes Krone tengely elérhető.
A német gyártó azonban nemcsak saját tengelyt, hanem sajátmárkás gumiabroncsot is kínál. Az Easy Rider név alatt futó abroncsok különlegessége, hogy a 365/65 R 22,5 mérettől a 385/55 R 22,5-en át a 435/50 R 19,5, illetve 445/45 R 19,5 méretig mindegyik változat öt tonna teherbírású. Ezenkívül most még tovább csökkentették a gumik gördülési ellenállását, így a 385/65 R 22,5 méretű kivitel már A minősítésű címkét kap. Az új Easy Rider K 311 pedig egy teljes terhelésű háromtengelyes félpótkocsi esetében száz kilométerenként fél liter gázolaj megtakarítását is eredményezheti.
A Krone Easy Rider gumiabroncsok mindegyike öt tonna teherbírású, és az új változatoknak tovább csökkent a gördülési ellenállásuk
Fejlődő telematika
Végül, de nem utolsósorban a Krone Telematics, azaz a gyártó telematikai rendszere is megújult. Eddig az üzemeltetőknek két külön rendszerre volt szükségük, hogy a nyerges vontató és a félpótkocsi adatait is begyűjtsék, mostantól a flottairányítók az egész szerelvényről minden fontos információt egy helyen megkaphatnak, ami idő- és költséghatékonyabb megoldás.
A Krone Telematics Smart Collect révén a rakodást végzők, a járművezetők és a forgalomirányítók WLAN-on keresztül kommunikálhatnak egymással, a fuvarokmányok, a tanúsítványok és az egyéb fontos dokumentumok pedig digitális formában is rendelkezésükre állnak. A másik fontos újítás a Krone Telematics Smart Scan intelligens raktérfigyelő rendszer, amely segítségével még jobban kihasználható a járművek aktuális kapacitása. A Smart Scan révén ugyanis a fuvarszervezők azonnali és pontos információt kaphatnak arról, hogy az adott jármű rakterében mennyi rakomány milyen elhelyezkedésben található. Míg a Krone Trailer Evaluation Tool (TET) a jármű átfogó értékelését teszi lehetővé üzemeltetési, műszaki és üzleti szempontból. Ez például beszerzéskor segítséget nyújt annak megállapításához, hogy a különböző járműspecifikációk mennyire felelnek meg egy adott alkalmazási területre. Ennek okostelefonos alkalmazása is rendelkezésre áll Trailer Efficiency App (TEApp) néven.
A Krone Telematics Smart Scan intelligens raktérfigyelő rendszer azonnali és pontos tájékoztatást nyújt arról, hogy az adott jármű rakterében mennyi rakomány milyen elhelyezkedésben található
Meglehetősen dúsra és sokszínűre sikeredett a Krone IAA-n bemutatott újításait ismertető csokrunk, amely jól érzékelteti, hogy a patinás gyártó milyen erőfeszítéseket tesz a fuvarozás hatékonyságát még tovább fokozó megoldások kifejlesztésére, illetve milyen jelentős innovációs potenciállal rendelkezik.
A Krone Trailer Efficiency App (TEApp) a Krone Trailer Evaluation Tool (TET) okostelefonos alkalmazása, amely segítségével kiértékelhető, hogy a különböző járműspecifikációk mennyire felelnek meg egy adott alkalmazási területre